Bzzzt je návyková plošinovka, která chytne a nepustí do té doby, než ji zcela ovládnete. Dovede to být pořádně hardcore záležitost, ale současně je přístupná i těm, kteří master skill dovednostmi nedisponují nebo nemají tolik trpělivosti.

Pan Karel Matějka jako by vzal všechny moje dětské zážitky, požadavky a vzpomínky a ztvárnil je v jednom titulu. Svým způsobem má hra Bzzzt všechno – roboty, skákací akci, pořádnou výzvu, návykovou hratelnost, pixel art grafiku a chytlavou hudbu. Něco jako když jsem pořád dokola hrál Sonica, naučil se dokonale všechny zkratky a ve finále jsem konečně porazil Dr. Eggmana se všemi smaragdy v kapse. Joooo, to byly časy. Zkrátka nostalgie z mého 12letého já až na půdu. Teď o nějakou tu dekádu je to tady znova a já vývojáři s přezdívkou Ko.dll děkuju.

Bzzzt – výzva, u které nemusíte brečet

Hra vám nabízí 3 režimy obtížnosti, díky čemuž si hru užijete, ať už jste začátečník. nebo ostřílený gamingový masochista. Vzhledem k tomu, co vás čeká za překážky, má každá obtížnost svůj smysl a stojí za vyzkoušení. Od nejlehčí, kdy máte několik životů na level po šílenou, kdy zase máte několik životů na celou hru. Pro většinu hráčů představuje solidní výzvu normální obtížnost, i když to neznamená, že na vás v pozdějších úrovních nepadne vlna frustrace. A o tom to je, každý si najde tu vlastní cestu a hru si užije dle svých schopností a možností. S přihlédnutím k aspektu volby obtížnosti bych se nebál dát hru do ruky i dětem. Jednak ty jejich obratné prstíky a houževnatost umí překonat leccos, jednak je hra vyvedena v krásné old-school grafice a je v češtině.

Přečti si  Bloober Team a Private Division v tomto roce oznámí svou novou hororovou survival hru

Skákání a fofrování k cíli

Titul Bzzzt je ve své podstatě klasickou plošinovkovou hopsačkou, v níž se v roli malého robůtka ZX 8000 snažíte dostat napříč jednotlivými levely. Budete nejen hopsat, ale také šplhat, plavat, poletovat po ostrůvcích…křišťálově čisté retro. Pro tyto účely dostanete do výbavy několik upgradů jako dvojskok nebo dashování – v českém překladu fofrování. Klíčem k úspěchu je přirozeně dokonale přesné načasování a postřeh. Ačkoli se to s přibývajícími nástrahami nezdá, cesta vždy existuje a je skvělé koukat na to, jak jsou levely řešeny a s jakou precizností se robůtek mihne přes všelijaké ostny, elektrizující podlahy, výbušné miny a nepřátele. Celková hratelnost je velmi jednoduchá, přímočará a k ovládání si úplně vystačíte s pár tlačítky. Jakožto výhradně konzolový hráč jsem ani neměl potřebu zapojit gamepad a stejně to byla paráda.

Je to návykovka

Všechny ty žongly si samozřejmě vyžádají časté opakování levelů. Sem tam uděláte chybu, která vás nemilosrdně pošle na start, mnohdy vás překvapí číhající ozubené kolo, laser či jiná legranda. Ale ani v pozdější fázi, kdy se restart opakuje častěji a v rychlém sledu, jsem netrpěl na nějakou výraznou frustrací nebo pocity běsu. Jednak víte, že máte v záloze nižší obtížnost, jednak na mě působil asi ten pixel art styl a neskutečně pohodová hudba. A když se mi dařilo, hudební smyčku jsem si sám pobrukoval. Je to prostě takové miloučké. Aby toho nebylo málo, ve hře můžete plnit i vedlejší úkoly a proběhnout do cíle v časovém limitu nebo cestou sesbírat všechny šroubky. Toto přidává další vrstvu znovuhratelnosti.

Napříč levely vás čeká i nějaké to překvápko a nebudete jen skákat, ale také střílet. Všechno je zabaleno do velmi svižného konceptu, kdy během pár minut projdete několik levelů, k tomu přidáte pár pokusů a ono to časem půjde. Ovládnout Bzzzt na 100 % chce čas, ale pořád je to zábava a do určité míry relax.

Bzzzt
92 %
Dominik Wetter
Pisálek, kulturista teoretik, cimrmanolog, aspirant agentury Hurvínkovo spasení a hráč s mizernou muškou, která se za ty roky rozhodně nezlepšila. Nejlepší hra? Agent Mlíčňák.
recenze-bzzzt-hopsackove-silenstvi-u-ktereho-budete-litovat-kdyz-prestanete<font size="3">Bzzzt obsahuje 52 úrovní, které si postupně zamilujete. Nejenom díky perfektně navrženému level designu, ale také old-school grafice a hudbě. Pixel art je krásně barevný, nabízí řadu detailů a takový ten správný feeling. Měnící se prostředí, překážky a nepřátelé vás nenechají nudit. Dojde také na souboje bossy a jemné vtípky. Hra ma vynikající tempo, úrovně jsou krátké, což je ideální, když máte třeba půl hodinky času a chcete se pokusit pokořit nějaký ten level nebo vysbírat všechny šroubky. Bzzzt jen neskutečně příjemná záležitost a v záplavě velkých titulů se rozhodně neztratí. O to je to pro našince zajímavější, protože se jedná o českou hru. Je skvělé si zahrát něco, co vás nebude psychicky ničit, současně dovede patřičně potrápit. Ať už patříte mezi příležitostné nebo hardcore hráče, musíte ocenit, jak jsou jednotlivé úrovně navrženy a po stránce hratelnosti dotaženy opravdu profesionálně. Bzzzt je prostě bóžo! <br/