Znovu, tentokrát na PC, jsem dostal možnost vžít se do role post-apokalyptického kurýra Sama Portera Bridgese v mistrovském díle Death Stranding od Hideo Kojimy a jeho týmu. V této recenzi se však nebudu zaměřovat na příběh hry jako takové, který se stále nemusí líbit všem, ale spíše na kvalitu samotného PC verze a to, jak se s ní Kojima Productions dokázalo vypořádat.

Hned na úvod by se asi slušelo připomenout fakt, že samotný Hideo Kojima po rozchodu s Konami a svém návratu na herní scénu prohlásil, že jeho další hra vyjde také na PC, což splnil do puntíku. Dalo se tedy tušit, že na rozdíl od jiných portů, jakými je například Horizon: Zero Dawn, se u Death Stranding s PC verzí hry počítalo od samotného začátku. Vzhledem k tomu, že společnost Sony se na vývoji hry značným způsobem finančně podílela, byla časová exkluzivita pro PS4 nevyhnutelná a hráči na PC si museli počkat více jak ¾ roku.

A i když jsem do samotného oznámení PC verze v hloubi duše tak nějak věděl, že Hideo svou poslední hru vydá na tuto platformu, tak ve mě po zahrání PS4 verze zůstala řada otazníků. Například: může hra na PC vůbec vypadat ještě lépe, v kolika snímcích za sekundu může hra běžet, jak bude fungovat ovládání na klávesnici a myši, bude PC komunita stejně kreativní jako na PS4 a řada dalších.

Pokud nejste s obsahem Death Stranding  a  příběhem Sama obeznámení, potom byste neměli minout mou recenzi PS4 verze hry, kterou naleznete níže.

Recenze: Death Stranding – Kurýrem na plný úvazek?

PC bonusy

Jak z textu vyplynulo, tak po obsahové stránce se PC verze Death Stranding příliš nezměnilo. Z velké části je to stále stejná hra, která vyšla ke konci loňského roku na PS4, ale nějaký ten obsah přeci jen přibyl. Ocení jej zejména dlouhodobý fanoušci her od Valve, kteří si užijí mise na téma Half-Life a Portal, které fungují jako malý bonus a odmění Sama speciálními odměnami, které jsou zábavné a však nikterak rušivé.

Jedna položka je však užitečná a to gravitační rukavice z Half-Life: Alyx. Když je jimi Sam vybaven, je schopen přitáhnout náklad odkudkoli ve vzdálenosti 15 metrů. Není to sice obrovská vzdálenost a zpočátku jsem si myslel, že je to na nic, ale postupem hry jsem zjistil, že je to často velmi užitečné, zejména pokud se budete plížit kolem táboru nepřátel, nebo v oblastech plných BT. Tyto bonusové mise vám budou zaslány prostřednictvím vaší poštovní schránky v průběhu hry.

Novinkou v této verzi je také dříve avizovaný fotografický režim, který vám umožní zachytit Sama v nejrůznějších pozicích, které navíc můžete dále přizpůsobit a vytvářet tak velmi poutavé, ale i zábavné snímky.

Grafika a možnosti nastavení

Při prvním zahrání Death Stranding na PlayStationu 4 jsem během svého hraní nikdy nepocítil limit 30fps, ovšem po zahrání této hry na PC se upřímně bojím tuto hru na konzoli zapnout i přes to, že jsem byl z míry detailů a celkové grafické kvality ohromen.  Samovy akce se zdají méně rigidní a účelné; i při obrovském množství dodávek se zdá, že se pohybuje mnohem rychleji než na konzoli, což je plus.

Death Stranding na PC nabízí širokou paletu grafických nastavení od Shadow Resolution, Anti-Aliasing, Graphics Quality po Ambient Occlusion. Navíc grafické možnosti umožňují nastavit rozlišení displeje a maximální obnovovací kmitočet (až 240 snímků za sekundu). Možnosti jsou opravdu bohaté, což vám umožní získat ze své sestavy naprosté maximum.

Hra také nabízí další skvělou možnost od společnosti Nvidia, pokud používáte kartu RTX, Deep Learning Super-Sampling (DLSS). Tato možnost je k dispozici pouze pro vybrané hry, jako jsou Control a Metro Exodus a další. Funkce zlepšuje celkový vizuál a snaží se ještě zvýšit počet snímků. Je to skvělá přidaná funkce, kterou můžete využít. Nevlastním monitor, který by disponoval rozlišením 4K@60fps, ale Nvidia tvrdí, že kdokoli s kartou série 20xx a zapnutým DLSS 2.0 by měl být těchto hodnot dosáhnout a upřímně nemám důvod tomu nevěřit.

Na druhou stranu je škoda, že hra podporuje pouze grafické karty podporující DirectX12, takže pokud patříte stále mezi vlastníky Nvidia GeForce GTX 750 Ti, tak máte smůlu a titul si na PC nezahrajete.

Ovládání

Hra podporuje klávesnici s myší, stejně jako gamepad a na obojím se hraje skvěle. Zajímalo mě však, jak se vývojáři na PC vypořádají s vyrovnáváním váhy a jak se ukázalo, tak řešení bylo velmi prosté. Samovu váhu vyrovnáváte pomocí tlačítek myši, které jinak při boji slouží k míření a střelbě.  Vše ostatní už vám do ruky padne jako ulité.

Stále mě trochu také mrzí, že vývojáři nedokázali sdílet světy mezi PC a PS4 hráči, ale není to nic, co by mi na PC extra chybělo a je vidět že i zde hráči hýří kreativitou. Jsem velmi zvědav na to, zda se ve hře s postupem času objeví módy, které by hře mohli dát další rozměr.

Celkem

Death Stranding na PC je další způsob, jak hrát jednu z největších her této generace. Je to ohromující cesta jako žádná jiná, kterou nyní navíc můžete zažít ve 4K @ 60fps, s mimořádně širokou podporou nejrůznějších nastavení. Navíc jsem si opět připomněl, jak úžasná hra to je a jak moc vnitřního klidu mi přináší. Vzhledem k faktu, že hra běží na enginu, který nebyl vyvinut pro PC, tak stále tvrdím, že se nejedná o port, ale hru vyvíjenou současně na dvě platformy.

Recenzováno na sestavě:

• CPU: Intel i5 9600K,
  • MB: Asus Prime Z390