Dlouhé čtyři roky pracovalo studio Quantic Dream pod vedením Davida Cage na další adventuře, která si po všech předchozích velmi úspěšných hrách: Fahrenheit, Heavy Rain a mistrovském Beyond: Two Souls, kladla velmi vysoké cíle a měla ukázat filmovost, skvělou výpravu a především i to, co konzole PlayStation 4 vůbec dokáže. Detroit: Become Human vás vtáhne do blízké budoucnosti… do světa androidů žijících po boku lidí. Dnes se ponoříme do tohoto světa s vámi a ukážeme vám, jak celé toto dlouho očekávané veledílo od Quantic Dream dopadlo.

rA9

Píše se rok 2035, nepříliš vzdálená budoucnost, kde lidé využívají androidy naprosto ke všemu. Ano, opravdu ke všemu… od osobních asistentů, přes dělníky, policejní vyšetřovatele vražd až po pracovníky erotických podniků. David Cage, společně s Quantic Dream, se nám na rozdíl od předchozích her tentokrát rozhodli odvyprávět hned tři různé osudové příběhy hlavních androidích hrdinů, které máte ve svých rukou. Všechna vaše rozhodnutí mají dopad na další vývoj příběhu každé z hlavních i vedlejších postav.

rA9

První postavou, se kterou ve hře přijdete do kontaktu je Connor, prototyp modelu RK 800, navržen společností CyberLife k pomoci lidským policistům při vyšetřování zločinů. Není spojlerem, že první kapitola se odehrává na střeše, kde je Connorovým hlavním úkolem zachránit dívku ze spárů deviantského a pokaženého androida, jehož posláním bylo sloužit rodině jako asistent. Ano, tato kapitola je proslule známá z E3 i dostupné demoverze. Ale nenechte se mýlit, již zde vše začíná a vše co uděláte, či neuděláte, bude mít dopad na to, co se bude dít později… neboli efekt motýlích křídel právě odstartoval. Connor je po této kapitole přidělen k poručíku Andersonovi, jemuž má být nápomocen.

rA9

Druhou postavou, se kterou se seznámíte a jejíž osud budete mít ve svých rukou je Kara, model AX 400, který CyberLife začal prodávat v roce 2032. Tento model byl navržen jako domácí hospodyně a dětská pečovatelka. Tato androidí služebná je vlastněna zkrachovalým sportovcem Toddem Williamsem, který žije na předměstí Detroitu. Todd je bez práce, propadl alkoholu a drogám. Po odchodu své ženy zůstal navíc zcela sám na výchovu malé dcerky, kterou ne zcela zvládá.

rA9

Třetím a posledním hrdinou je Marcus, prototyp modelu RK 200, kterého obdržel významný malíř Carl Manfred jako dar od Elijaha Kamskiho – zakladatele CyberLife a vynálezce androidů v Detroitu. Markus se stal osobním asistentem nemocného Carla, který jej považuje za téměř vlastního syna, jelikož Carlův syn se s otcem příliš nestýká.

rA9

Během jednotlivých kapitol přijdete do kontaktu s řadou velmi zajímavých a pro příběh důležitých postav a je opět jen na vás, jak s těmito postavami budete jednat a jaký k vám následně zvolí přístup, zda budou přátelské, důvěřující, zamilované, neutrální, nedůvěřivé, či dokonce nesnášející. Na rozhodování máte vymezený čas a vždy máte možnost volit mezi až čtyřmi možnostmi, přičemž některé si odemykáte díky detailnímu průzkumu prostředí. Vaše volba nelze vzít zpět, minimálně ne do doby, dokud nedohrajete kapitolu. Ovšem za celou naši redakci vám doporučujeme, neměňte svá rozhodnutí a dohrajte hru, tak jak si ji rozehrajete. Pokud se ptáte, zda má smysl hrát hru znova, tak věřte, že ano a ne jednou. Quantic Dream si dal opravdu hodně práce, abyste měli možnost hru hrát opakovaně a pokaždé si z ní odnést nový zážitek.

Přečti si  Days Gone nebude na PC podporovat DLSS ani Ray Tracing

rA9

Kompletně celý příběh, má hlavu a patu. Po dohrání jsem měl pocit, že vše co jsem provedl, bylo správné a konec díky tomu vypadal tak, jak jsem si přál. Neztratíte se, nemusíte se bát, že byste, byť jenom chvilku nevěděli, co se děje, po celou dobu vás bude příběh uvádět do obrazu a pokud budete chtít znát odpovědi na otázky, tak se je dozvíte.

Detroit: Become Human nám velice zdařile a uvěřitelně ukazuje alternativní budoucnost. Pozorný hráč si ale všimne, že některé větve příběhů jsou inspirovány minulostí. Každý si vzpomene, kdy se tzv. lepší lidé snažili ovládnout svět a podmanit si ostatní lidské bytosti, které považoval za méněcenné. Všechny příběhové linky jsou hluboce promyšlené a filmovým fajnšmekrům se jistě vyrojí vzpomínka na Andrew, člen rodiny nebo A.I. Umělá inteligence. Příběhy Connora a Markuse jsem hrál stylem „Zkusím udělat tohle, schválně co se stane.“ a to se bohužel velmi negativně podepsalo na příběhu Kary, která mi k srdci přirostla nejvíce (a to nejsem nijak výrazně empatický člověk). Příběh hry mi nepřišel příliš originální, ale ztvárnění a technický design hry je na špičkové úrovni.

Adam Jacik

Celou hru jsem sváděl vnitřní boj o to, jak se mám ve hře rozhodovat. Jsem přeci jen člověk, s city, který má najednou ovládat androida a snažit se tak i přemýšlet, ovšem uvnitř mě probíhal, neustálý boj s tím, že jsem chtěl věci řešit jako člověk a ne jako naprogramovaný stroj, což mě stálo řadu rozhodnutí, kterých jsem následně litoval a to se projevilo i na konci hry, který jsem si tak úplně nepřál. Už teď ale vím, že další minimálně dvojí zahrání se budu rozhodovat zcela jinak.

rA9

Pryč už od příběhu, abychom se moc nerozvášnili a nepustili si tu klávesnici na spoilerovací špacír a podíváme se společně na technické zpracování celé hry a její menu. Hra nabízí dva typy obtížností, kdy si můžete zvolit mezi bezproblémovým filmovým zážitkem, či vyšší mírou obtížnosti, kde se tu a tam i malinko zapotíte. K dispozici máte možnost nastavení jazyku dabingu (ne, češtinu zde nehledejte), či titulků. České titulky jsou v opravdu vysoké kvalitě a navíc si můžete nastavit i jejich velikost. Dále je tu pak možnost aktivace HDR atd. Ovšem třešničkou na dortu je to, že na vás menu mluví… a to ne jen tak ledajak, ale na obrazovce máte osobní asistentku Chloe, která vás pokaždé mile přivítá a dá i několik užitečných rad. Musím poznamenat, že jednou mě i pěkně vylekala, ale to si nechám pro sebe. UI této androidky je natolik skvěle vytvořené, že si čte z databáze vašeho PS4 informace, o kterých ani netušíte, že jdou využít, až vás to občas děsí. Že pořád nechápete, o čem to mluvím? Například když jsem se dostal ke své konzoli a chtěl jsem si zahrát i přesto, že jsem na hře strávil den před tím tak 6 hodin, tak mě milým hlasem upozornila, zda náhodou nejsem unavený, když jsem den předtím hrál do pozdních večerních hodin.

Přečti si  Lost Judgment bylo oficiálně oznámeno a vyjde na konci září

rA9

Grafika postav i samotné hry je propracovaná do nejmenších detailů, včetně veškerých textur a fyziky. Vaše oči si budou skutečně užívat. Zvuk a audio na tom není o nic hůře a vřele vám doporučuji hrát hru na sluchátkách, nebo alespoň 5.1 reproduktorech, jen tak totiž zažijete pocit, jako byste sami byli těmi postavami na obrazovce. Okolní zvuky jsou na velmi vysoké úrovni. “I tak ovšem musím poznamenat, že nedosahují kvalit Hellblade: Senua´s Sacrifice“. Pokud nemáte, tak nezoufejte, zážitek sice nebude mít takový efekt, ale hra není o nic horší. To a spousty jiných reálných detailů vás ohromí tak, že budete přemýšlet, kdy jste naposledy viděli něco podobného. Přemýšlíte? My taky… Co se ovládání týče, tak Quantic Dream nadále zůstává věrný svému specifickému druhu ovládání, kdy využívá celý gamepad stejně jako u předchozích her. Ničemu to nevadí, ba naopak je to po letech nepřetržitého mačkání X a O příjemná změna.

rA9

Samotná hra je pouze pro jednoho hráče, avšak na intenzitě prožití příběhu to nijak neubírá, spíše naopak. Vždy po dohrané scéně se vám totiž ukáže vývojový diagram, kde zjistíte, kolik detailů jste přehlédli a kolik možností na vás ještě čeká. K tomu všemu náleží podobně jako u Beyond Two Souls procentuální statistika, která vám detailně ukazuje, kolik hráčů se v jednotlivých situacích rozhodlo stejně jako vy.

rA9

Pokud si i přes to všechno říkáte, že jste někde udělali chybu, tak je to v pořádku, o tom přeci život je a je potřeba žít s chybami, které nelze vzít zpět, nicméně je fakt, že jsme naštěstí v tomto případě stále jen ve hře a máte tak možnost si při dalším průchodu zvolit jinou cestu a změnit svá dřívější rozhodnutí.

Detroit: Become Human je technicky dokonalou hrou, s velmi dobrým příběhem, který utváříte sami svým rozhodováním. Ovšem budete si myslet, že jste jej už někde viděli, mě se na mysl neustále vracely filmy A.I. Umělá inteligence, či Já, Robot. Možná právě díky tomu i díky vyprávění třech různých příběhů, které jsou ve finále jedním, nedokázal Detroit překonat svého předchůdce Beyond: Two Souls.

rA9

Vývojáři: Quantic Dream

Vydavatel: Sony Interactive Enterteinment