Bylo nebylo. Žil jednou jeden princ. Ten zachránil princeznu. A bylo na světě krásně. Takové klišé vás v podstatě v této 2D hack & slash mlátičce ze studia Vanillaware čeká… až na to, že dost možná nebudete princ, ale silně vyvinutá kouzelnice, či trpaslík, který má větší biceps, než kdy bude vaše hlava.

Příběh začíná ve středověké krčmě, kde si vybíráte jednu z hráčských postav: válečník, barbar, trpaslík, kouzelnice, nekromant a lovkyně. Každá z postav má spousty různých vlastností, jako je síla, obratnost, štěstí… a zároveň máte rovnou doporučeno, pro jak zkušené hráče, se která postava hodí. Jelikož je hra směsicí klasického fantasy, tak Japonské mangy, bude už  jenom na vás, jestli budete vybírat podle doporučení, nebo podle toho, zda vás více okouzlila více než vnadná kouzelnice, či svalnatý rytíř s ženskými rysy bez jediné vrásky. Ať už vyberete jakkoliv, tak budete vržení (po kratičkém tutoriálu) okamžitě do hry, kde budete uchváceni naprosto fenomenální kreslenou grafikou veškerého okolí…  každá cihla, na každém domu, je vypracována do nejmenších detailů a hudba, kterou si můžete přenastavit z moderního orchestru na starou arkádovku, vás vrátí do časů dávno zesnulých a vychutnáte si tak každý doušek hraní.

hospoda Dračí nebe

Pokud se rozhodnete, že to budete chtít rozjet ve více lidech, tak není absolutně žádný problém… hra podporuje lokální CO-OP až pro 4 hráče a vřele vám to i doporučím. Když nebudete hrát s přáteli, tak nemáte jinou možnost, než používat náhodně vygenerované postavy, které mají tak špatně naprogramované UI, že i hráč, který má ovladač poprvé v ruce bude zvládat lepší pohyb. Teď si asi říkáte: ,,Co může být složitého na naprogramování postavy tak, aby drtila dvě tlačítka stále dokola?“, postupem času totiž začnete zjišťovat, že váš největší nepřítel není ta horda „různých“ nepřátel (ačkoliv dělají všichni prakticky to samé, tak vypadají jinak, to musím uznat), ale pasti, které bude nacházet. Na zemi vidíte obří tlačítko a víte v čem máte jistotu? Že zjistíte, co udělá, protože když na něj nešlápnete vy, tak UI s vámi rozhodně ano. Od začátku navíc s vámi běhá prakticky naprosto zbytečný zloděj, který umí jenom otevírat zámky, později se k družině přidá ještě svítící víla a jako bonus pokud máte v partě nekromanta, tak ještě očekávejte oživlého kostlivce, či enta… takových efektů, během veškerých útoků, kouzel a schopností jsem ještě neviděl. Vše je tak neskutečně nepřehledné, že ani po těch několika hodinách hraní jsem si vůbec nezvykl a nejednou se mi stalo, že jsem se prostě v souboji ztratil a našel se až na úplném konci, zatímco jsem drtil jedno tlačítko pořád dokola.

efektivní řežba za pochodu ohně

Již zmíněné příběhové klišé se točí kolem korunovačních klenotů princezny, které získáte (kromě dračí koruny samozřejmě) velmi jednoduše a získání samotné pokrývky hlavy není zrovna nejtěžší, nicméně budete muset pořád dokola chodit na ty samá místa, kde jsou pořád ty samí nepřátelé a kromě lootu se absolutně nic nemění. Veškerý průchod hrou, je tak neskutečně repetetivní, že pokud si nenajdete něco, co vás chytne u srdíčka, tak nebudete ani mít chuť cokoliv dohrávat. Prvních několik hodin, kdy to hrajete na základní obtížnost, nemusíte ani řešit, jakou máte zbroj a zbraň… rádoby zvyšování statů, či přidávání různých rezistencí je úplně zbytečně a bohatě tak stačí, když si vždycky obléknete víc rare věc na vyšším levelu.. co ta věc dělá? Vůbec nevím… nikdy jsem to nepotřeboval vědět… bohužel to samé platí i o zlatu… ačkoliv získáváte velké masy zlata, tak vám je prakticky k ničemu a takřka nikdy ho na nic nevyužijete.

Přečti si  Seriálový Fallout nakopl zájem o hry Fallout 4 a Fallout 76
splněný úkol princezny

Když už se začnete dostávat ke konci a v příběhu vám vysvětlí, že musíte projít opět všechny mapy znova, akorát s jiným bossem na konci, tak se otevře možnost hraní online a pokud máte PS+ tak to můžete rozjet ve velkým při hledání nových přátel retro her na internetu. Po dohrání základní hry se vám zvětší maximální úroveň postavy, ztíží hra a můžete jet prakticky vše od začátku s tím, že máte nově možnost jít do náhodně generovaného labyrintu chaosu, který poskytne parádní equip pro nadcházející průchod hrou.

Rozdíl mezi Dragon’s Crown a Dragon’s Crown PRO je pouze ten, že můžete hrát ve 4K rozlišení na PS4 Pro… celá hra je tedy prakticky remaster, akorát bez sebemenších změn kromě rozlišení a možnosti hrát na novější konzoli. Pokud jste tedy milovníky retro her, jako byl například Golden Axe, tak se vám hra bude nejspíš líbit.

Vývojáři: Vanilllaware, Atlus

Vydavatel: Atlus, Nippon Ichi Software

Datum vydání: 15. 5. 2018