Série Far Cry zpravidla spadá do segmentu stříleček z pohledu první osoby v otevřeném světě, které mají nabídnout především odreagování a zábavu bez velkého přemýšlení, kde mají hráči jasný cíl, po hodinách a hodinách plnění úkolů zlikvidovat hlavního padoucha. Dočkáme se tedy tentokrát nějakého posunu v sérii, nebo je to víceméně zase staré dobré Ctrl+C a Ctrl+V?

Recenzovaná verze: PC

Jak v čem…. Tento díl sice nevyvíjí sérii nějakým novým směrem, ale za to vcelku hodně těží ze svého hlavního antagonisty Diktátora Antóna Castilla.

Far Cry 6 se odehrává v karibském ostrovním státě Kuba Yara. Vládce El President Antón Castillo, kterého ztvárnil Giancarlo Esposito, zde vládne železnou pěstí a Yara díky tomu byla odříznuta od světa sankcemi uvalenými Spojenými státy. Drobící se, chudobou postižená a stále nebezpečnější Yara stojí na pokraji revoluce. Obsazení Esposita jako padoucha je mistrovským tahem společnosti Ubisoft. Nejen, že je fantastickým hercem v Breaking Bad, ale také dává Castillovi jisté kouzlo a uvěřitelnost, díky čemuž je postava mnohem nebezpečnější a zajímavější. Když je Castillo na obrazovce, okamžitě k sobě upoutá veškerou pozornost, když se mezitím pohybuje jako had a jen čeká na správný okamžik, kdy udeřit.

Na rozdíl od Vaase nebo Pagana Min je Castillo postavou, která jakoby vycházela ze skutečného světa. Joseph Seed, navzdory všem svým bláznivým nápadům, byl také více uzemněnou postavou, ale ve srovnání s Castillem na něj prostě nemá. A právě největší podíl na tom má právě Esposito, to je ten důvod, proč postava ve hře tak dobře funguje.

Ve Far Cry 6 nejste vhozeni do role outsidera nebo němého pozorovatele, Dani je občanem (kou) Yary. Zde se narodil/a vyrostl/a a sledovala, co Castillo zemi udělal. Nakonec se rozhodne zemi opustit a z Yary utéct do Spojených států. To se však nepovede a Dani se ocitne v samém centru revoluce, kterou rozdmýchávají partyzáni, a s nechutí bojuje za osvobození své země. Tím se tentokrát dostáváte do zcela odlišné pozice od ostatních her Far Cry. Nepokoušíte se o záchranu ani o vymáhání zákona. Dani je uvězněn/a v Yaře s jediným prostředkem k úniku a tím je povstání. Můžete možná namítat, že toto téma už bylo ve Far Cry 4, to sice ano, ale Dani se tentokrát do své země nevrací, tu totiž nikdy neopustil/a.

Pokud jde o hratelnost, tak Far Cry 6 je na rozdíl od pětky, kde jste mohli cestovat kamkoli a kdykoli, je mapa Far Cry 6 obrovská a rozdělena na několik ostrovů. Ostrov Quito je vaším výchozím bodem a domovem partyzánů. Zde se seznámíte základní mechanikou hry; střílení, stealth, řízení, upgrady, mody, zvířecí parťáci atd. Funkčně a mechanicky se od Far Cry 5 moc nezměnilo. Stále budete volně pobíhat, zabíjet vojáky a zvířata, sbírat různé harampádí a plnit stanovené mise, abyste uspokojili NPC postavy, které vám je zadávají a vy se mohli plynule posouvat dál ve hře díky odemykání nových zbraní a vybavení. Problém je v tom, že jste v podstatě na začátku viděli vše, co se na vás ve hře ve zbývajících hodinách chystá.

Přečti si  Skupina na ochranu zvířat požaduje odstranění kohoutích zápasů z Far Cry 6

Fanoušci Far Cry 2 budou nadšení, když uslyší, že kontrolní body jsou zpět ve Far Cry 6, ty tentokrát můžete ovládnout a osadit partyzány, kteří je budou střežit, takže se nemusíte obávat respawnu nepřátel a resetu checkpointů.

Jedna nová funkce, kterou jsem si okamžitě oblíbil, je Supremo. Tyto zbraně složené ze zbytků harampádí a všeho, co se kolem partyzánů povaluje, dávají Dani určitou konečnou schopnost. Můj oblíbený byl Exterminador, který dokáže vystřelit hromadu raket na locknutého nepřítele. Jasně je to trochu přehnané, ale Far Cry je prostě přehnané a nestaví na reálných základech, níže se k přehánění ještě vrátím.

Ostatně Far Cry 6 zbraněmi ani municí nešetří a hned od začátku máte v rukou vcelku velmi solidní a silný arzenál, se kterým je plnění úkolů relativně hračka. Trochu to komplikují různé druhy nepřátel, kdy na každého funguje jiný druh munice a s tím i spojená zbraň, ale naštěstí chytrý telefon, který má Dani neustále při sobě odhalí co je nepřítel zač a co použít. Bohužel se ale ukazuje, že srovnávat typ munice s nepřítelem, kterému čelíte, není po čase moc velká zábava a jen to zpomaluje tempo akce a AI tomu také příliš nepřidává.

 

Gunplay ve Far Cry 6 je přesně takový, jaký byste očekávali, a od pětky jsem nezaznamenal žádné významné rozdíly. Kromě Supremo má Dani přístup ke třem hlavním zbraním a sidearmě, takže se do bitvy můžete vydat po zuby ozbrojeni. Kromě běžných typů zbraní (pušky, brokovnice, LMG atd.) Má Dani také přístup ke zbraním Resolver. Ty, stejně jako Supremo, vypadají, že drží pohromadě spíše na čestné slovo, ale jsou neskutečně silné. Zeusito střílí elektrické šrouby, La Clavadora je obrovská kuše, která střílí na nepřátele něco, co vypadá jako telefonní sloupy, a El Susurro je hřebíkovačka. Všechny zbraně je možné upgradovat a použít na ně módy, které poskytují různé efekty. Oblečení a brnění Dani lze také upgradovat a upravovat, takže je tu spousta prostoru pro hráče, aby si mohli vytvářet vlastní buildy, jen za tím účelem budete muset více prozkoumávat okolí a plnit vedlejší mise. Pominuli nepříjemnost s druhy nepřátel a munice, tak Far Cry 6 nabízí opravdu spoustu prostoru téměř každému hernímu stylu.

Přečti si  FIFA by mohla být přejmenována na EA Sports FC

Kromě odolnosti a typů nepřátel přichází Yara také s různými úrovněmi oblastí na mapě, takže některé části budou zprvu mimo vaše limity a budete si muset Dani zkrátka vytunit.

Když byla řeč o přehánění, tak jste v trailerech nepochybně viděli zvířecí parťáky, kterými jsou Chorizo, invalidní jezevčík s kolečky, který dokáže rozptýlit padouchy. Hned z kraje hry dokážete naverbovat krokodýla Guapa a kohouta Chicharrona, oba se totálně opírají o nesmyslnou přehnanou povahu Far Cry. Vrcholem je možnost oblékat je a mazlit se s nimi.

Guapo je útočný pes v těle krokodýla. Vydá se za nepřátelskými vojáky a likviduje je svou silnou tlamou plnou zubů. Pokud se zraní nebo padne, nebojte se, jeho starodávná plazivší DNA mu pomůže oživit se a dostat se zpět do akce. Chicharron je kohout s čipem vojáka, který je šílený a neustále nabroušený. Abych ho byl schopen naverbovat musel jsem mu pomoci zavraždit smečku experimentálních a zlých strážných psů, zničit armádní složky a nakonec zahájit totální útok na obrovskou četu. Chicharron je úplně šílený, ale také naprosto milující a zbije každého, kdo se pokusí Dani ublížit.

Far Cry 6 je vytvořen pro kooperaci a obsahuje stejný systém drop-in drop-out, jaký jsme viděli ve Far Cry 5. Ten jsme bohužel v redakci neměli možnost vyzkoušet, ale už teď mi něco říká, že ve dvou si to užijete mnohem více.

Hlavní dějová linka Far Cry 6 s několika vedlejšími misemi na Story mode snadnější úroveň zabralo nějakých 16 hodin, ale pokud bych se věnoval všem vedlejším misím, tak věřím, že se herní doba vyšplhá i přes 20 hodin. Vedlejší mise Far Cry 6 jsou spíše o kvantitě než o kvalitě, což je něco, co fanoušky u Ubisoftu nijak nepřekvapí. Je tu spousta vedlejšího obsahu, jehož odměny mohly být pohodlně zapracovány do hlavní dějové linie.

Celkově, pokud vás už nudí čím dál tím hůře fungující multiplayerové střílečky, potom je Far Cry 6 velmi dobrou volbou na odreagování se střílením hloupých nepřátelských AI stoupenců El Presidenta, jehož příběh na pozadí je tak nějak neobratně odvyprávěn. Přál bych si aby Ubisoft sérii zcela restartoval a přišel s něčím novým a neotřelým.

Vývojáři: Ubisoft

Vydavatelství: Ubisoft

Datum vydání: 7. října 2021

Platformy: PC, PlayStation, 4 a 5, Xbox Series X/S a Xbox One

Česká lokalizace: Ne

PŘEHLED RECENZE
Grafika
8
Zvuk / Spundrack
7
Hratelnost
7
Příběh
5
Zábava
7
Herní doba
8
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno