Moje poslední setkání se samuraji bylo prostřednictvím filmu Želví ninjové 3 a já uznávám, že díky tomu mám laťku nastavenou zatraceně nízko. Pak přišla hra Ghost of Tsushima a desítky hodin zábavy a skvělých momentů, které budu mít ve vzpomínkách dlouho, možná navždy. Jsou tomu 4 roky, kdy se Jin Sakai vydal na záchranou misi svého strýce pouze na konzoli PlayStation 4. Dnes můžeme naleštit klávesnici a myš a celé toto akční dobrodružství zažít znova (nebo poprvé) i na počítači.

Samurajská akce i tíživé příběhy bez omezení grafiky

Ghost of Tsushima patří mezi špičkové hry, které jsme si na PS4 v jeho poslední éře mohli zahrát. A že to byla nějaká paráda. Nemá smysl se podrobně rozepisovat o příběhu, náplni nebo herních mechanikách. Pojměme tento text jako takové rozsáhlejší resumé s důrazem na odlišnosti a přidanou hodnotu PC verze. Po obsahové stránce Ghost of Tsushima na PC přichází ve verzi Director’s Cut, což znamená, že kromě základní hry obsahuje také pozdější rozšíření, vylepšení, včetně on-line režimu Legend.

got 3

Hlavní devizou PC portu jsou v první řadě grafické možnosti, které jsou v porovnání s konzolemi mnohem obsáhlejší a variabilnější, vzhledem k výkonu vašeho desktopu nebo notebooku. Nabídka grafického nastavení je dostatečně bohatá, abyste hru rozjeli v komfortní kvalitě na rozmanitých konfiguracích. Defaultní nastavení mi „spadlo“ na střední úroveň takřka všech zásadních atributů a rozhodně to nebylo špatné pokoukání. Hru jsem hrál na notebooku s konfigurací: procesor Intel Core i7 deváté generace, 16 GB RAM, grafika RTX 2060, což v současnosti rozhodně nepatří mezi špičku. Přesto se s tím hra vypořádala víc než obstojně.

Je pravda, že zpočátku docházelo k sekání zejména ve velkých soubojových scénách s mnoha efekty (speciálně oheň a výbuchy sudů) a 144Hz displej nestíhal, ale po úvodní pasáži již k narušení zážitku nedošlo. Přisuzuji to k nutnosti dotáhnout ještě nějaké malé soubory, shadery apod. Načítání po spuštění by možná mohlo být o nějakou tu vteřinku dvě kratší, ale nejedná se o nic zásadního.

Přečti si  Orcs Must Die! Deathtrap oznámeno, spuštění proběhne na začátku roku 2025

I na střední úroveň detailů hra vypadá nádherně a uvěřitelně. Jediné, co bych po grafické stránce vytknul, je neustále nepřirozeně se „vrtící“ plát zbroje na Jinově rameni. Je to možná hloupost, ale při sledování cut scén mě to poměrně iritovalo.

Ovládání – raději zvolte ovladač

Hra Ghost of Tsushima na PC samozřejmě umožňuje plné ovládání pomocí klávesnice a myši. Na začátku nic, co by se nedalo zvládnout. S přibývající obtížností a četností soubojů jsem však bez výčitek přešel na gamepad. Důvod je prostý. Soubojový systém je poměrně dost propracovaný, respektive klade důraz na přesné načasování úderů, úhybných manévrů, a dokonce i změnu postojů během boje. Některé typy úderů (ty červené) navíc musíte vykrýt jinou klávesou, respektive trochu odlišnou kombinací, než základní útoky. V pozdější fázi to bylo mým malíčkem v podstatě neuklikatelné a frustrující. Samozřejmě lze klávesy a tlačítka namapovat podle vašich požadavků, ale s ovladačem je to mnohem příjemnější. Změna během hry logicky vede k tomu, že například pro úhyb neznáte správnou kombinaci tlačítek. Osobně jsem to vyřešil tak, že jsem si na YouTube našel gameplay s částí, kde se soubojový systém učí. Tím chci říct, abyste se nebáli, a ovládání pomocí klávesnice a myši alespoň vyzkoušeli.

Přečti si  Aktualizace systémového softwaru systému PS5 umožňuje pozvat hráče do Sessions pomocí URL odkazu

got 8

Ždibec PlayStationu

Na začátku hraní vám hra Ghost of Tsushima umožní přihlášení vašeho účtu na PlayStationu. Díky tomu najdete například seznam přátel nebo trofeje, které se synchronizují. Z mého pohledu se nejedná o nic zásadního. Uložené pozice přenášet nelze, takže se jedná spíše jen o takový kosmetický prvek.

Pro ovládání jsem používal klasický gamepad HyperX, který není primárně určen pro PlayStation. Proto je fajn, že Ghost of Tsushima podporuje také DualSense z PlayStationu 5 a musím říct, že s ním je to ještě o fous lepší. DualSense po připojení reprodukuje zvuk z integrovaného reproduktoru, což se mi poměrně líbí. Navíc získáte funkce haptiky, což také zintenzivní herní zážitky. Na závěr zmíním, že i PC verze obsahuje českou lokalizaci.

Ghost of Tsushima (PC)
9
Dominik Wetter
Pisálek, kulturista teoretik, cimrmanolog, aspirant agentury Hurvínkovo spasení a hráč s mizernou muškou, která se za ty roky rozhodně nezlepšila. Nejlepší hra? Agent Mlíčňák.
recenze-ghost-of-tsushima-na-pc-port-nad-nicim-nespekuluje-a-dava-nam-to-nejlepsi<font size="3">Co zmínit závěrem? PC port Ghost of Tsushima je skvělý. Taky co by člověk čekal, když se jedná o skvělou hru. Na druhou stranu to nelze chápat jako samozřejmost a pochvala a ocenění je rozhodně na místě. I po 4 letech se jedná o kvalitní titul, na kterém se zub času nijak zásadně nepodepsal, ať už jde o hratelnost nebo vizuální stránku. Je dobře, že si takový skvost můžeme užít i s bohatými grafickými možnostmi, které počítače přinášejí. Prostě PC port, jak má být.<br/