Britští vědci zjistili, že nepřetržité hraní Elden Ringu může způsobovat psychické potíže. Příchod GRID Legends do redakce se tak jevil jako ideální příležitost uniknout ze závislosti na nekončícím umírání a slastném trápení.

Předchozí GRID vyšel v roce 2019. Mezi závodními hrami se mu ale nepodařilo příliš prorazit, a to i přesto, že se nejednalo o nikterak hrozný titul. Letošní díl s přízviskem Legends bude má situaci mnohem komplikovanější. V cestě k zákazníkům mu stojí nejen titán Gran Turismo 7, ale i znovuzrozené Assetto Corsa. To, jakým způsobem se vývojáři s konkurencí popasovali a zaslouží si vůbec novinka vaši pozornost, se dozvíte v naší recenzi.

Série GRID se vždy nesla v arkádovém stylu a nikterak jinak tomu není ani letos. Největší změnou oproti předchozím dílům je zcela nová příběhová kampaň. Závodní tým Seneca se topí v problémech, které dospějí až do takové fáze, že se jeden z jejich dvojce jezdců na všechno vykašle a těsně před sezónou tým opustí. Necharismatický majitel týmu tak musí hledat rychle náhradu a začne tak rozhazovat sítě doslova kde se dá. Mnoho jezdců neuspělo a než jsme se šance dočkali my, tak se v horkém sedle vystřídalo 21 střelců. Od toho se odvíjí jméno našeho hrdiny, 22.

Dokonce i v Twilight najdete uvěřitelnější zápletku

Příběh je vyprávěn formou dokumentu. Ten je natáčet štábem, který se snaží udělat LIDL verzi Drive to Survive, kterou můžete znát ze seriálu Formule 1. Vše ovšem působí neskutečně infantilně a dochází i na okamžiky, kdy jsem si já, jako lajk, říkal, na čem si ti Australané v tom studiu ujíždějí. Dochází na z hlediska závodů zcela nelogické momenty, které mají za cíl lépe popsat vedlejší postavy příběhu a navodit rádoby napínavou atmosféru. Když prozradím, že některé postavy skončí ve vězení a některé dokonce přijdou o končetinu, a že vývojáři do role závodníků urvali i některé herce z Netflix série Sexuální výchova, tak je vám asi jasné, o jakou zmatlanou kaši se jedná. Normálně bych nad tím mávl rukou a povzdechl si, že se to prostě jen vývojářům nepovedlo, nebo že nad nimi nevládl pevnou ruku někdo více při smyslech, ale podobného přešlapu se v Codies dopustili i u F1 2022.

I zde, v GRID Legend, hra absolutně nezohledňuje vaše výsledky a příběh si to šine po pevně vyjetých kolejích. Je jedno, že jste závod vyhráli – váš cíl bylo skončit do osmého místa a s tím hra nakládá.

Přečti si  Nabídka PS Plus na květen 2024 zahrnuje bonusovou odměnu s překvapením

V čem mě nový GRID potěšil? Grafické zpracování doznalo viditelného upgradu a next-gen novince sluší. Okolo tratí to žije a ačkoliv by se na odrazech karosérií či zpětných zrcátkách dalo ještě mnohé zlepšit, tak se na hru dívá velice dobře a především při pohledu z kabiny lze mluvit i o parádním zážitku. Ozvučení už je ovšem jiná básnička a sic nechci vyslovovat žádná nepodložená obvinění, ale přijde mi, že až na pár nových tříd vozidel si vývojáři vypůjčili nahrávky motorů, ozvučení tratí a dalších efektů z předchozích her. Novinkou je ale dozajista komentátor, který dění na trati zprostředkovává fanouškům kolem tratě. Jedná se stále o ten samý hlas… se stále stejnými hláškami. V době testování hry tato featura nešla vypnout a to zamrzí.

Minulý díl, který vyšel ještě na minulou generaci konzolí, se mi zapsal do paměti mimo jiné i jednou trofejí, Around the Globe. K jejímu zisku jste museli ve hře ujet vzdálenost rovnou obvodu planety. S obavami jsem tak listoval seznamem trofejí a vyhlížel, zda se tato nenávíděná trofej, kterou na Redditu proklínali stovky hráčů, objevila i letos. A vskutku. V seznamu figuruje trofej Around the Globe, AGAIN? Naštěstí se jedná jen o vtípek, kterým studio dává najevo, že si je vědomo kritiky a tato trofej vám ve hře cinkne hned jako jedna z prvních. Pokud byste ovšem měli zájem o ostatní trofeje, tak se připravte na pořádný GRInD.

Přečti si  Elden Ring dostane jako DLC pouze Shadow of the Erdtree

Pokud dáte na mou radu umělým dramatům v týmu Seneca se vyhnete obloukem, tak vás možná potěší režim Career. Zde si čistým závoděním s předem určenými vozy odemykáte další a další skupiny, podskupiny a challenge. A právě tento režim je dle mého názoru přesně tím, kde se mělo Codemasters zastavit. Zcela dostačující arkádový mód, který bude přesně pasovat hráčům, kteří se u hry chtějí jen odreagovat a během půl hodinky po práci stihnout odkroužit pár kol.

Jako třešničku na dortu tu pak máme k dispozici online režim, který jakoby z oka vypadl ostatním hrám od australského studia, a to i co do funkčnosti a typu serverů. Nečekejte tak žádný přehršel možností nastavení a pokud se vám z lobby povede dostat do závodu, tak to můžete brát jako úspěch.

GRID Legends je v jádru příjemným arkádovým titulem, který trpí na přílišnou snahu vývojářů posunovat jejich IP výše. Příběhový režim se zcela nepovedl a ve hře působí nadbytečně. Na druhou stranu režimům, které v sobě mají jistý potenciál hráče bavit, nebyla věnována dostatečná pozornost. Samotná gameplay je ovšem příjemná, mohl bych říct i skvělá, a pokud od GL nebudete mít přílišná očekávání, tak si jej dost možná i oblíbíte.

Vývojáři: Codemasters

Vydavatelství: Electronic Arts

Datum vydání: 24. 2. 2022

Platformy: PC, PlayStation, Xbox

8
6
3
8
4
7
recenze-grid-legends-varila-mysicka-kasickuGRID Legends je v jádru příjemným arkádovým titulem, který trpí na přílišnou snahu vývojářů posunovat jejich IP výše. Příběhový režim se zcela nepovedl a ve hře působí nadbytečně. Na druhou stranu režimům, které v sobě mají jistý potenciál hráče bavit, nebyla věnována dostatečná pozornost. Samotná gameplay je ovšem příjemná, mohl bych říct i skvělá, a pokud od GL nebudete mít přílišná očekávání, tak si jej dost možná i oblíbíte.