Černý klobouk naražený až k mrtvolným očím, dva ďábelské kvéry a obrovská rakev s lebkou na zádech. To je nemluvný zabiják všeho neřádstva Grave. Po svém debutu z PlayStation 2 se opět vrací na scénu, tentokrát své rychlopalné pistole provětrá ve virtuální realitě.

Právě vydaná edice hry Gungrave VR se, s vzhledem k obsahu trochu nabubřelým podtitulem „naložená rakev“, tváří jako dvě hry v jednom. To je však trochu zavádějící. Za svoje penízky totiž dostanete vedle základní hry samostatně spustitelné DLC (které je navíc v konečném důsledku slabší, než základní hra). Co to znamená v číslech? K maximálně dvěma hodinám hratelnosti přibude s DLC další jedna. A to je hrozná slabota. Jeden průchod hrou nás dokázal zabavit obstojně. Při opakování jednotlivé úrovně však už ničím nepřekvapí a dokáží nudit i na druhé zahrání. Pustily jsme se do nich pouze za účelem vyzobání pár zbývajících trofejí.

Červený font nás chválí za headshot

Třikrát jinak a přesto příliš stejně

Gungrave VR už podle prvotních obrázků působí jako komiksově laděná VR střílečka. S nadějí jsme si tak preventivně nabili pestrobarevné „bambule“ (rozuměj PS Move), jen aby jsme je zase trochu zklamaně uložili do krabice. Hra se totiž ovládá klasicky za pomoci ovladače s tím, že pohybem hlavy míříte. Minimálně ve stacionárních sekvencích, kdy je postava pevně ukotvena a hráč tak na svět hledí z první osoby, jde podle nás o promarněný potenciál. Zmiňované ukotvení je pouze jednou z forem hratelnosti. Gungrave VR vcelku příhodně obměňuje hratelnost střídáním pohledů a to i v rámci jediné mise. Vedle FPS režimu, kde se soustředíte pouze na pálení z dvojice kvérů, Gungrave nabízí také pohled jak z klasické 2D plošinovky, kdy s gotickým hrdinou Gravem běháte pouze zleva doprava a naopak. Trojici dostupných režimů uzavírá pohled pěkně z poza zad. Samotné střílení sice funguje, jak má, ale díky nulové variabilitě a minimu nápadů se záhy omrzí.

Přečti si  F1 24 nabídne dynamické ovládání a dosud nejrozsáhlejší aktualizaci fyziky v sérii
Souboj s gigantickým robotem je jedním ze světlejších okamžiků hry

Hratelnost se spolu se změnou režimu pohledu mění. Vždy však zůstává dvojice kvérů, možnost zpomalení času (zde nazvaná Reaper Time), dva speciální útoky a tuna nepřátel k rozstřílení. Snaha o rozbití stereotypu střídáním perspektiv je bohužel asi jediným zábleskem naděje v tomhle jinak dost nepovedeném pokusu o plnohodnotný VR zážitek. Tragickou trvanlivost hry jsme zmiňovali už zpočátku. Podobně je to však prakticky se vším. Příběh je nastíněn jen úplně jednoduše čteným textem na černém pozadí po zapnutí hry. Padouši dealují drogu „SEED“, Grave je musíš zastavit. Tečka. Sám hlavní hrdina pronese asi pět vět za celou hru (z toho čtyři v DLC) a zbytek charakterů přibližně šest souvětí.

Šedivé nejen v hratelnosti

Zmiňovaný design nepřátel není úplně mizerný, grafika jako taková je však hodně mdlá, šedivá a nehezká i na poměry VR her. Někteří bossové se navíc bez animace prostě objeví před očima (což platí ve VR doslova). Zejména u obřího škorpióna z druhé mise to působí až komicky. Trpět budou bohužel i uši. Ve většině dnešních her je soundtrack a zvuky obstojný. Hodnocení tohoto aspektu často sfoukneme neurážlivou sedmičkou a jde se dál. Gungrave VR bohužel „vyčnívá“ i v tomhle ohledu. Za celou dobu se nám nepovedlo například poladit hlasitost efektů a hudby. Pokud jsme sáhli na táhlo se zvuky a hlasy, které byly jinak nepříjemně hlasité, přestaly být úplně slyšet. Nehledě na to, že nahrané zvukové efekty nejsou moc kvalitní a často se opakují.

Přečti si  Nová edice legendární deskové hry The Castles of Burgundy opět na Gamefoundu
DLC přidává do hry pasáže s 2D perpektivou

Samotná hratelnost i díky střídání úhlů pohledu není úplně špatná a třeba souboj s obřím robotem, nebo vzducholodí jsme si i přes nikterak závratnou nápaditost užili. Na druhé zahrání jsou však i tyto zajímavější momenty pořádná nuda a za ty peníze působí Gungrave VR jako výsměch hráčům do obličeje. Strávíte s ní maximálně tři hodiny a ani po tak krátkou dobu se nebudete nějak extra bavit.

Vývojáři: Iggymob

Vydavatel: Marvelous Europe Limited

Datum vydání: 7. prosince 2018