Hidden Agenda je zcela nová inovativní, dobrodružná hra od Supermassive Games (Until Dawn), která podporuje letošní novou službu PlayLink od Sony. Hra je spíše interaktivním filmovým zážitkem a cílí tak i na skupinu lidí, kteří s hraním nemají téměř žádné zkušenosti.

Celá hra se ovládá pomocí dotykových chytrých telefonů, které jsou v dnešní době již běžnou součástí našich životů a se kterými umí každý pracovat. Jen je třeba si na příslušném store stáhnout bezplatnou aplikaci pojmenovanou stejně jako hra, tedy Hidden Agenda.

Hru můžete hrát jak sami, tak i s celkem až pěti dalšími kamarády, či známými u jedné televize. Navíc jako bonus hra disponuje kompletní češtinou a to včetně dabingu a tak se hra stává opravdovým interaktivním filmem, který vám i vašim spoluhráčům přinese mnoho zábavy a zajímavých okamžiků. Hra není nikterak dlouhá a tak se nemusíte obávat, že byste ji se svými přáteli nebyli schopni během jedné návštěvy kompletně dohrát.

Hidden Agenda má solidní příběh a její postavy jsou velmi dobře napsané. Hra má nastavené velmi skvělé tempo, které se blíží celovečerním filmům a vy tak budete chtít vědět jak bude příběh dál pokračovat. Navíc díky tomu, že se aktivně zapojujete do děje a tvoříte rozhodnutí, která mají následně vliv na celý děj je hra o to zajímavější a věřte, že vaši přátele budou chtít příště zjistit, co by se stalo kdyby učinili svá rozhodnutí jinak.

Celý příběh se točí kolem detektivky Becky Marniové, ​​které se ještě jako řadové policistce podařilo zastavit podezřelého sériového vraha známého jako Trapper. Pět od jeho dopadení má dojít k jeho popravě, ale dva dny předtím, než dostane smrtící injekci, tvrdí, že vrahem není on, nikdy to tak nebylo a co je důležitější, ví, kdo to je. To vyústí v řetězec událostí, díky nimž prozkoumáte různá místa k zajištění dalších stop, zatímco vaše zapojení do případu je zpochybňováno těmi, kteří k vám mají nejblíže. Jsou chvíle, kdy se musíte bránit, zpochybňovat vlastní morálku a přemýšlet o cestách, kterým jste se vydali, abyste odhalili pravdu.

Hra disponuje dvěma režimy:

Režim příběhu, ve kterém si můžete vychutnat příběh ve kterém činíte některá rozhodnutí a podílíte se na vyšetřování, což má vliv na příběhovou linku. Díky tomuto režimu si mnohem více vychutnáte samotný příběh a nebudete muset plnit vedlejší úkoly, které vás mohou od samotného příběhu trochu rušit.

Konkurenčním režimem (doporučuji zahrát až na podruhé či potřetí), který je mnohem zábavnější. V něm se totiž musíte snažit vyhnout zvědavosti vašich přátel. Během hraní máte dva způsoby jak odpovídat na dané otázky, buďto hlasováním, kdy si každý může vybrat odpověď a ta která dostane nejvíce hlasů bude logicky vybrána, nebo je tu možnost převzetí kontroly nad příběhem kdy během jednotlivých kapitol je vždy náhodně vybrán jeden hráč, který dostává tajné úkoly, a vaším úkolem je tuto osobu odhalit a samozřejmě vybraná osoba se musí snažit nebýt odhalena.

Celý příběh je rozdělen do několika kapitol, je velmi intenzivní a ponurý, plný překvapení a věřím, že řada nehráčů si jej opravdu užije. Zajímavé jsou i všechny způsoby jimiž je zabiják pokaždé odhalen, tušíte správně hra má díky své variabilitě několik konců, které vás jistě budou zajímat.

Samotná bezplatná aplikace, kterou si před hraním musíte do svého chytrého telefonu stáhnout nefunguje pouze jako ovladač, ale také jako referenční bod, který vám dává všechny důležité informace o ději a postavách. Nutno poznamenat, že hra se prostřednictvím telefonu, či tabletu ovládá vcelku dobře, ale někdy se může stát, že budete mít s trefením správného bodu malinko problém.

Hru pohání Unreal engine a grafické zpracování je velmi dobré, i když vzhledem k délce samotné hry mohlo být zpracování ještě o něco detailnější. O zvukové stránce je hra velmi solidně nadabována, především v anglickém znění, které doporučuji nechat zapnuté společně s českými titulky, jelikož je znát, že čeští dabéři hru ani pořádně neviděli a jen dabing odrecitovali podle vlastního citu z dodaného textu – přesvědčit se o tom můžete v našem 30 minut dlouhém gameplay videu pod recenzí. Jak již bylo uvedeno herní doba patří mezi opravdu k délkám celovečerního filmu, samozřejmě s ohledem na to jaký z režimů zvolíte a kolik lidí se u hry sejde.

Vývojáři: Supermassive Games

Datum vydání: 24.10.2017

Cena digitální kopie:  549,- Kč