Ačkoliv jsem velký fanda série Horizon a Aloy je mou oblíbenkyní již dlouhé roky, tak mě oznámení příběhového rozšíření Burning Shores nechávalo chladným. Mohlo za to především předchozí DLC, kterou vyšlo ještě pro Zero Dawn. Do Burning Shores jsem se tak vydával přes přehnaných očekávání a s mírnými obavami.

Do prozkoumání nové oblasti vás po splnění jistých podmínek vyzve Sylens. Pro mnohé hráče vskutku emotivní setkání s postavou, o jejíž hlas a podobu se postaral zesnulý Lance Reddick, nám nastíní příběh a problematiku dosud neprozkoumaných končin. Los Angeles, které lze poznat už jen díky charakteristickému nápisu Hollywood, skýtá pro Aloy mnoho nových nástrah a záludností. Jednou z nich je i Walter Londra.

Londra patří mezi Zenithy, se kterými jsme měli tu čest v základní hře. Hra jej prezentuje jako excentrického boháče a celebritu, jenž své mění a slávu vybudoval na kupčení s mimozemskými technologiemi a surovinami. Jistou přidanou hodnotou do nevyhnutelného střetu Aloy a Londry je kmen Quen, jenž se v Burning Shores nedobrovolně usídlil. Jednoho z těchto rádoby obyvatel L.A. potkáváme hned při prvním kontaktu se zemí. Seyka je taková princezna bojovnice a musím podotknout, že její první interakce s Aloy je asi mou nejoblíbenější pasáží z celého rozšíření. Holky se postupně oťukávají, předvádějí se až nakonec zjistí, že obě jsou více než schopné a až nápadně si jsou navzájem podobné.

Přečti si  OlliOlli, Rollerdrome Studio Roll7 se uzavírá

Aloy se díky nové kamarádce dozví o všech nepravostech, křivdách a úskalích, se kterými se tamní vesnička Quenů musí potýkat a nám se tak odemyká nepříliš velké množství vedlejších úkolů. Nás ale v recenzi bude zajímat především hlavní story. Sebe středný Londra vcelku úspěšně terorizuje okolí svým plánem stát se nesmrtelným a jak Aloy později zjistí, jeho snahy mohou mít pro okolo Burning Shores doslova fatální důsledky. Se svou „kámoškou“ se tak Aloy vydává po jeho stopách. Na cestě potkají nejen nová mechanická zvířata, ale najde i nové zbraně. Zbraně jsou jedna z mála věcí, které vývojáři předem nevyspoilerovali a tak se vrátíme k oněm plechovým parťákům. Waterwing, plechový opeřenec, jenž je schopen se velmi svižně pohybovat i pod vodou, mohl být jedním z WOW momentů nového DLC. Jak už to ale u série Horizon bývá, vývojáři neradi příjemně překvapují své hráče a raději jej použili jako marketingový tahák. I tak je ale Waterwing parádním doplněním místní fauny a motivuje hráče k opětovnému prozkoumávání podvodního světa.

Ačkoliv má v Burning Shore hrát prim právě souboj Aloy s posledním Zenithem, tak se mi na tuto linku jen těžko dařilo soustředit. Mohl za to v mých očích nepříliš charismatický záporák a fakt, že se mi hlavou honila otázka proč právě on nebyl součástí hlavní linky Forbidden West. Kdyby jeho schopnosti byly k dispozici ostatním Zenithům, tak by si Aloy a Sylens ani neškrtli. Jako poslední z přeživších pro mě nebyl přílišnou překážkou. V příběhu mi chybí i jistá dávka odvahy, temnoty či alespoň náznak dospělosti ať už v hlavní lince, či v těch vedlejších. Vývojáři měli opět nasazeny růžové brýle. Vše tak zachraňoval epický boss fight, celkově 3 vedlejší questy a herní svět, který je prostě nádherný. Opět jsem polovinu testování strávil ve Photo režimu a moje SSD je doslova zahlceno krátkými klipy nových mechů.

Přečti si  Stellar Blade New Game Plus - nové oblečení, Beta Skilly, vylepšení a další informace

Množství hráčů jistě potěší i fakt, že Burning Shores obsahuje české titulky

Ačkoliv se mi tak Burning Shores nedostalo pod kůži tak, jako základní hra, tak musím DLC doporučit doslova všem, kteří se chtějí o lore Horizonu dozvědět zase o něco více. V závěru kampaně je totiž naznačeno, jakým směrem se bude série ubírat. Obsahově pro mě ale DLC pokulhává.

Horizon Forbidden West - Burning Shores
6
recenze-horizon-forbidden-west-burning-shoresAčkoliv se mi Burning Shores nedostalo pod kůži tak, jako základní hra, tak musím DLC doporučit doslova všem, kteří se chtějí o lore Horizonu dozvědět zase o něco více. V závěru kampaně je totiž naznačeno, jakým směrem se bude série ubírat. Obsahově pro mě ale DLC pokulhává.