V únoru nám Guerrilla Games přinesli ve spolupráci se Sony zcela novou značku Horizon: Zero Dawn, která byla pro studio prvotinou v open world RPG žánru. Nyní nám studio k této velmi úspěšné singleplayerové hře přináší DLC s podtitulem The Frozen Wilds a věřte, že stojí za to.

Recenzovaná verze:PS4

Jak již název sám napovídá, DLC přivádí naši oblíbenou hrdinku Aloy, s níž jsme v příběhu již od jejího narození, do mrazivé a sněhem zaváté části mapy. Ta se nám otevírá na severu, kde je mapa již z části pokryta sněhem a kde bude moci plynule navazovat. Konkrétně je to v místech, kde se nachází obří chapadla monstrózního stroje a vstup do jeskyně, z níž jsme si odnesli nejlepší kopí ve hře a kde jsme potkali Sylence.

Nedaleko odtud nalézáme první NPC postavu, která nám říká, že pochází z kmene Banuk, který trápí démoni. Nezbývá, než se do kmene vypravit a zjistit co má ve skutečnosti kmen za problém. Hned před vstupem do kmene na vás čeká přivítání v podobě pohledu na polární záři a také první nové robotické zvíře, které si s Aloy v případě odhalení nebude brát nejmenší servítky. Máte tak možnost zvíře zneškodnit, nebo se kolem něj snažit tiše proplížit. Obojí je možné a radím vám, zvolte si druhou možnost.

Předem upozorňuji, že jsem původní hru hrál na very hard a obtížnost mi přišla jako normal u jiných her. Ovšem Guerrilla s náročností razantně přitvrdila a já měl s tímto monstrem na zmíněnou obtížnost rázem 15 minut co dělat. Vše z původní hry najednou nefungovalo a já nebyl schopen dávat monstru damage. Nakonec se však podařilo a s Aloy jsem dorazil do základního tábora kmene Banuků, kterému velí náčelník Aratak. Ten vás obeznámí o tom, co jejich kmen sužuje a sdělí vám i to, že místní šamanka (jeho sestra) se snaží celé věci přijít na kloub. Podobně jako v hlavní hře i zde totiž Hephasteus řídí vše co má v sobě nějaký chip, což kmen Banuků na rozdíl od vás neví. A je nad míru jasné, že jej budete muset zastavit a zničit.

Co se vybavení týče, tak hned v základním táboře kmene zjistíte, že obchodník prodává nové lepší vybavení, k jehož nákupu ovšem potřebujete i novou surovinu, kterou v této lokaci budete nacházet. Další novinkou jsou i nové modifikátory, které do vašich zbraní přidávají daleko lepší možnosti. K novým zbraním samozřejmě nesmí chybět ani tréninková Lodge v podobě kde na vás čekají klasicky tři zkoušky a které vám pomohou zbraně nejefektivněji používat. Zapomenout bych neměl ani na rozšíření stromu dovedností, do kterého přibyla Traveler větev.

Během putování po DLC také narazíte na část, která by jako vzdávala hold hrám od Naughty Dog a bude vám tak trochu připomínat série Uncharted, nebo The Last of Us. Jsem zvědav, kolik hráčů si této podobnosti povšimne podobně jako já, pokud tedy vůbec. Mě osobně to minimálně potěšilo a je vidět, že studia tvořící hry pro Sony mezi sebou komunikují a sdílí řadu informací nápadů i mechanismů.

Osobně vám předem doporučuji se do DLC nevypravovat před dokončením základní hry a bez získaného unikátního Armoru, který vám tu mnohdy může zachránit kůži. Ledové severní prostředí je opravdu nehostinné a místní robotická zvířata s jejich novými dovednostmi vám nedarují nic zadarmo.

DLC jsem kompletně dohrál za 10,5 hodiny což je v poměru k ceně naprosto luxusní záležitost a rozšíření tak nabízí herní dobu podobnou mnoha jiným AAA hrám. Samozřejmě se doba může prodloužit o další průzkum oblasti a vyzobání si všeho co mapa nabízí a to bez ohledu na zvolenou úroveň obtížnosti. Herní doba se potom může hravě dostat i k oněm studiem avizovaným 15 hodinám.

Po technické, grafické a zvukové stránce je na tom DLC The Frozen Wilds stejně dobře jako v základní hra, jen jsem se tu setkal s jedním bugem a to v okamžiku, kdy jsem sbíral součástky potřebné na opravu Tallnecka a postava se mi ve výskoku zasekla ve vzduchu a zůstala tam zamrzlá, to asi díky mrazu, který v rozšíření panuje. Stalo se to jen jednou a tak tomu netřeba přičítat jakoukoli váhu. Další drobností byl větší podíl tmy nad denním světlem, o to více jsem si potom užíval momentů hraní za světla a nechal své oči řádně napást.

Vývojáři:   Guerrilla Games
Vydavatel: Sony Interactive Entertainment
Datum vydání:  7. listopad 2017