Společnost HP nám představuje další se svých monitorů pod herní značkou OMEN. Když se zakřivené monitory objevily poprvé, jednalo se o exotické a drahé zboží. Uživatelé si je však očividně oblíbili, protože nyní nejsou o mnoho dražší než ploché obrazovky podobné velikosti.

Díky velkému množství velikostí a poloměrů zakřivení, z nichž si mohou hráči vybírat, si mohou vytvořit osobnější zážitek s extra pohlcením. Ultra HD je skvělé, ale počítejte s tím, že potřebujete lepší grafickou kartu k jeho pohonu s použitelnou snímkovou frekvencí.

HP OMEN 34c je cenově výhodný ultraširoký herní monitor. Má 34palcovou obrazovku se zakřivením 1500R a rozlišením 3440 × 1440. Je zaměřen na hraní her s obnovovací frekvencí 165 Hz a podporuje technologii FreeSync s proměnlivou obnovovací frekvencí (VRR), která snižuje trhání obrazovky. Podporuje OMEN Gaming Hub, takže si můžete přizpůsobit nastavení a využít některé další funkce pro zlepšení herního zážitku. Monitor je vybaven pouze dvěma porty HDMI 2.0 a jedním vstupem DisplayPort 1.4, ale pozor, chybí mu rozbočovač USB. OMEN 34c působí impozantně a díky svému elegantnímu designu vypadá na stole dobře. Jeho sestavení netrvalo vůbec dlouho. Proces montáže je jednoduchý a nepotřebujete k němu žádné nářadí. Líbí se mi, jak snadno se na stojanu nastavuje výška. Stačí trochu zatlačit nahoru nebo dolů, abych ho posunul na jeho dráze, ale jinak zůstává na svém místě. Monitor se také naklápí dopředu a dozadu, což mi umožňuje nastavit ho do správné polohy podle mých potřeb. Jak je však u ultraširokých monitorů běžné, neotáčí se doleva a doprava.

Společnost HP maximálně využívá jednoduchý styl modelu Omen 34 a vzhled je nezaměnitelný s HP. Přední rámeček je 9 mm široký kolem horní části a po stranách, zapuštěný do roviny, a rámeček 23 mm široký ve spodní části, s malým logem Omen uprostřed. Vrstva proti odleskům zabraňuje odrazům zhoršujícím kvalitu obrazu a nepřidává do obrazu žádné viditelné zrno. Ovládací tlačítka se skládají ze čtyř směrových ovladačů a tlačítka výběru uspořádaných do navigační podložky. Je to dokonalá imitace joysticku a stejně intuitivně se používá. Vedle něj se nachází přepínač napájení. Na přední straně se nachází poměrně jasná bílá kontrolka napájení. Vstupní panel obsahuje jeden port DisplayPort 1.4, dva porty HDMI 2.0 a 3,5mm audio konektor pro sluchátka nebo napájené reproduktory. Interní zvuk je průměrné kvality a vychází ze dvou tříwattových reproduktorů. Jak už jsem zmínil, nejsou zde žádné porty USB ani žádné LED osvětlení.

Přečti si  Červnové oznámení Gears 6 zdánlivě teasuje herec JD Fenixe

Nabídku OSD modelu Omen 34c vyvoláte stisknutím tlačítka výběru uprostřed čtyř směrových tlačítek v pravém zadním rohu. Můžete také přejít přímo na posuvník jasu, barevné režimy, hlasitost zvuku nebo výběr vstupu. Nabídka OSD je dobře organizovaná, obsahuje osm dílčích nabídek. Informace o signálu a vstupu se zobrazují vždy ve spodní části. Při hraní her můžete zapnout funkci Adaptive-Sync, zapnout zaměřovací kříže, počítadlo snímkové frekvence, časovače nebo značky zarovnání a aktivovat značky zarovnání pro více monitorů. Monitor má MPRT, funkci snižující rozmazání pohybu na úkor jasu, společnost HP odvedla dobrou práci, protože funkce zde dobře funguje. HP OMEN 34c nabízí osm různých režimů: Standardní, Herní, Nativní, HP Enhance+, Kino, Teplý, Chladný a Noční. Každý z nich trochu mění jas, barvy a kontrast, aby odrážel požadovanou náladu. Na OMENu 34c jsem zahrál několik her, abych zjistil, jak se obraz jeví mým očím. Barvy v ponurých scénách pěkně vynikly a díky dobrému kontrastu vynikly detaily v prostředí. Pokud jste ještě nikdy nehráli hry na ultraširokoúhlém monitoru, pak vám řeknu, že je to zážitek, který mění pravidla hry. V každém záběru vidíte díky velikosti monitoru mnohem více a to je věc na kterou si velmi rychle zvyknete. Obraz v režimech SDR i HDR byl vynikající. V režimu HDR nejsou k dispozici žádná nastavení, kromě nastavení ostrosti, a nejsou zde ani žádné režimy obrazu Detaily byly zřetelné ve všech částech obrazu, jak světlých, tak tmavých.

Přečti si  TEST: Hibloks Charging Case Unbounded - Na cestách s VR bezpečně a s nabitou baterií

Omen 34c je jedním z lepších HDR monitorů které jsem viděl. HP OMEN 34c je velmi dobrý pro hraní her na PC. Má obnovovací frekvenci 165 Hz s funkcí FreeSync VRR a kompatibilitou s G-SYNC, která snižuje trhání obrazovky. Jeho input lag je velmi nízký. Bohužel má omezenou kompatibilitu s herními konzolemi a moderními grafickými kartami, protože mu chybí propustnost HDMI 2.1. HP OMEN 34c je také vhodný pro sledování videí. Má vysoký kontrastní poměr, který zobrazuje hlubokou černou, a rovnoměrnost černé je slušná, ale chybí mu funkce místního stmívání, která by některou z těchto vlastností zlepšila. Jeho ultraširokoúhlý formát je ideální pro sledování širokoúhlých filmů, ale ne s kamarádem, který bude sedět vedle, protože má užší pozorovací úhly. Co se týče tvorby obsahu, jeho ultraširokoúhlý formát vám pomůže zobrazit najednou větší část časové osy videa nebo více úkolů a má dobrou čitelnost textu. Se zakřivením displeje přicházejí i nevýhody, protože zakřivená obrazovka způsobuje, že rovné čáry vypadají zakřivené. A jak jsem již zmínil úzké pozorovací úhly neumožnují komfortně sdílet obrazovku s kolegou nebo klientem.

HP OMEN 34c je vhodný pro většinu použití. Je velmi dobrý pro hraní her, protože má obnovovací frekvenci 165 Hz, podporu VRR a nízký input lag, ale chybí mu HDMI 2.1. Hodí se také pro kancelářskou práci a tvorbu obsahu, protože jeho 34palcová ultraširokoúhlá obrazovka je ideální pro multitasking, ale je potřeba počítat s úzkými pozorovacími úhly. Celkově se mi Omen 34c líbil. Hraní na něm je velmi zábavné a produktivita je přirozená. Díky špičkové kvalitě provedení a stylovému provedení se bude hrdě vyjímat na každém pracovním stole. Pokud se chcete pořídit ultraširokoúhlý monitor, stojí HP Omen 34c za pozornost.

HP OMEN 34c
90 %
recenze-hp-omen-34c-zakriveny-monitor-ktery-si-ziska-tvoji-pozornostHP OMEN 34c je vhodný pro většinu použití od hraní her přes sledování filmů až po kancelářskou práci. Vyniká obnovovací frekvenci 165 Hz, podporou VRR a nízkou odezvou. Hlavním nedostatkem je absence HDMI 2.1