Při svém vydání se Iron Harvest dočkalo několika velmi pozitivně mířených kritik, a někteří jej dokonce označovali za jedno z nejlepších RTS v historii. Nyní přichází dílo od studia KING Art Games i na konzole.

Kromě starších konzolí se Iron Harvestu, potažmo jeho kompletní edice, dočkaly i konzole nové generace. Jak se povedlo vývojářům hru novému hardwaru přizpůsobit a co všechno je součástí balení?

Pokud jste hru podpořili ve startovací kampani, bude vám k dispozici zdarma

Hra se odehrává v alternativní realitě roku 1920. Evropa je rozbitá po událostech z 1. světové války a obyvatelstvo truchlí nad velkými ztrátami. Farmáři se snaží opravovat rozbité stroje, aby postavili ekonomiku co nejdříve zpět do latě. Tradice se zde střetává s výdobytky moderní doby. Co ovšem nikdo netuší je, že se na celý svět snáší další nebezpečí.

Nejdříve se zaměříme na ty pozitivní věci. Nenechte se ovšem zmást – ne celý IH je vyroben z ušlechtilé oceli. Kompletní edice Iron Harvestu nabídne hráčům za jejich těžce ušetřené peníze kompletně všechna dosud vydaná DLC. Těšit se tak můžete i na dvě velká příběhová rozšíření Rusviet Revolution a Operation Eagle, z nichž druhá jmenovaná s sebou do hry přinesla novou frakci Usonia a sní spojené letecké jednotky.

Iron Harvest není pro herní svět žádnou velkou novinkou, a tak se zde nemusíme zabývat popisováním základních funkcionalit a rozebírání jádra hry. Nutno ovšem podotknout, že Iron Harvest byl a stále je velmi kvalitní RTS, které si bere příklad z průkopníků tohoto směru a navíc přidává i špetku své originality. Rozumy o kvalitě hry tak můžeme odložit stranou a zaměříme se na to, zda je pořizování verze pro PlayStation 5 dobrým nápadem.

Přečti si  Elden Ring dostane jako DLC pouze Shadow of the Erdtree

Na papíře to se to může jevit všechno hezky – úspěšné RTS na nové generaci konzolí, kompletní edice se všemi DLC… No, co víc si přát? Pokud se jako herní studio rozhodnete přivést jakékoliv RTS na konzole, tak musíte vědět, že drtivá většina hráčů třímá v rukou gamepady. Proto se oplatí vložit značnou porci soustředění do optimalizace ovládání pro danou platformu. V našem případě se jednalo o gamepad DualSense, který nabízí pro tento styl hraní slušný potenciál, a to především díky adaptivním spouštím. Již po několika minutách od prvotního zapnutí mi ovšem došlo, že je zde úplně jedno jestli používám ovladač z poslední generace nebo ze starého Xboxu. Využity nebyly ani adaptivní triggery, ani haptická odezva. Vše působí přinejmenším neintuitivně a i posouvání po mapě pomocí touchpadu mi přišlo nešťastné. Celkově jsem s ovládáním bojoval po celou dobu testování.

Když si odečteme i grafické ztvárnění, které je tomu z PC velmi podobné a jedná se spíše o slabší průměr, tak se nabízí otázka, co vlastně u hry znamená ona nálepka PS5 v menu konzole. Dle mého názoru by totiž totožná verze mohla vyjít i pro PlayStation 4, kde by za ni hráči byli taktéž rádi. Ti si ovšem na kompletní edici musí nechat zajít chuť a samostatná DLC dokupovat.

Přečti si  PC specifikace Senua's Saga: Hellblade 2 odhaleny
strategická hra v reálném čase (RTS)

Pokud přece jenom máte nutkání si hru na PS5 zahrát, tak se vám odvděčí čtyřmi příběhovými kampaněmi, ve kterých své uplatnění najde 12 hratelných hrdinů. Vše je rozděleno do více jak 30ti misí. Nechybí ani množství map pro online rozepře a své přátele můžete pozvat i na několik kooperačních misí. Bodík k dobru si hra jistě zaslouží i za českou textovou lokalizaci, díky které se hra může dostat k více hráčům.

Zmínit musíme i povedený kompetitivní režim, kde nechybí hodnocené zápasy. Najít své jméno můžete i v online žebříčcích. Hra tak nabízí vyžití pro každého. Kompletní edice Iron Harvest tedy dorazila na PS5 v plné síle, next-gen zážitek ovšem nečekejte. Díky krkolomnému ovládání doporučujeme si hru užít tak, jak byla původně navržena – tedy na PC.

Vývojáři:  KING Art

Vydavatelství: Deep Silver, Koch Media

Datum vydání: 26. 10. 2021

Česká lokalizace: Ano (titulky)

6
6
8
3
8
7
recenze-iron-harvest-ps5-dieselpunk-1920Kompletní edice Iron Harvest tedy dorazila na PS5 v plné síle, next-gen zážitek ovšem nečekejte. Díky krkolomnému ovládání doporučujeme si hru užít tak, jak byla původně navržena - tedy na PC.