Nestává se příliš často, že se můžeme vydat společně s kamarády, partnery, ale i s příležitostnými hráči na kooperativní dobrodružství, které se netočí pouze kolem střelby nebo sportu. Díky Hazelight Studios dostáváme tuto možnost již podruhé, tentokrát v jejich nejnovější hře „ It Takes Two.

Recenzovaná verze: PC

It Takes Two sleduje příběh Codyho a May, páru, který se snaží vychovávat svou mladou dceru Rose. Kvůli pracovnímu stresu a tlakům rodičovství se tito dva rozhodli rozejít, to má ostatně vliv i na jejich malou dcerku Rose, která když tuto nepříjemnou informaci zaslechne, uteče do svého pokoje, kde si přeje, aby její rodiče zůstali i nadále spolu. Když jí slzy padají na dvě panenky, které ručně vyrobila, stane se cosi magického a vědomí Codyho a May se přenese právě do těchto dvou panenek.

Pár je z počátku samozřejmě v šoku a vzájemně se obviňuje, ale díky knize lásky velmi brzy zjistí, že jediná cesta, která z této šlamastiky vede je jejich vzájemná spolupráce. Pár musí překonat celkem sedm rozmanitých úrovní, kdy v každé z nich pár dostává jedinečné schopnosti. Hned ze startu je vidět, že studio je neskutečné kreativní a tvůrci hry mají skutečně dětskou fantazii. Ať už se jedná o pokoj Rose, kukačkové hodiny nebo sněhovou kouli, je tu vidět, že každá z nich má spousty ručně vytvořených detailů, díky nimž je prostředí živé, okouzlující a zábavné. Jak jsem naznačil, hráči mají v každé úrovni k dispozici jedinečné schopnosti a nástroje. Jednou je to možnost Codyho zvětšovat se a zmenšovat se, zatímco May je schopna chodit po konkrétních površích hlavou vzhůru. Jindy je to zase možnost May vytvářet vlastní klony, zatímco Cody může manipulovat s časem a tak dále. I když to může znít lehce zmatečně, tak vězte, že základní ovládací prvky a celkový vzorec hry se překrývají natolik, že vám to nepřijde jako odchylka, ale vždy se budete těšit do další úrovně, až si vyzkoušíte další nové dovednosti. Schopnosti navíc navrženy tak, že se svým spoluhráčem musíte stále komunikovat a mnohdy doslova odpočítávat, abyste vše řádně načasovali a úroveň zdárně překonali.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Další věcí, která mě bavila, bylo hledání a soutěžení v minihrách rozmístěných po každé úrovni. Téměř každá z těchto zábavných malých vedlejších her byla skvělá hra. Moje oblíbená část byla vždy, když se proti sobě postavili Cody a May, což vedlo k nějaké přátelské soutěži mezi vámi a vaším partnerem. Ano, některé z nich jsou o něco nevyváženější než jiné, ale po jejich odemknutí se k nim můžete kdykoliv vrátit a zahrát si je znovu.

Je vidět, že vývojáři si zde brali inspiraci snad z každého herního žánru a populární hry. Můžete tu tak vidět například prvky Dark Souls, Diablo, Crasch Bandicoot a mnoha dalších.

Ale je tu přeci jen něco, co musím It Takes Two a Hazelight Studios vytknout. Pro množství zajímavých nápadů, mechanismů a puzzlů zapomněli tvůrci hry s Josefem Faresem v čele na to nejdůležitější a to je kvalitní scénář. Během hry jsem nebyl schopen si k Codymu a May vybudovat jakýkoliv vztah a bohužel ani k malé Rose. No abych byl spravedlivý, tak na začátku hry mi bylo ze situace, ve které se Rose nachází trochu smutno, ale tento pocit jsem záhy ztratil a během hry se už nevrátil. Hodná část hry se totiž točí jen kolem toho, jak se postavy vzájemně obviňují nebo osvětlují chyby, kterých se dopustili, zatímco otravná kniha kouzel lásky jim říká, že se prostě musí milovat. Přitom by to nemusel být takový problém, kdyby existoval nějaký
předem stanovený kontext, proč bychom měli mít postavy rádi. I malé úvodní video představující jejich vztah, početí Rose, společné chvíle a následný rozpad by byl lepší, než nic. Vrcholem všeho pro mě byla scéna a vlastně celá úroveň, kdy se rodiče v roli panenek rozhodnou dítě rozplakat v přesvědčení, že právě to povede k jejich vysvobození, ale to snad každý kdo má IQ vyšší než 80 musí od samého začátku považovat za naprostý nesmysl. Trochu mi to připomnělo The Last of Us Part II kdy vás v roli Aby nutí zabít Ellye, ovšem v případě hry od Naughty Dog to dávalo naprostý smysl, tady nikoliv.

I tak je ale mezi postavami po celou dobu hry spousta škádlení, které je zábavné pozorovat, takže fakt, že k postavám nijak nepřilnete, naštěstí nic neubírá na zbylých silných stránkách, které dělají z It Takes Two nezbytnost pro každého, kdo si chce odpočinout od všech sportovních, FPS, RPG a dalších her a užít si úžasný zážitek ze spolupráce v jedinečných úrovních plných neotřelých herních mechanismů, jaké jsem po velmi dlouhé době zase velmi rád viděl.

Přečti si  Assassin's Creed Hexe prý bude obsahovat magické schopnosti, posedlost a systém strachu

Pokud nejste fanoušky kooperace, nebo vůbec nepatříte mezi náruživé hráče, měli byste It Takes Two od Hazelight Studios dát rozhodně šanci. Navíc stejně jako v případě A Way Out vám k zahrání hry v kooperaci bude stačit jen jedna zakoupená kopie hry a to se prostě vyplatí.

PŘEHLED RECENZE
Grafika
10
Soundtrack / Zvuk
8
Hratelnost
10
Příběh
5
Zábava
10
Herní doba
8
Adam Jacik
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.
recenze-it-takes-two-kooperativni-skvost<font size="3">Ačkoli někteří mohou být zklamaní příběhem, který nikdy nezužitkuje svůj plný potenciál, It Takes Two je mistrovským dílem nabízejícím úžasný zážitek ze spolupráce v jedinečných úrovních plných neotřelých herních mechanismů, které vyčnívají nad zaběhnutý herní standard.. <br/> <b> + Zábavná a pestrá akční plošinovka<br/> + Friends Pass<br/> + Rozmanité herní mechanismy<br/> + Skvělá kooperativní vyváženost<br/> + Krásné a originální úrovně<br/> - Příběh - Neslané a nemastné postavy<br/> </b> </font>

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno