Recenze: Killsquad – Zase tak trochu jiná Diablovka…
Domů » Hry » Recenze » Recenze: Killsquad – Zase tak trochu jiná Diablovka…

26.7.2019

Nováčci v herním průmyslu říkající si Novarama si vzali na paškál nelehký úkol. Pokusit se porazit (nebo alespoň dohnat) mistra v 3D izometrickém pohledu v hack’n’slash formátu Blizzard se svým Diablem je poměrně velké sousto. Už jenom z toho důvodu, že tyto bezduché mlátičky velmi rychle ztrácí na zábavnosti a málokterá má zajímavý lategame. S čím přišli vývojáři a jak se hra povedla, si povíme o pár řádků níže, ale už teď můžu prozradit, že je opravdu zvláštní.

Obvykle začínám tím, že nás někam zavede příběh, ale tady to neudělám. Ne, že by si mi nelíbil, ale protože jednoduše žádný není a to je strašná škoda. Neočekávejte tedy žádnou kampaň, ale spíš bezduchý grind vybavení na jednu ze čtyř postav, které si můžete před každou misí měnit. Ano, opravdu je hra dělená na mise, které na sebe absolutně nijak nenavazují a vy tak vlastně ani pořádně netušíte, proč to všechno děláte. Prakticky jediné co víte a je na první pohled poznat, je daleká SCI-FI budoucnost, kde jste lovci odměn a pro svoji odměnu, uděláte cokoliv.

Vrátíme se zpět k misím, do kterých můžete vstoupit až se třemi dalšími hráči, kteří mohou být prakticky jakékoliv úrovně nebo spíš síly vybavení. Každé lobby je tak přesně stanoveno, kolem jaké síly by se měli hráči orientovat. Pokud ovšem máte kamaráda se silou 50 a vy máte sílu 5, tak vám klidně může pomoct, protáhnout vás misí a nikdo z vás tím nebude sankcionován, kromě toho, že jeho loot bude naprosto zbytečný. Velmi příjemné jsou ovšem náhodně vygenerované mapy, které jsou nádherně graficky zpracované, pokud si libujete v krystalických sloupech, všude přítomných laserech a vybuchujících efektech. Dokonce i v té veškeré spleti efektů neztrácíte svoji postavu, kterou se můžete řezat hlava nehlava. Ovládání je velmi příjemné a intuitivní s možností využití svého skillu. Pokud jste tedy zkušenější hráč, či hráčka, můžete si dovolit jít na mise vyšších úrovní, monstra budou sice silnější, ale případně úhybné zkušenosti z Dark Souls zde můžete velmi příjemně využít.

Během průchodu misí budete získávat zkušenosti pro postavu, které poté na konci zmizí. S každou novou úrovní si můžete vylepšit jednu ze schopnosti, kterou používáte a na vyšších úrovních si budete moct vybrat i ultimátní schopnost, která to řeže hlava nehlava. Je to podobné MOBA hrám typu League of Legends nebo DOTA, kdy po odehrání jedete takřka od znovu, kromě lootu, kterým si můžete vybavit jednu ze svých postav. Každá má samozřejmě svůj specifický herní styl, kdy dvě jsou na blízko a zbylé dvě na dálku. Je tedy pouze na vás, kterou si budete vychutnávat ničení nepřátel.

Jako kooperativní odreagování s přáteli je to hra na příjemně strávený večer. Déle u ní ovšem nezůstanete, protože přestane velmi rychle bavit ať už kvůli absenci příběhu nebo kvůli takřka nulovému lategame. Hra nicméně vyšle opravdu nedávno, a jelikož vývojáři zatím nemají co opravovat na jiných hrách, když je tato jejich první, tak věřím, že postupem času bude přidán bonusový kontent, stejně jako tomu bylo a je v Diablu.

Vývojáři: Novarama

Vydavatel: Novarama

Datum vydání: 16. 7. 2019

Cena digitální kopie: 24.99 €

Velikost hry: 6 GB

Platformy: PC (recenze)

• Grafika - 9/10
    9/10
  • Zvuk / Soundtrack - 6/10
    6/10
  • Příběh - /10
    /10
  • Hratelnost - 9/10
    9/10
  • Zábava - 6/10
    6/10
  • Herní doba - 6/10
    6/10

Hra má ještě spoustu nedodělků a je to na ni poznat, že se inspirovala hrou Warframe, která má Free to play koncept. Killsquad je placený a myslím, že kdyby udělali stejný koncept, tak by udělali mnohem lépe.
CENA NA STEAMU: 24.99 €
HRA ODPOVÍDÁ CENĚ: 0 € + mikrotransakce

6/10