Míchat Final Fantasy s pohádkami od Disney zní možná jako mišmaš, co by nesplácali ani pejsek s kočičkou po kalbě. Kingdom Hearts přitom už léta dokazuje, že to, co na první pohled vypadá prapodivné, může ve skutečnosti skvěle fungovat. Střapatý Sora, poťouchlý Goofy a věčně nakrknutý Donald se vrací a s nimi i desítky hodin zábavy jako z těch nejlepších pohádek.

I když nás zmiňovaný Donald (hlavně v momentě, kdy nás zapomněl vyléčit, bídák jeden) napříč sérií dost vytáčel, hlavního hrdinu s gigantickýma botama, Soru, jsme si oblíbili. V minulých dílech série jen o vlásek unikl temnotě a díky tomu ztratil většinu svých schopností. Takže se opět koná klasická variace na amnézií stiženého protagonistu, kterého hráč začíná piplat od píky. I když zrovna Sora se učí zatraceně rychle…

Oživlé panenky se nepromenádují jen po hororech

Dávkování nových způsobů boje, pohybu, nebo prostě herních featurek se autorům nepovedlo úplně vyladit, a na hráče tak po několik hodin hra chrlí každou chvíli tutoriál. To je daň za to, jak komplexní a místy až takřka přeplácaný je soubojový systém Kingdom Hearts III (dále jen KH 3). Tím, že vezmete nepřítele po palici keybladem (magický meč ve tvaru klíče, kterým se Sora ohání) to vážně jen začíná.

Soubojový systém umí na obrazovce vykouzlit pořádný chaos

Různých typů mečů ve tvaru klíče není málo, každý má přitom jiné schopnosti a útoky včetně jednoho ultimátního zakončovacího. K tomu může Sora sesílat ničivá i léčivá kouzla, používat předměty nebo na omezenou dobu přivolat řádně naštvaného Raubíře Ralfa či Lvího krále Simbu. Dále budete využívat skupinových útoků s parťáky (vedle Donalda s Goofym se k vaší výpravě na každém světě přidají jiné ikonické postavičky), či nasednete na některou z pouťových atrakcí a hrdinové se tak pustí do likvidace zástupů heartless z neony ozářeného kolotoče, jen aby za chvíli zarazili špici pirátské lodě bossovi mezi… ehm, řekněme, že tykadla.

Svět Lvího krále chybí… a Simba je z toho rozžhavený do běla!

Různých speciálních akcí v boji je až neuvěřitelné množství a není problém se v nich zpočátku trochu ztrácet. Naštěstí  vše funguje intuitivně a je velká radost ničivé útoky využívat. Většinu je nezbytné jistým způsobem nabít, což však není problém, a k dispozici budete mít skoro pořád alespoň jeden, častěji však i více typů bojových interakcí najednou. Tento systém na jednu stranu zajišťuje, že i po hodinách mydlení rozličných nepřátel působí hra pořád dostatečně svěže, na stranu druhou však ničivé útoky snižují obtížnost četných střetů s nepřáteli.

Díky propracovanému soubojovému systému však chrlí KH 3 jeden epický moment za druhým a třeba při souboji s olympskými titány jsme si připadali, jako bychom hráli dětskou verzi God of War. Nepřátelé, jež na vás bude hra chrlit, přicházejí snad ve všech myslitelných formách i velikostech.

Přes hory, přes doly… Soru jen tak něco nezastaví

Final Fantasy a Disney mají robátko

Příměr “pohádkový” z prvního odstavce platí pro KH 3 tak z poloviny. Předně je třeba říci, že obzvláště pokud jste harcovníky série, budete zaskočení jak jednoduchou hrou třetí “srdíčka” jsou. Ano, barevné a plné kreslených postaviček to bylo vždy, ale pokud jste třeba v prvním díle zvolili nejtěžší obtížnost (zde pojmenovanou “Proud”), hra vám dokázala pořádně zatopit. V třetím díle jsme až na pár sekvencí neměli větší problémy vyprášit nepřátele i bosse na jeden pokus. Všechny ty lektvary, posilovací předměty, jídlo či lepší vybavení rázem ztrácí na důležitosti.

Přečti si  Sony si nechalo patentovat „Like Button“
Obtížnost hry není veliká, naštěstí to vyvažuje svojí zábavností

Již tradičně nabízí hra těm nejotrlejším pár volitelných handicapů. K zrušení automatického doplňování many, nebo přímo vypnutí získávání zkušeností, však pravděpodobně sáhnou pouze skuteční znalci série, co mají všechny díly prolezlé do posledního polygonu. To naštěstí neznamená, že by KH 3 nebyla zábava.

Co se to u všech šípků děje?

Jednoduchá obtížnost a tuny barviček dost ostře kontrastují s hlavním příběhem. Ne, že by byl nějak zvlášť temný, ale i pro člověka, který ve světech Kingdom Hearts nechal pár desítek hodin, je vcelku obtížné se v něm zorientovat.

Chip s Dalem jsou se sérií už od jejího počátku. I když jen jako vedlejší postavy.

Považte sami. Jen hlavní padouch má tři alterega s různými jmény a původy…  a samozřejmě menší armádu pohůnků, opět s krkolomnými jmény a zvláštním vzezřením. Do toho vám během jedné cutscény Mickey Mouse nahází sedm dalších postav, které jste ještě ani neviděli, a za minutu zapomenete i to, zda je dotyčná postava klaďas nebo záporák. To vše se v dalším videu dvakrát popře, jednou protočí, přelije koktejlem z dalších šesti jmen, jež si z minulých dílů už prostě ani nepamatujete. Výsledný produkt vám pak KH 3 okoření tím, že se některé postavy nachází nejen na jiných světech, ale i v různých dimenzích. Dobrou chuť!

Pro neznalé je sice přítomný vzpomínkový archív s krátkým převyprávěním děje jednotlivých her série a obsáhlá encyklopedie, ale i tak vám z toho minimálně v prvních několika hodinách půjde hlava kolem. Výše zmíněné naštěstí vyvažují menší příběhy jednotlivých světů. Ty si někdy půjčují části dějové linky přímo z filmů (animák Na vlásku je v KH 3 vlastně zkratkovitě zkopírován), jindy přichází s novými nápady v dobře známých kulisách. Díky nim se nepovede hlavní příběhové lince úplně ubít váš zájem, a až se vše stane trochu jasnějším, začnete si užívat i ji.

Druhů nepřátel jsou tuny… Tomuhle brzy sfoukneme pampeliškové afro

Až srdéčko zaplesalo

Stejně jako předchůdci i třetí díl obrovskou měrou těží z velkého počtu licencovaných světů. Okolnosti Soru a jeho dva souputníky i tentokrát zanesou na celou řadu nezapomenutelných zákoutí. Pokud jste fanoušci produkce pohádkové továrny Disney a zejména pak její odnože Pixaru, budete prostě nadšeni. Musíme pochválit autory, že příliš nerecyklovali místa z minulých dílů série. I světy, které jsme už v rámci série navštívili, jako třeba ten Herculův, vás zavedou do zcela nových lokací (navštívíme třeba Herkulova taťku na Olympu). Úplně poprvé se podíváte  za oživlými hračkami Toy Story, zachráníte Lociku z Na vlásku, nebo se proletíte na zádech Baymaxe v ulicích San Fransokya.

Přečti si  Elden Ring - unikl další krátký klip, FromSoftware naznačuje, že by hra mohla vyjít na přelomu fiskálních let 2022-23
Prosluněný Olymp slouží jako jedna z úvodních lokací

Světy samotné a jejich zpracovaní jsou vůbec tím nejsilnějším tahákem hry. Grafici si s nimi skutečně vyhráli, a i když svým vzezřením přeci jen nedosahují kvality svých filmových předobrazů, dokáže každý z nich svým unikátním stylem hravě zabavit po celou délku pobytu. Některé jsou silně lineární, jiné členitější, ale oblíbíte si všechny.

Potkávat staré známé z našich oblíbených animáků byla prostě i tentokrát paráda. Autorům se jich do hry povedlo propašovat úctyhodné množství a pokud zde nemají přímo celý svět, alespoň se ve hře mihnou. Myšák z Ratatouille a Strýček Skrblík si kupříkladu otevřeli bistro. Některé z postav se navíc pyšní původním dabingem (vrátil se třeba Zachary Levi jako Flynn Rider), jiné zastoupily zdatní imitátoři.

Skrblík rozjíždí byznys…snad chudáka myšáka nesedře z kůže

Bolehlav nám způsobovali pouze dabéři Kačera Donalda,  Goofyho a Mickeyho Mouse. Ano, víme, že takhle zní i filmové předlohy, to je však nečiní méně otravnými. Goofyho natvrdlé “gorsh” a Donaldovo chraplavé skřehotání nás bude po hodinách strávených v KH 3 budit ze spaní. Velkou radost ovšem způsobil návrat některých nezapomenutelných filmových melodií.

Malá Boo nesmí chybět

Chvíle oddychu

Neustálé rubání narušované pouze (skvělými) cutscénami by se přeci jen přejedlo. Toho jsou si naštěstí autoři dobře vědomi a servírují tak doplňkové aktivity. V kůži Sory jsme si zatancovali na vesnickém bále, fotily loga Mickey Mouse, vyrobili tunu předmětů a zahráli si digi hry. Zejména za poslední jmenované musíme Square Enix pochválit. Po světech jsou v truhličkách poschovávané soubory, které vám v menu zpřístupní některou z překvapivě rozsáhlé plejády digi her jak z dob “Jen počkej, zající”. Jednotlivé hry jsou krásně zpracované a odkazují na kousky jako Pac-man či Space Invaders. Asi u nich neprosedíte hodiny, ale na pár minut vzpomínání fungují skvěle.

Vesmírné sekvence se dočkaly značného vylepšení

Vrátilo se také značně modifikované přesouvání mezi jednotlivými světy v kokpitu vlastnoručně sestrojené raketky. Ve zdánlivě nekonečném vesmíru se můžete nově volně pohybovat, sbírat materiály, či bojovat s vesmírným neřádstvem. Tato část Kingdom Hearts nejednomu fandovi série pila krev (nás nevyjímaje), a i když KH 3 tuto část značně překopala a zatraktivnila, klidně bychom se bez ní obešli i tentokrát. Hračičky a konstruktéři se však v editoru želatinových raketek jistě vyřádí.

Díky digi hrám na chvíli zapomenete na záchranu vesmíru

KH 3 je pro fandy komplexních akčních RPG se slabostí pro Pixar splněným snem. Nabízí tuny obsahu, který díky hravým ikonickým světům budete s radostí hltat až do epického finále. Pokud vás nezahltí na začátku záplavou tutoriálů a pomateným příběhem plným jmen a údajů, dostane se vám jedinečného a kouzelného dobrodružství v důvěrně známých kulisách.

Vývojáři: Square Enix

Vydavatel: Square Enix

Datum vydání: 29. ledna 2019