Pokračování hry Life is Strange je jedno z nejočekávanějších tohoto roku. Jednak protože 1. díl byl jednou z nejlepších epizodických adventur své doby a také proto, že nás zajímalo, zda se bude druhý díl s prvním prolínat.  Na to se podíváme nyní společně.

Co spousty lidí zaskočilo už z trailerů bylo, že hlavní protagonisté prvního dílu Chloe, Max a Rachel nebudou mít s pokračováním vůbec žádnou spojitost. Jeden by si mohl říct, že už si nikdy neuděláte takový vztah s postavami, ale opak je pravdou. Bratři Diazovi, kteří nás budou doprovázet celým příběhem, jsou až nadmíru skvěle vytvořené postavy s příběhem a charakterem, budící dojem, že překonají Max a Chloe z prvního dílu. Hlavní postava Sean je klasický puberťák, jehož největší zájem je užívat si s přáteli na párty a opíjet se. Ovšem téměř bezstarostný pubertální život se velmi brzy zvrtne a oba bratry vystaví tvrdé realitě, která vyústí Danielovou nadpřirozenou reakcí, která oba bratry vrhne na cestu útěku před zákonem, kdy se bez jakýchkoliv zásob a přátel musí spolehnout především jeden na druhého.

Přečti si  Červnové oznámení Gears 6 zdánlivě teasuje herec JD Fenixe

Je úžasné, že je příběh zapojen do dnešní doby, kdy se příběh odehrává v době kdy vrcholí prezidentská kampaň mezi Donaldem Trumpem a Hillary Clintonovou. Technologie jsou z aktuální doby a bez jakýchkoliv servítek zmiňují ochranné značky, jako třeba Pána prstenů nebo Hru o trůny a to pěkně ostří nože, kde padne nejedno pekelně ostré, či vulgární slovo. To je vše znát na hlavních postavách, které pochází původně z Mexika. Navíc je tu skvěle vyobrazeno i to, jak mají vaše rozhodnutí vliv na mladšího sourozence, který ledacos okouká a snaží se co nejvíce přiblížit svému staršímu bratru a je tedy jen na vás, jakou roli na sebe nakonec vezmete. S postavami si tak zatím příliš legrace neužijete a budete mnohem více řešit dospělá a vážná témata, která vás chytnou za srdce.

Přečti si  Stellar Blade New Game Plus - nové oblečení, Beta Skilly, vylepšení a další informace

I v tomto díle očekávejte nadpřirozeno, nicméně nicméně pro řadu fanoušků se nejedná o hrátky s časem, jako tomu bylo v prvním díle a tyto jevy hrají alespoň prozatím ve hře druhé housle. Vše ovšem opět plně vynahrazují velmi dobře napsané charaktery postav i samotný příběh, který bohužel kazí nedostatky v podobě slabšího grafického zpracování, nedobrý dabing a minimum hádanek. Pochválit naopak musím ovládání  i kameru, který se od prvního dílu zlepšila.

Zatím je příběh první epizody z celkových pěti velmi dobře nastartován a doufáme jen, že podobně jako v prvním díle dojde k jeho dalšímu vystupňování a nám spadne čelist. Bohužel nás ale zároveň mrzí chyby a nedostatky, které popisujeme výše, díky nim by hra mohla dostat nějaký ten bodík navíc.

Vývojáři: DONTNOD Entertainment

Vydavatel: Square Enix

Datum vydání: 27. 9. 2018