Každoročně s příchodem jara, kdy se kluby začínají chystat na své tréninky, se na konzoli PlayStation objevuje nový díl baseballové série MLB The Show od Sony San Diego Studio, ale letos se vše výrazně a historicky liší. Pandemie koronaviru pozastavila všechny organizované sporty, včetně NBA, NHL a MLB. A najednou místo toho, aby se všichni připravovali na sezónu 2020, musí fanoušci i hráči baseballu zůstat doma. A tak právě nový díl baseballového simulátoru MLB The Show 20 nemohl přijít v lepší čas a přináší fanouškům skutečný baseballový zážitek do jejich domovů.

A stejně jako každý rok, tak i letos MLB The Show 20 přináší mnohem víc než jen upgrade seznamu hráčů a některá grafická vylepšení. San Diego Studio přidalo nové herní režimy, vylepšilo stávající oblíbené položky a vylepšilo některé základní mechaniky sportu, aby vytvořilo dosud nejrealističtější baseballový zážitek a to i přes to, že jsem si loni myslel, že už to snad ani není možné.

Animace pole a hráčů byly zvýrazněny a rozdíl je patrný při prvním hraní. Vše se tu odvíjí od toho, jak přesně zahrajete každý jeden míč od nadhozu přes odpal i jednotlivé přihrávky. Míra přesnosti  je mnohem více v souladu s dovednostmi skutečných hráčů, takže kvalita hry může být  větší nebo menší v závislosti na hráči, kterého ovládáte. Hra vám nic neodpustí a tak pokud nebude váš tým v pohodě, začne se to projevovat na jednotlivých chybách v příhozech i chytání. Osobně musím říci, že těmto novým mechanikám jsem se po předešlých ročnících musel několik her přizpůsobovat a relativně hladká hra z předchozích ročníků byla ta tam.

Ovšem jakmile chytnete rytmus hry, začnete od sebe jasně rozeznávat kvality jednotlivých hráčů jak v týmu, tak i týmu soupeře. Byl jsem až v šoku, jak moc byla zrychlena a vylepšena obranná hra, která neskutečně prověří hráčské reflexy, aby bylo dosaženo i těch nejjednodušších outů. Tyto změny v MLB The Show 20 přidávají novou úroveň hry a oddělují dobré hráče od skvělých. Kromě nových mechanik v poli přibyla také nová úroveň zásahů: Perfect Flyball, Perfect Grounder a Perfect Liner. Tyto mohou v například v deváté směně s třemi hráči v poli a dvěma outy rozhodnout o výsledku zápasu.

Přečti si  Far Cry 6, Rainbow Six Quarantine a The Division Heartland vyjdou před 31. březnem 2022

Skutečná porce změn přichází v MLB The Show 20 ve formě nových herních režimů, jako je Showdown a Custom Leagues.Showdown přebírá ducha úžasného režimu Moments z minulého roku a zaměřuje jej na mini-game-like turnaj, který odměňuje hráče za plnění úkolů a porážku bossů v závěrečných showdowns. Hráči mají za úkol plnit cíle, které jsou stále těžší. Úspěch odměňuje nové hráče a dává výhody a odměny vašemu vypracovanému týmu, které můžete použít i jinde v The Show 20.

Vlastní ligy umožňují hráčům vytvářet online ligy pro hraní s přáteli a cizími lidmi. Množství přizpůsobení je ohromující a vytvoření nebo připojení k lize, která odpovídá vašemu stylu hry, je velmi jednoduché. Můžete hrát uvolněně nebo soutěživě a můžete použít živé seznamy MLB nebo týmy Diamond Dynasty. Vlastní ligy mohou být jediným konkurenčním baseballem, který je nyní k dispozici a je to vítaný přírůstek do MLB The Show 20. S Diamond Dynasty můžete sestavit svůj tým tím, že sbíráte baseballové karty různých hráčů z balíčků, podobně jako je tomu u FIFA Ultimate a bohužel ano, i zde je toto sestavování postaveno na mikrotransakcích, které na jinak naprosto špičkovou hru hází nehezký stín.

March to October, což byl průlomový herní režim loňského ročníku, se vrací a hráč má mnohem větší kontrolu nad tím, jak se sezóna bude odehrávat. V loňském roce byly úkoly poměrně jednoduché a mnohé z nich se opět vrátily. Ale také přibyly nové možnosti a úkoly, které nabízejí větší riziko a odměny. Můžete dokonce vyzvat nové hráče a vyměnit si hráče za účelem posílení slabých stránek týmu.

Přečti si  Zisky společnosti Sony z her a služeb byly v roce 2019 oproti Microsoftu téměř dvojnásobné

Režim Road to the Show navazuje také na loňský ročník a hráči mohou ještě více vytvářet vazby mezi jednotlivými hráči v týmu. Nad hlavami každého z hráčů je malý ukazatel, který vám napoví, jak hráči reagují na to, když uděláte něco dobře nebo špatně, ​​takže v reálném čase můžete vidět, jak vaše hra v poli ovlivňuje celý tým. Je tu také více možností a výzev, které  pomohou vašim postavám růst. Například výzvy dne byly lehce přepracovány, aby nabídly více rozmanitosti a vy mohli na své postavě více pracovat. Tyto změny přispívají k ještě většímu RPG zážitku a věřte, že se díky nim budete mnohem více cítit jako součást týmu.

Vrací se i další oblíbené režimy jako: Franchise, Conquest, Moments a Challenge of the Week, takže budete mít o zábavu skutečně postaráno a to na opravdu hodně dlouho.

Hraju MLB The Show 20 už pár týdnů a pokaždé jsem objevil něco nového, co jsem si chtěl vyzkoušet. Nevím, jak to studio Sony San Diego dělá, ale každý rok dokazuje, že jejich baseballový simulátor je špičkou mezi sportovními hrami a já se tak opět musím opakovat a s radostí znovu napsat, že všichni ostatní vývojáři sportovních simulátorů by se od nich měli učit. Takže za mě velké díky a klobouček, jen prosím příště bez mikrotransakcí!

Vývojáři: SIE San Diego Studio

Vydavatel: SIE

Datum vydání: 17. března 2020