Motocross rozhodně není pro slečinky je to špinavý a mnohdy drsný sport, kde vůně spáleného benzínu a odpadávající bahno z kombinézy dělá tu správnou atmosféru a jedinečný zážitek velmi podobně jako rally.

Studio Milestone se nám tyto pocity snaží přenést i na naše herní zařízení o tom zda úspěšně se přesvědčíme v následujících řádcích.

Vývojáři opustili svůj historický engine z předchozích dílů a tento nový díl postavili na osvědčeném Unreal Enginu 4. Nutno poznamenat, že i tak je na hře stále hodně bláta a vývojáři budou muset na dalším pokračování tvrdě zapracovat. Nový díl nenabízí ani tak rozmanité množství herních módů jako tomu bylo u předchozího dílu.

Režim kariéry, který nabízí kariérní vzestup hráče od samotných začátků s možností volby týmu, týmových barev stroje sponzorů atd. atd. vás zabaví na poměrně slušnou dobu a to nejen díky poměrně dlouhým načítacím časům samotného menu, ale i díky jeho neuvěřitelného rozvětvení, takže po nějakém čase vás nenapadne nic jiného než menu odklikat a konečně se dostat do hry, aby mohl započít váš kariérní růst. V okamžiku kdy se stanete poměrně movitým jezdcem si můžete založit vlastní stáj a v ní mít vlastní jezdce světové špičky.

Dalším režimem, který stojí za zmínku je Monster Energy FIM MXoN, ve kterém závodíte za národní tým. Díky plnému licencování hry je velmi příjemným zjištěním je, že Česká Republika má ve hře své zastoupení, takže můžete směle hájit naše barvy a to dokonce i na trati v Lokti.

U MXGP 3 se o simulaci nedá hovořit ani vzdáleně, stále se jedná o arkádovou závodní hru, jejíž cílem je především pobavit a odpočinout si od všedního dne. v tomto ohledu se to hře vcelku daří, ale jízdní model je stále stejný a nikterak se nemění ani s použitím jiného závodního stroje a navíc se motorka mnohdy ani nedá ovládat díky velmi velké míře klouzavosti strojů po povrchu, což je velká škoda. AI je na závodišti téměř precizní a chybuje jen velmi zřídka a tak v okamžiku, kdy uděláte chybu vás startovní pole vcelku hravě předjede, naštěstí je zde jakési virtuální lano a vy budete schopni své soupeře opět dojet.

Multiplayer raději vynechat, na plný startovní rošt narazíte jen zřídka kdy a lagy jsou vcelku běžnou záležitostí. Tím pocit ze hry naprosto upadá a vy se tak raději vrátíte do kariéry.

Sečteno a podtrženo nový engine hře sice prospěl, ale že by to bylo kdoví jak znatelné, to se říci nedá. Vzhledem k absenci herních módů předchozích dílů je třeba poznamenat, že se jedná o jakýsi mezi díl, na kterém se vývojáři většinu času seznamovali s enginem a nezbyl jim tak čas pro lepší obsah samotné hry. Nezbývá než doufat, že další ročník na tom bude podstatně lépe.