Před pár lety jsem dostal šanci hrát Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4, který mě neúmyslně přiměl k tomu, abych se ponořil hlouběji do příběhu a tradice této série. Hra v té době dostávala od zahraničních redakcí velmi dobrá hodnocení a musím říci, že ani ode mě by tomu zřejmě nebylo jinak. Hra vynikala velmi dobrým bojovým systémem a příběhem. Nyní v Bandai Namco vydali první tři díly v sérii na Nintendo Switch a já je zkrátka nemohl minout.

Recenzovaná verze: Nintendo Switch

Pokud jde o anime bojové hry, Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm tak jednoznačně patří společně s Dragon Ball FighterZ k tomu lepšímu v daném žánru. Ultimate Ninja Storm trilogie vyšla již na minulou generaci konzolí, tedy PS3 a X360, přičemž v loňském roce se dostali také na konzole současné generace a PC.

Co se Switch verze týče, tak zde je škoda, že není zahrnut také čtvrtý díl, který by tak uzavřel příběh hry, takže máte pocit, že tu schází obrovská část příběhu. Nicméně pokud preferujete události rozvíjené v Ultimate Ninja Storm 2 a 3, tak pak se spokojíte s tím, jak končí třetí díl.

Co se portu týče, měl jsem obavy z toho, jak bude hra na hybridní konzoli vypadat, a musím říci, že jsem byl vcelku slušně překvapen a to minimálně v dokovacím režimu, kdy hra běží ve velmi slušných 900p, což se blíží Xbox One verzi běžící v 1080p. Ovšem v handheld módu je to o poznání horší a to až tak, že hra běží pouze v 540p, což na HD displeji vede k rozmazané grafice. Co se načítání týče, tak zde se Switch v pohodě vyrovná konzolím Xbox One a PlayStation 4. Bohužel jsem však u prvního dílu zaznamenal mírné propady počtu snímků, za což pravděpodobně může otevřené město prvního dílu. U zbylých dvou dílů jsem nic takového nezaznamenal, protože otevřený svět a průzkum byly zcela odlišné a také design kompletně přestavěn, v porovnání s prvním dílem.

Co se týče boje, základy byly v sérii nastaveny poměrně dobře, nicméně je těžké si nevšimnout některých z pokročilejších rysů, díky nimž se boje zjednodušují. Zvláštní útoky v této hře vyžadovaly, abyste opakovaně stiskli kombinaci tlačítek, které mě velmi často zmátly kvůli intenzitě a uspořádání útoků. To bylo do jisté míry odstraněno v pozdějších dílech a z dobrého důvodu. Boj byl příliš chaotický, nemluvě o tom, že na Switchi by to mohlo být ještě více problematické. Celé této situaci nepřispívá ani nedostatečný tutoriál prvního dílu, kdy se vše učíte sami a za pochodu.

Přečti si  Desková hra Pátek je dobrodružství pro jednoho

První hra je rozdělena do řady misí umístěných v malém otevřeném světě. Dostanete šanci vstoupit do různých flashbacků a vedlejších misí, abyste prožili příběh série Naruto Original. Při prohlídce města můžete přijmout řadu úkolů od lidí a hledat svitky či skryté předměty. Hlavní questy jsou spouštěny z nabídky a jsou přístupné pouze poté, co získáte dostatečné množství zkušeností z vedlejších misí. Většina z nich má několik podmínek, které musí být splněny před dokončením, což je občas neuvěřitelně náročné. Mise jsou prezentovány neuvěřitelně dobře, některé mají i několik částí a spoustu vtipných příběhů. Převážnou část hry hrajete jako Naruto, ale máte možnost tu a tam změnit postavu a zahrát si i za ostatní členy.

Druhá hra je mnohem lineárnější záležitostí, přičemž je tu kladen mnohem větší důraz na příběh hry. Druhý díl prošel i značným vylepšením po grafické i mechanické stránce. Tento vývoj a posun z něj činí mnohem efektivnější herní zážitek. Příběh se odehrává v řadě míst, které jsou spojeny téměř jako dobrodružná hra typu point-and-click, s pevnými úhly kamery zobrazujícími nesčetné množství míst. Bitvy jsou hodně podobné jako v prvním díle, ale s přidáním nových systémů.

Přečti si  Společnost Take-Two Interactive propustí 5 % zaměstnanců a zruší projekty, aby ušetřila náklady

Třetí hra je zdaleka nejlepší ze všech tří, zde je znát obrovský vývojářský pokrok, který z něj dělá jedinečný zážitek. Hordy nepřátel jsou drasticky zdokonaleny a vedou k obrovským boss fightům. Stejně jako druhý díl je i trojka velmi lineární záležitostí, ale s velmi dobrým příběhem, díky kterému jste to ochotni tolerovat. Bohužel však zde značně klesla obtížnost, která se s předchozími dvěma díly nemůže rovnat. Co se soundtracku týče, tak ten je vynikající a s každým dílem je znát jeho posun kupředu, stejně jako dabing jednotlivých postav.

Remaster všech tří dílů je velmi dobře odveden a i tento port na Switch se nemá zač stydět, zejména potom v dokovacím režimu, kdy hra běží v 900p. Ovšem hra běží překvapivě stabilně v 30fps jak v ručním, tak v dokovacím režimu.

Vytknout tak lze snad jen to, že tu není zahrnut poslední čtvrtý díl, který možná vyjde samostatně za vyšší cenu. Dalším mínusem je, že jak tato trilogie, tak i verze Legacy obsahující čtvrtý díl, vyšli již v loňském roce na Xbox One a PlayStation 4 a tak zde není příliš mnoho důvodů k utrácení za Switch verzi.

Ovšem pokud patříte mezi fanoušky anime a sérii Naruto jste prostě minuli, tak rozhodně neváhejte a pořiďte si ji právě na Switch, protože vám bude na cestách dělat velmi dobrou společnost po dlouhou dobu.

Vývojáři: CyberConnect2

Vydavatel: Bandai Namco

Datum vydání: 26. dubna. 2018