Více než tři roky po vydání Niohu chce Team Ninja překonat svou první hru, která zazářila především prostřednictvím vícevrstvého bojového systému. Podařilo se však vývojářům ještě více oprostit od srovnání s Sark Souls a překonat první díl díky novince v podobě Yokai?

Stejně jako v případě první hry se i tentokrát jedná o velmi akční a mnohdy až nervy drásající RPG, který je ještě více zaměřeno na hardcore hráče.

Hned na začátku hry čelíme první inovaci, editoru postav. Pokud nám bylo dovoleno čelit japonským mýtickým tvorům s hrdinou Viliamem, pak s Nioh 2 dostáváme naprosto volnou ruku a vytvořit si tak můžete opravdu genderově neutrální postavu plnou make-upu s tenkými špičatými vlasy a skvrnami na zubech. V tomto ohledu můžete opravdu popustit uzdu vlastní fantazii a s editorem strávit poměrně slušnou dobu. Navíc, pokud vás v průběhu hraní omrzí vzhled postavy, můžete jej kdykoli upravit. Mimochodem to platí i pro vzhled zbraní a brnění, což je skvělá věc zejména pro fanoušky Fashion Souls.

Jakmile si vyberete, hráči prvního dílu si okamžitě všimnou dalších inovací: Dva nové typy zbraní a schopnosti Yokai pro vaši postavu, které rozšiřují již tak složitý bojový systém prvního dílu.

Tyto typy zbraní jsou nové: V podrobném návodu máte na výběr celkem devět různých typů zbraní. Myslete na začátek. Pokud nové zbraně najdete později, můžete je samozřejmě okamžitě použít.

• Switchglaive : Kosa, která mění vzhled a funkci v závislosti na poloze těla.
  • Dvojité sekery: Pro rychlé útoky. S vysokým postojem můžete sekeru hodit na soupeře.

Hrdina, ale zároveň také monstrum

Jelikož váš hrdina si nese kromě své lidské stránky i vlastního démona v podobě Yokai, na začátku hry si také vyberete jednoho ze tří strážných duchů. V závislosti na tom, zda si vyberete kouzelného žraloka, hbitého ptáka nebo silného vlka, máte speciální ochranné schopnosti. Například stisknutím tlačítka se ze země vynoří mocný žralok, který způsobí poškození vašeho soupeře, nebo se k bastardům s bleskovou rychlostí a agresivitou rozběhne drsný vlk. Mimochodem, během hry najdete více duchů.

Ale to není všechno. S dušemi, které získáte od poražených démonů Yokai, rozšiřujete svého ochranného ducha až o dvě další schopnosti.

Nové silné stránky, staré slabiny

V akčním a různorodém bojovém systému přebírá tým Ninja největší sílu prvního dílu a dále ji vylepšuje. Nioh 2 přináší i větší rozmanitost nepřátelských démonů a bossů, kdy každý z nich vyžaduje speciální bojovou taktiku. Samotní bossové oproti prvnímu dílu zapůsobí svým designem a svým jedinečným stylem boje, což převyšuje první díl a bossové jsou pro vás mnohem více zapamatovatelní.

Prvky RPG související s rozvojem silných stránek našeho hrdiny mají také co nabídnout. Od běžného vývoje úrovně s desítkami zvyšujících se statistik až po vlastní stromy dovedností pro naše zbraně a naši formu Yokai.

Nioh 2 má ovšem i slabší stránky. Například ve scénách jednotlivých misí je příliš mnoho monotónnosti,a to dokonce i ve srovnání s prvním dílem. Během prvních misí občas projdete temnou vesnicí na břehu řeky, jindy hořící horskou vesnicí, jindy skrze chátrající vesnici do temné jeskyně. Později se umístění mírně liší, ale i tak se vám bude prostředí zdát velmi známé.

Ve všech misích se mi však velmi líbila příležitost odhalit tajemství, která nejen přinesou novou kořist, ale pokud budete mít oči otevřené, můžete si práci s nejedním bossem usnadnit.

Samotný příběh se odehrává v době, kdy Japonsko bylo během éry Sengoku překonáno démony a trápeno válkami. To je příležitost pro našeho polo yokaie, aby přinesl do chaosu nějaký ten řád. Přestože je celý scénář ozdoben spoustou informací o japonské lidové kultuře a nádherně temné atmosféře, není zde kladen kdovíjaký důraz na výpravu a tak se spíše než za příběhem budete hnát za dalším nemilosrdným soubojem.

Přečti si  Kingdom Come: Deliverance 2 je dvakrát větší než původní hra a má dvě mapy a obsahuje systém reputace

Stále je to zábava pro sebemrskače

Pokud se ptáte jak je na tom Nioh 2 po stránce náročnosti, pak věřte, že v offline režimu může představovat i sebemenší nepřítel slušnou výzvu, protože vás bude schopen při troše nepozornosti zabít dvěma zásahy.

Počet silných Yokai se výrazně zvýšil a bossové jsou bez výjimky jedněmi z největších, se kterými jsem se za poslední roky setkal. Souboje jsou vždy férové, ale křivka učení může být pro mnohé hráče až příliš strmá. Je třeba si jednotlivé bosse dobře přečíst, zjistit jejich slabiny, zvolit vhodný druh zbraně,  jiného ochranného ducha, vylepšené brnění atd., to vše může přinést rozhodující obrat v boji. Doufám však, že oproti prvnímu dílu nebudou vývojáři zasahovat do vyvážení buildů jako tomu bylo v případě prvního dílu, kdy po stovce hodin jste získali OP shuriken build, který vývojáři následně nesmyslně nerfnuli.

Pokud však pro vás bude offline režim představovat nepřekonatelnou výzvu, potom se i tentokrát můžete spolehnout na možnost kooperace, kdy do své hry můžete přivést až dva další hráče.

Resumé

Celkově je vidět, že si vývojáři vzali k srdci kritiku hráčů a v druhém díle přináší mnohem větší rozmanitost nepřátel, včetně větší škály zbraní a skvělých dovedností Yokai, díky čemuž se hra více vzdaluje sérii Dark Souls. Bohužel slabší stránkou hry je příběh a nepříliš rozmanité prostředí jednotlivých úrovní, které sice dodává hře temnou atmosféru, ale v žádném případě se nepřibližuje kvalitám konkurence z FromSoftware. Pokud vlastníte PlayStation 4 a toužíte po opravdové výzvě, potom je Nioh 2 tou pravou volbou.

Vývojáři: Team Ninja

Vydavatelství: SIE, Koei Tecmo

Datum vydání na PS4: 13. 3 .2020