Tycoon manažerské hry mě doprovázejí více méně celý můj život. Ať už se jedná o původní Zoo Tycoon hry, Theme Hospital, nebo kolotočářské Rollercoaster Tycoon. Vždy mě bavilo stavět, bořit, předělávat a v neposlední řadě rozhodovat jestli si hosté půjdou zaplavat s krokodýlem, nebo jestli se projedou po nedostavěné dráze kolotoče. Proto jsem na hru Planet Zoo, která vyšla původně na PC v roce 2019, a následně byla letos portována na konzole velmi těšila. V této recenzi se společně podíváme na to, jak hra v mém oku obstála.

Recenzovanáverze:PS5ZOO1

Po vytvoření jednoduchého herního avataru se pro hráče otevírá hlavní nabídka hry. V češtině pro ty, kteří mají tento jazyk nastavený přímo v PlayStationu. Já jsem hru hrála v  původním, tedy anglický jazyce. V menu hry si můžete zvolit jeden z jejich módů, konkrétně tedy Časový mód, Výzvu, Franchise, Sandbox, nebo Kariéru.ZOO4

Bez ohledu na to, ke kterému hernímu módu tíhnete, základní hra obsahuje více než 70 zvířecích druhů, které můžete do vašeho Zoo umístit. Každý druh má své vlastní potřeby teplotního klimatu, rostlin, plochy i hloubky vody a v neposlední řadě terénu a úkrytu ve výběhu. Veškeré potřebné informace o kterémkoliv druhu zvířete naleznete v úhledné encyklopedii dostupné přímo ve hře.  Jestliže tyto zvířecí potřeby neuspokojíte, obyvatelé vaší Zoo mohou propadnou depresím, nebo onemocnět. To vše může vést až k demonstracím a protestům ze strany návštěvníků a s tím spojený úbytek výdělku. Hra je v tomto velmi rychlá, jednu minutu máte na kontě 5 nul a v další minutě bankrotujete.ZOO5

Doporučuji začít s Kariérou, jelikož právě tam najdete tutoriál k tomu, jak vaše zoo postavit a nadále se o něj starat. A věřte mi, je potřeba. I po splnění tutoriálu jsem se ve hře nějakou dobu relativně „plácala“, jelikož má hra velmi komplexní ovládání.ZOO2 kopie

Přečti si  Call of Duty: Modern Warfare 3 dorazí do Game Passu 24. července

Franchise mód je ojedinělý tím, že je potřeba jej hrát online. To z toho důvodu, že si můžete zvířata vyměňovat s jinými hráči. Omezené finance a body za vypouštění ohrožených druhů zvířat zpět do přírody jsou ta správná motivace pro hráče, kteří rádi otestují své manažerské schopnosti.ZOO7

V Sandboxu nám vývojáři dávají naprosto volnou ruku. Žádná omezení zde nečekejte. Veškeré výzkumy jsou již otevřené, neomezené finance a body za repatriaci zvířat zajišťují to, že už vám stačí pouze vypustit svou fantazii na svobodu a postavit si vaše zoo snů. Zde si také můžete upravit různé funkce hry. Je například možné si dle vlastní potřeby nastavit to, jak se zvířata budou chovat a také jestli na ně bude mít jejich výběh a okolní prostředí vliv.

Pomocí výzkumů si můžete odemykat nové budovy, léky pro zvířata a také objekty pro obohacení jejich výběhů.ZOO9 1

Asi nejsilnější stránkou Planet Zoo je nabídnutí opravdu velké svobody hráči v tom, jak si chce své Zoo postavit. Kameny, stromy i terén si můžete rotovat a upravovat do všech světových stran, nebo například změnit barvu vody ve výbězích. Zároveň se dají objekty slučovat dohromady. Z kamenů si tak můžete vytvořit ohrazení výběhu, a z trsů trávy celý trávník. Své výtvory si následně můžete uložit do šablon, není tak potřeba se vždy se vším patlat znovu. Zrovna šablony jsem hojně využívala u tvorby úkrytů pro zvířata a budov pro zákazníky.ZOO6

Jestliže si přejete zvířata množit, je potřeba dát pozor na to, aby nedocházelo k incestnímu spojení genů. Mohou se vám tak narodit zvířata, která se dožívají nízkého věku, jsou neplodná a také náchylná k nemocem. Zvířatům můžete dokonce aplikovat antikoncepci a účinně tak zabránit přemnožování. Této volby jsem hojně využívala například u pávů a u prasat savanových.

Přečti si  Star Wars Outlaws má "největší marketingovou kampaň pro hru Ubisoftu"

Některé druhy zvířat je možno chovat v jednom výběhu.

ZOO10

Přehnaná komplexnost však hře i mírně uškodila. Jde poznat, že hra byla tvořena na počítače, jelikož je její ovládání pomocí ovladače místy opravdu nešikovně vyřešené. Přistihnete se tak, že trávíte desítky minut u stavby jedné budovy a to například i z toho důvodu, že jsou výzdoby automaticky otočeny vzhůru nohama.

Bohužel se nejedná o jediný neduh hry. V místech, kde se vyskytuje více návštěvníků najednou jsem zaznamenala značné padání FPS. V případě, že máte populární zoo, jedná se o většinu herní plochy. Další vada hry, která mě relativně dost frustrovala byla ta, že se někdy z neznámého důvodu nedalo umístit budovy, nebo celé výběhy na rovný terén, případně je nebylo možné propojit chodníky. Musela jsem se tedy naučit první otestovat, zdali půjde výběh propojit s okolními budovami předtím, než jsem strávím desítky minut jeho výstavbou.

Po grafické stránce je hra opravdu vyšperkovaná. Zvířata jsou krásná, každý druh má své vlastní animace pohybů. Kameru si můžete přizpůsobit dle vlastních preferencí. Hra zároveň oplývá jednoduchým fotomódem.

Planet Zoo edice pro konzole je v jádru dobrá hra ve které jsem strávila přes 60 hodin, nicméně je potřeba počítat s tím, že port z PC na konzoli má své chyby a rozhodně pocítíte, že hra byla cílená na PC. Jakmile se naučíte pokročilé ovládání hry a způsoby, jak se vyhnout jejím bugům, můžete očekávat dlouhé hodiny zábavy. Samotný obsah jako takový je velmi dostačující a pro ty z vás, kterým by přece jen nestačil hra nabízí i početná DLC s novými budovami a zvířecími druhy.

Vývojáři: Frontier

Distribuce: Frontier

Datum vydání: 26.3. 2024

Platformy: PlayStation, Xbox Series, PC

Doba testování: 60+ hodin

Česká lokalizace: Ano

HODNOCENÍ
7
recenze-planet-zoo-console-edition-divocina-z-pohodli-vaseho-domovaPlanet Zoo- edice pro konzole je komplexní herní zážitek, který by si neměl nechat ujít nikdo, kdo má rád stavitelské simulace a špetku frustrace.