Tak ako posledné roky aj tentokrát sa dá očakávať že Slovensko zasiahne Saganománia. Česi neostanú pozadu, však Zděnek Štybar a Leo Koning sa idú taktiež pobiť o slušný výsledok. Začína Tour de France. Už 104. ročník odštartuje túto sobotu. Okrem nadšených fanúšikov, sa radujú aj majitelia obchodov s cyklopotrebami, keďže množstvo ľudí sa neuspokojí len s ležaním na gauči pred televíziou. Na svoje si však prídeme aj my, hráči. Ano je to tu opäť, Pro Cycling Manager, tentokrát s číslovkou 2017.

Po zapnutí hry na vás vybehne pomerne nudné hlavné menu  bez nápadov. Menu hru nerobí, podstatný je gameplay. Na výber máte zo štyroch singleplayerových režimov a multiplayeru.

PCM 2017 je veľmi rozdielny od manažérov z iných športových odvetví. Francúzske štúdio Cyanide sa totižto nevyžíva v tonách štatistík a tabuliek. Miesto toho robia hru ,v ktorej skutočne záleží na vašich rozhodnutiach. a aktuálne zvolenej taktike. Ani Contador, či Froome v tíme vám automaticky nezaručia úspech. Podstatný je celý tím kde každý jeden pretekár má svoju úlohu a je vlastne ozubeným koliečkom v hodinkách .

O tomto je režim Career. V tomto režime preberiete tím ktorý preteká v jednej z troch kategórií. Okrem elitných CYA Wolrd Tour tímov, si môžete skúsiť manažovanie tímov z Pro Continental či najnižšej kategórie Continental. V hre nechýba ani český tím Elkov Author. Bonusom je možnosť si vytvoriť svoj vlastný Dream Team ,avšak máte obmedzený rozpočet. V kariére máte na starosti prakticky všetko od zmlúv vašich jazdcov, nastavovania tréningu, scoutingu mladých nádejí až po najímanie zamestnancov.

Pre mňa však zaujímavejším modom bol Pro Cyclist. Ako už samotný názov napovedá ,v tomto mode si vyskúšate aké je to byť cyklistom.  Bohužiaľ tu ma sklamala možnosť customizácie ktorá je veľmi orezaná. Vlastne si zvolíte len meno, krajinu a váhu, poprípade farbu kože a jeden zo šiestich predefinovaných „ksichtov“. Podstatnejší je však výber veku vášho pretekára. Môžete začať ako 19 ročný mladík ,ktorý to na začiatku bude mať ťažké ,ale bude mať väčší potenciál v budúcnu. Alebo to skúsite až ako 22 ročný, so slušnými šancami na víťazstvo v slabšie obsadených pretekoch, ale v budúcnu nebudete mať také slušné atribúty ako keby ste začali za mladšieho jazdca.  Môžete si vybrať aj špecializáciu svojho borca. Určite „najpickovanejším“ povolaním bude Stage Racer. Toto je ten typ pretekára ktorý je silný v kopcoch ,a aj v časovke, a má teda šancu na celkové víťazstvo na podujatiach ako je napríklad Vuelta,Gito či najme Tour de France. Zaujímavými sú aj Climberi, teda vrchári, ktorých kvality oceníte v kopcoch. Ak ste fanúšikovia Kittela, Cavendisha či Greipela tak určite nepohrdnite Sprinterom. Povolaní je v hre samozrejme viac a ku každému máte aj popis ich silných a slabých stránok. Keď si vytvoríte svojho pretekára, nastane výber z troch tímov zo slabších kategórií, a aj v nich je slušná šanca že budete začínať ako tzv. nosič vody. Ak ste začiatočník so sériou odporúčam najskôr tento režim, keďže si vyskúšate taktické možnosti jednotlivca, ktoré je jednoduchšie preniesť do „veľkej“ kariéry.

Přečti si  TopSpin 2K25 poběží v 60 fps na všech platformách

Menšími(a menej zaujímavými) modmi sú One off Race a Track.

V One off Race si môžete zahrať akýkoľvek pretek. Či už klasiku,etapový závod(dokonca môžete zvoliť aj jednu konkrétnu etapu), alebo skúsiť sa stať Majstrom sveta či majstrom nejakej krajiny.

Najmenej zaujímavým režimom je Track, ktorý nám do hry znova vrátil dráhovú cyklistiku. V tomto mode si môžete vybrať až zo siedmich disciplín a 16 realných pretekárov. Režim je o čosi akčnejší ako závody „cestňákov“ avšak veľmi skoro omrzí, keďže nemá žiadnu kariéru. Zachrániť by to mohol aspoň režim Svetového pohára, ale aj ten v hre chýba. Ale vyskúšajte Point Race či Elimination, na pár minút vás to určite zabaví.

Ak hravo vyhrávate v Single Playerových pretekoch, može pre vás byť výzvou Multiplayer. Ten sa však bohužiaľ tiež nevyhol problémom. Multiplayer funguje na pomerne jednoduchom princípe, jeden z hráčov vytvorí turnaj (klasika,jedna konkretna etapa,komplet celý etapový závod). Hráči sa napoja do lobby a vyberú tím a jazdcov. Problém však je všetko príliš dlho trvá. Či už čakanie v lobby(ak sa nepripojí dosť hráčov preberie ich umelá inteligencia), najhoršie je čakanie na štarte pretekov zakým sa pripoja všetci hráči.  Multiplayer si možte vyskúšať aj v dráhovej cyklistike, ale o tom ,že nieje oblubený, svedčí že do tohto modu nezoženiete spoluhráčov. Za víťazstva v multiplayerových pretekoch získavate body do rebríčka. V multiplayeru si môžete založiť aj svoj vlastný klan ,či sa do nejakého klanu pripojiť. O tom že aj klany majú svoj vlastný rebríček hádam nemusím hovoriť.

Ale prejdime k samotnému gameplayu pretekov. Ten sa prakticky absolútne nezmenil od predošlých ročníkov. Jazdci majú stále rovnakú ponuku príkazov, avšak pred pretekmi si môžete nastaviť jednoduchšiu taktiku(skôr je rozdanie úloh) pre každého jedného z nich a pretekári sa ju snažia dodržiavať, vzhľadom na svoje atribúty a schopnosti. Samozrejme táto voľba nieje úplne najlepšia počas celých pretekov, ale ak chcete prejsť nudný úsek táto možnosť je pomerne vítaná. Hra má veľké taktické možnosti ale aj tak sa väčšinou rozhodnete pre tie najjednoduchšie riešenia. Ale prekvapivo tieto riešenia stačia. Nieje krajší pocit ako keď si urobíte „vláčik“ pred záverečným špurtom ,a váš pretekár aj vďaka tomuto bude najrýchlejší a vyhrá závod. Veľký pocit zadosťučinenia zažijete aj pri podarenom útoku v poslednom kopci vrchárskej etapy ,a na pódiu sa váš pretekár oblečie do žltého dresu.  Vývojári oproti minulým ročníkom znížili úspešnosť únikov ,a tudiž ísť do úniku už v desiatom kilometre etapy  nieje najlepší nápad. To je jednou z mála noviniek ktorými sa tento diel odlišuje od toho minulého.

Přečti si  Ubisoft údajně ruší licence na The Crew 1 hráčům, kteří si hru zakoupili

Grafika je stále rovnaká a hra trpí rovnakými bugmi. Hrá sa prakticky rovnako ako minulý rok (a rok predtým, a ešte rok predtým…). Volanie hráčov po veľkých novinkách a zmenách oproti predchádzajúcim hrám,bolo opäť nevypočuté, o čom svedčí aj hodnotenie hry na steame (60%). Avšak moja otázka znie: Dá sa v cyklistickej manažérskej hre vymyslieť niečo nové? Jedným z najväčších problémov tohto ročníka je padanie. A to nie len padanie hry. To sa nepodarilo opraviť a občas sa stane že hra pri načítaní závodu prestane reagovať (väčšinou  sa z tohto stavu preberie, ale nieje tomu tak vždy). Viac iritujúce sú však pády v závode, ktoré sú popreplietané bugmi. Totižto jeden pretekár spadne, s nim spadnú ďalší dvaja, traja, potom niekoľko pretekárov cez popadaných cyklistov prejde ako by sa nechumelilo, ale ďalší cyklista však na svojich súperoch pripadne. Ďalej narozdiel od reality, kde po páde cyklistov obvykle pelotón spomalí, aby sa mohli znovu zaradiť do „balíka, v hre pelotón uháňa ďalej častokrát väčšou rýchlosťou ako pred pádom. Vztýčeným prostredníkom je aj padanie v

Pro Cyclist mode, kde si môžete byť istý že váš jazdec nevydrží 5-6 závodov v rade bez pádu (častokrát sa stane že spadne aj 2x za etapu). A je pritom jedno že sa ho snažíte držať v predných pozíciach „balíka“, kde je najmenšia šanca na pád. Z pádov mám pocit že fungujú viac menej náhodne. Ďalším veľkým failom je aj soundtrack. Ten je síce lepší ako v predošlých dieloch ,ale po niekoľkých hodinách hrania ma však začal štvať a tak som ho vypol. Vývojárom však patrí vďaka že konečne vypustili hudbu z pretekov. Rušivým prvkom v pretekoch je aj komentátor, našťastie ho počujete len par krát za preteky. Autori sa radi chvália aj licenciami. Avšak nemajú ich na všetky tímy (ako je u tejto série zvykom). Z Marka Cavendisha je Mirko Civendish, a Martin Velits je pomenovaný ako Mortimer Velots. Našťastie komunita pomerne rýchlo vydala na Steam Workshope súpisky so skutočnými menami. Ale aj autorom patrí česť za to že hru predbežne aktualizujú a opravujú chyby a bugy. Bohužiaľ hra však vôbec nezakrýva , že je len pre fanúšikov cyklistiky, ktorý vedia o čo vlastne v cyklistike ide ,a poznajú aj rôzne tímové taktiky. V podstate ak máte minulý ročník, môžete tento v kľude preskočiť, keďže, ak máte 2016 tak vlastne hráte aj 2017tku. Prídete len o aktualizované súpisky ,štatistiky, a vlastne aj o aktuálne profily pretekov.

Codemasters

Vývojáři: Cyanide

Vydavatel: Focus Home Interactive