Při oznámení, že se série Assassin’s Creed vrací do Francie, se bezesporu velké části fanouškovské základny zježily vlasy, vytřeštily oči a postihly je srdeční arytmie. Je tomu tak, sice jen v příběhovém rozšíření, ale společně s Eivorem se všichni virtuální asasíni vrací zpět do Paříže!

Osobně jsem se domníval, že základní podoba Assassin’s Creed Valhala je naprosto dostačující a jakákoliv dodatečná rozšíření budou jen stealth útokem na peněženky zákazníku. Už první DLC, které se odehrávalo v Irsku, mě ovšem přesvědčilo o opaku. Ačkoliv tak tento bonusový obsah není pro základní hru nikterak důležitý, tak se jedná o velmi příjemné zpestření už tak promyšlené epochy vikinga Eivora a jeho klanu.

Netrvalo to dlouho a po našem návratu z druidí říše se v naší vesnici Ravensthorpe objevili další nečekaní hosté. Šarmantní Toka a silně podezřívavý Pierre na to sice zprvu nevypadají, ale zoufale potřebují naší pomoc. Svůj problém však klanu podají tak, že vše nasvědčuje tomu, že v tom největším ohrožení není demokracie a dobro Francie, nýbrž samotná Anglie. Padne tak několik deci kvalitního vínka a ráno už je Eivor na cestě do Paříže, a to s pořádnou kocovinou.

Hlavní zápletka našeho příběhu se leckomu může jevit jako velmi kýčovitá, a já bych mu to neměl za zlé. Neutralizovat hrozbu na cizím písečku dříve, než dorazí do naší domoviny, není nápad nikterak originální a vidět jsme jej mohli i velmi nedávno u příběhového rozšíření pro Ghost of Tsushima. Nutno ovšem přiznat, že jako způsob, jak dostat hrdinu na potřebné místo, funguje bezvadně. Naše přítomnost v hlavním městě Francie je tak zcela osvětlená a příběhově podložená. Takže co má Toka a Pierre za lubem?

Siege of Paris je v pořadí druhé příběhové rozšíření, které do Valhaly dorazilo. S návratem do Francie si řada hráčů přála alespoň mírné odklonění od zavedeného RPG systému a návrat ke kořenům série. To se vyplnilo jen z části, ale na škodu to určitě není. Intriky, zvraty, zrady ani spravedlnost novému rozšíření cizí nejsou a ačkoliv se mohou záměry hlavních postav jevit jako očividné, tak tomu pochopitelně po celou dobu příběhu nebude. Každý má své zájmy, nutkání a postranní úmysly, které se často projeví v ten nejméně vhodný moment.

Přečti si  Vývojáři Kerbal Space Program 2, společnost Intercept Games, byli údajně uzavřeni

Je to kampaň!

Eivor se zprvu celou problematiku Siege of Paris snaží vyřešit politicky a každého potencionálního spojence utáhnout na naučené řeči a koblihu. Vše se pochopitelně nechutně zvrhne a obléhání Paříže je neodvratitelné. Všehovšudy je Siege of Paris příběhově velmi zajímavé, ale o dost kratší než Wraith of the Druids. Je ovšem dosti možné, že se vám jeho dokončení protáhne tak, jako se stalo mě. Co mě tak zdrželo a proč recenze vychází až dnes? Doporučený (čtěte minimální) level pro hraní předchozího rozšíření byl 55. U zatím posledního DLC nastavili vývojáři laťku o poznání více, a to rovnou na 200. Pokud jste tak již před tím neprobádali celou mapu a neplnili všechny vedlejší mise, tak jste se stejně jako já k tomu levelu nepřiblížili. Pokud si tak chcete francouzské radovánky alespoň trochu užít a nedělat si z Valhaly nové Dark Souls, tak vás trocha grindění nemine.

Přečti si  XDefiant se spouští 21. května

Středověkou Francii má mnoho lidí spojenou s morem a všudypřítomnými hlodavci. Mor, černý kašel a další patálie se příběhu ale netýkají tolik, jako zmiňované krysy. Pro statné vikingy zase takové nebezpečí nepředstavují a spíše než hrozbu v mnoha případech znázorňují puzzle. Stejně jako například v A Plague Tale: Innocent můžeme naše krvelačné kamarády trochu pošťouchnout a nasměrovat k nejbližšímu nepříteli, který z toho radost mít nebude.

S novým rozšířením se ale do hry nedostaly jen krysy a nový příběh, ale také nová zbraň a pochopitelně i zcela nová mapa. Ta je v porovnání se všemi přechozími v mých očích tou nejslabší. Za vinu to ovšem nekladu francouzským vývojářům, ale zasazení samotnému, které samo o sobě, co se geografie týče, není tak unikátní jako zmrzlý sever, kopcovité Irsko nebo domácí Anglie. K prozkoumání celé mapy vám napomohou i rebelské mise, se kterými hned po příjezdu do Francie přispěchá Pierre. Tyto úkoly obnáší speciální challenge, za jejichž splnění dostanete o něco více speciální měny. Za ní si pak u obchodníka pořídíte výbavu, kterou byste jinde nesehnali. A to se vyplatí.

I přes svou poněkud kratší herní dobu je Siege of Paris dalším kouskem skládačky, který do Assassin’s Creed Valhala skvěle zapadá a díky intrikám, popravám a celkovému zasazení se tak jedná o velmi příjemnou připomínku původu celé série. Palec nahoru si zaslouží i nesporná snaha vývojářů posouvat hru stále kupředu a nové systémy a herní mechaniky, které se týkají celé hry, tak plně schvalujeme a vítáme.

Siege of Paris
7
recenze-siege-of-paris-jako-pocta-klasickym-asasinumI přes svou poněkud kratší herní dobu je Siege of Paris dalším kouskem skládačky, který do Assassin’s Creed Valhala skvěle zapadá a díky intrikám, popravám a celkovému zasazení se tak jedná o velmi příjemnou připomínku původu celé série.