Nejnovější díl ze studia Bandai Namco Entertainment, legendární herní série Soulcalibur, vyšel na svět jako blesk z čistého nebe. Konečně se dozvíme, jak skončí pátrání za meči Soul Edge a Soulcalibur, jak je příběhová linie mise v posledním díle rozsáhlá, která nás doprovází od samotného počátku a taktéž samozřejmě ty dvě nejdůležitější věcí, jaká je hratelnost a co hra nabízí kromě hlavního příběhu a věřte mi… je opravdu o co stát.

Ukážeme-li si hlavní příběh, který se prolíná od samotného počátku při honbě za meči, které tvoří rovnováhu světa řádu a chaosu Soulcalibur a Soul Edge, tak bohužel musím konstatovat, že pánové z Bandai nevěděli, co do příběhu dát a tak vše natahovali… a natahovali… a zase natahovali, až vás to nekonečné čtení, které nebylo provázané ani animovanými cutscénami a dabingem (kromě pár výjimek), přestalo bavit prakticky hned od začátku a je tak velmi pravděpodobné, že už po pár minutách hraní budete na příběh kompletně kašlat a akorát si vše odehrajete kvůli RPG prvkům, které hru prolínají s bojovým stylem. K příběhu tedy ve zkratce. Pokud jste milovníky čtení sáhodlouhých textů, tak si jej pravděpodobně užijete, ovšem pokud jste příznivci dabingů a cutscén, stejně jako já, tak budete nekonečněkrát mačkat čtvereček na přeskakování. Co ovšem rozhodně stojí za zmínku jsou ostatní prvky této tzv. mise. Velmi neobvyklou zajímavostí je vytvoření si vlastní postavy podobně jako třeba v The SIMS, kde spousta faktorů řeší například sílu se zbraní, či oblečení, které si poté můžete nasadit. Ovšem pozor, pokud se řadíte mezi genderově neurčité osoby, tak s možnostmi nebudete tolik spokojeni, když si zvolíte postavy s jasným pohlavím (a ne třeba lizarda, či kostlivce), jelikož muži mohou mít pouze mužské oblečení a ženy to ženské, což je v dnešní době poněkud nedostatek. Nejdůležitějším z výběrů se tak stává poslední fáze a to zbraň. Těch je opravdu spousta, kde každá má svůj herní styl, různou rychlost, velikost, sílu a je tak potřeba si vybrat tu svoji, ale nemusíte se bát, v průběhu hry si za velmi nízkou hodnotu herní měny můžete kupovat všechny zbraně a můžete tak zkoušet libovolně dle svých chutí.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Během mise se probouzíte v DOJO mistra, který Vás zachránil a vy mu tak na oplátku slíbíte, že zachráníte svět (celkem důvěřivec, když nic jiného nedostal, že?). To DOJO se nachází v Indii a celý průchod tak probíhá pohybem po reálné mapě světa (pouze Evropy, Asie a části Afriky), kdy probíháte Čínou, Mongolskem, Ruskem a tak dále, až to zakončíte na hranicích mezi Českou Republikou a Rakouskem. Nemusíte se bát, že byste se po čas průchodu nezabojovali, projdete si nejednu arénu, kterých není zrovna málo, nejedno nastavení soupeřů, kdy jednou funguje shazování s okrajů, jindy se smeká podlaha nebo musíte porazit 3 soupeře za sebou bez doplnění životů. K tomu všemu vás doprovází „expící“ systém, kde vám úrovně zvedají počet životů a možnost nosit lepší zbraně. Taktéž vás doprovází spousta doplňků, jako třeba obchody, které jsou ze začátku naprosto skvělé, kde si koupíte zbraň, která je lepší než ty, které vám mohou padnout a později jsou naprosto nepoužitelné, protože takové slabé věci přeci nechcete. Crafting, nebo-li vytváření a vylepšování věci drahokamy, za celou hru s největší pravděpodobností použijete maximálně tak jednou. Vybíráte mezi dobrem a zlem… ale proč? Nikdy jsem to nezjistil. Možnost najmutí si poskoků, kteří budou bojovat před vámi (takový předvoj), nicméně nehrajete bojovou hru 1v1, aby za vás hrálo UI vs UI a ohromná spousta nezáživných vedlejších úkolů, které jsou naprosto k ničemu kromě procvičení si různých komb a ovládání, nicméně nemohu opomenout jednu důležitou věc a to jsou SP nebo-li Style Points, které slouží k nakupování fešných oblečků, jako například maska koňské hlavy, která zaplavila internet. Bohužel je nutné říct, že hra je těžce nevyvážená a soupeři nejsou postupem těžší, nicméně funguje pravděpodobně jakýsi náhodný generátor umělé inteligence, který náhodně vybere sílu soupeře a nejednou se vám tak stane, že 5 protivníků bude jak papír a toho 6. budete 10x opakovat. Přes ta všechna negativa hlavní mise si jej rádi dojedete do úplného konce, kvůli tréninku proti případným lidským návštěvám vašeho domácího brlohu a vždycky je vhodné říct: „Já to skoro nehrál…“ potom, co vyhrajete 10:0. PS: přibližně v půlce za vámi přijde návštěva z úplně jiného světa a pokud jste si už nezjistili o kom to mluvím a opravdu to chcete vědět bez zahrání, tak se podívejte na naši krátkou upoutávku z redakce zde.

Kromě mise tu je i hlavní příběh tohoto dílu, který už má alespoň dabing a něco málo cutscén, které nejsou vůbec špatné. Zde to je velmi rychlé shrnutí, poněvadž budete vedeni kompletně za ručičku a stačí jenom klikat, bojovat, klikat, bojovat…

Samozřejmě asi tím nejdůležitějším, co hra nabízí, je lokální souboj 1v1, kde máte k dispozici cca 20 postav a 10 arén bez možností nastavení (alespoň jsem to nenašel) shazování z útesů a podobných drobností. Samotné ovládání je tak ovšem naprosto fenomenální a mnohem jednodušší než v podobných bojových hrách, jako například Mortal Combat. Pohybujete se v 3D prostoru, který využíváte ve svůj prospěch a uhýbání se tak několika úderům namísto skákání. Stejně tak komba nefungují způsobem nejrychlejšího mačkání několika šipek najednou a nakonec úderu, nýbrž každý chvat má svoji sílu úderu a způsob zasažení, jelikož například trojúhelníkem udeříte silně před sebe na větší vzdálenost, nicméně se stačí uhnout do prostoru a můžete provést protiútok. Jedná se tak o mnohem více „user-friendly“ ovládání, které je mnohem příjemnější začínajícím hráčům. Rozhodně tak nelze opomenout i efekty, kterých je nespočet, ale stále se jedná o přehlednou hru a jejich nádhernému vyobrazení vděčíme i Unreal Engine 4.

Vývojáři: Bandai Namco Studios, Project Soul, Namco

Vydavatel: Bandai Namco Games, Bandai

Původní datum vydání: 19. 10. 2018