Story of Seasons: Pioneers of Olive Town mi učarovalo na první dobrou a po upoutávce, která oznamovala příchod hry i na konzole PlayStation jsem měl jasno, kde strávím své budoucí volné chvíle. Jak se povedl port populární farmářské hry, která letos slaví své 25. výročí?

Recenzovaná verze: PlayStation 4

Hra začíná standardně tvorbou postavy. Náš avatar před sebou nebude mít jednoduchý úkol. Po svém dědečkovi zdědil farmu, na kterou již delší dobu neměl jeho děd síly a je tak ve vcelku dezolátním stavu. Naštěstí vás hned první den navštíví starosta Olive Townu a vysvětlí vám všechny důležité mechaniky.

Na návštěvy hlavního představitele vesničky si budete muset na začátku zvyknout. Olive Town se totiž potýká se značnými problémy. Nejenže se nedaří do vesnice přivézt turisty, ale o odchodu uvažují i dlouholetí obyvatelé. Starostovi navíc do všeho “hází vidle” jeho syn, který pokazí vše, na co sáhne. Nemusíte se ale obávat nějakých zbytečně sofistikovaných operací. Olive Town podpoříte nejvíce tak, že se budete dobře starat o svou farmu a tu a tam něco nakoupíte v místních krámcích. Těch je tam požehnaně a k dispozici je obchod ze zvířaty, železářství, restaurace a bistra, truhlářství a další. Řadu nových možností, kde utratit své zlaťáky, si odemknete i postupem času.

Na své farmě budete mít na starosti nejen všemožné plodiny a květiny, ale i zvířata. Veškeré sklizené plodiny či produkty můžete rovnou prodat, ale hra obsahuje systém, který bude jistě povědomý všem hráčům Farming Simulátoru. Než tak mléko rovnou poslat do světa, vyplatí se více z něj nejdříve udělat jogurt či sýr a zvýšit tak jeho cenu na trhu. Ve své chajdě, kterou můžete rozšiřovat a vylepšovat také naleznete sporák a můžete tak ony mléčné produkty použit i při vaření. Vaše pokrmy pak slouží ideálně k doplňování staminy nebo k ukojení chutí místního gurmána.

Musím uznat, že od hry je velmi komplikované odejít. Ani jsem se nenadál a každý herní den pro mě začínal rutinní pochůzkou. Vstát z postele, vzbudit a podrbat psa, vybrat nové produkty z výrobníků, zkontrolovat slepice a sesbírat vejce, podojit krávy, popřípadě ostříhat jejich sousedky ovce a alpaky, doplnit zvěři žrádlo a na koni objet celou farmu a zjistit, jak jsou na tom všechny plodiny. Následně skočit na náměstíčko pokecat se sousedy a zvýšit si tak sociální status v Olive Town a vyzvednout si nové odměny či šaty na zakázku, které jsem si objednal předchozí den.

Přečti si  Outer Wilds vychází 15. září pro PS5 a Xbox Series X/S

Vždy je co na práci. Během farmení si také časem povšimnete malých tvorů, které tu a tam na vás vykouknou nebo vyskočí zpod cibule, kterou jste vytáhli z půdy. Jedná se o malé tvory, tzv. lesní duše, které vás sledují od samotného začátku. Hra je díky jejich misím a odměnám o to více zajímavá a především zábavná. Díky tvorům, kteří jsou relativně podobní těm, které můžete znát z Kena: Bridge of Spirits, vás mohou vzít do zcela nových světů, kde si můžete zahrát i speciální minihry. Ve hře mám přibližně 50 hodin a díky těmto pidižvíkům je mi jasné, že se konce jen tak nedočkám. A co je vlastně cílem hry? Hra je již dlouhou dobu dostupná na jiné platformy, takže vím, že jakmile proběhne ve vesnice vaše svatba, tak se spustí závěrečné titulky. Hrát ale můžete i dále a vývojáři do hry stále přidávají nový obsah.

Přečti si  Odhalení multiplayeru Call of Duty: Modern Warfare 2 je naplánováno na začátek září

Ačkoliv jsem hru testoval na PlayStation 5, tak je k dispozici pouze a jen verze pro minulou generaci. Není tak na místě očekávat oslnivé 4K a do nebe sahající snímky za vteřinu. Grafika je ale i tak velmi příjemná a jediné, co mi občas dělalo vrásky, byl propad FPS při cestování skrze zastavěné oblasti během deště či bouřky. Nejednalo se ale o nic, co by se nedalo přežít a lze předpokládat, že se na tento nešvar studio zaměří v některém z patchů.

Story of Seasons se neubrání srovnání s Animal Crossing. Nejvíce mi oproti tomuto klenotu chybí systém online kooperace, nebo alespoň možnost navštívit farmy svých přátel. Příběh, který hru naplňuje určitě nepatří mezi ty nejhorší a v jistých pasážích lze vidět, že do něj vývojáři vložili své srdce, ale mě osobně by se nějaký coop režim více než zamlouval.

Recenzi zakončíme zmínkou o hratelnosti, která pro mě byla nečekaně velkých oříškem. Většina operací, které ve hře provozujete, je bezproblémová především díky možnosti vylepšovat si vaše nástroje, ale takové sbíraní květin či rozbíjení jednotlivých balvanů mi často dělalo problémy. Přesně se k danému místu natočit a máchnout palicí ne vždy znamenalo, že kámen rozbijete, a to i přesto, že grafické rozhraní taktéž značilo opak.

Ano, Story of Seasons ještě pár mušek má, ale již nyní jej lze prohlásit za pekelně dobrou farmářskou hru, která hráče k sobě hráče doslova připoutá. Tuna obsahu, ještě více práce na farmě a také zvládání samotné ekonomiky hra pobaví i zkušenější hráče. 

Vývojáři: Marvelous, Three Rings Design

Vydavatelství: Marvelous, XSEED Games

Datum vydání: 26. 7. 2022 (PS4)

Česká lokalizace: Ne

Doba testování: 45+ hodin

PŘEHLED RECENZE
Grafika
7
Zvuk / Soundtrack
8
Příběh
7
Hratelnost
6
Zábava
10
Herní doba
10
Rádoby arogantní pseudo-hráč, který miluje svého psa a první napití z minerálky. Najdete ho na Facebooku, Twitteru, Instagramu nebo jako iiiMoryTheory na Twitchi.
recenze-story-of-seasons-pioneers-of-olive-town-strejcek-donald-farmu-melStory of Seasons ještě pár mušek má, ale již nyní jej lze prohlásit za pekelně dobrou farmářskou hru, která hráče k sobě hráče doslova připoutá. Tuna obsahu, ještě více práce na farmě a také zvládání samotné ekonomiky hra pobaví i zkušenější hráče.