Že vám značka Sword Art Online nic neříká? Pravděpodobně nebudete sami. SAO je novela od japonského autora jménem Reki Kawahara, kterou producenti zábavního průmyslu ždímou podobně jako to dělají se StarWars. Jedna anime série, osm manga výtvorů a 5 videoher. Fatal Bullet je zatím posledním kouskem z tohoto fantasy zásobníku. Jestli stojí za vaši pozornost? Podíváme se na to!

Fatal Bullet je pátá videoherní adaptace Sword Art Online. Vůbec poprvé se jedná o střílečku z pohledu třetí osoby. Příběh nás zavede do světa Gun Gle Online – obrovského virtuálního světa. Na co střílet, na co nestřílet, co zabít nebo s kým se radši vůbec nebavit… s tím vším vám pomůže vaše kamarádka Kureha. Po vytvoření vašeho avatara vás čeká první mise, která slouží čistě jako tutorial. Koho by to napadlo, že na konci mise narazíte na nejvzácnější item v Gun Gle Online – androida ArFA-syse. Informace, že nějaký zelenáč našel ArFa, se rozkřikne po celém systému a vy máte najednou více přátel než Mark Zuckerberg. Díky rychle získané popularitě se vám nabízí možnost popovídat si i s těmi nejpopulárnějšími hráči, kteří vám rádi poskytnou nějaké cenné rady. Znáte ale lidi. Spíše než přátelství s vámi hráče zajímá, jak od vás Arfa získat. Co všechno lidé udělají, aby vám ho sebrali a čeho všeho je vlastně ArFa-sys schopný? Byla to vlastně vůbec náhoda, že jste ho našli právě vy?

Líbí se vám zápletka? Ano? Tak to je dobře, protože teď už pojedeme jen v protisměru. Ve srovnání s ostatními hrami SAO je Fatal Bullet nečekaně krátká. Pokud odečteme počáteční zmatené pobíhání, tak vám hlavní dějová linie zabere přibližně 20 hodin. Hra vás nijak netlačí do plnění vedlejších misí, ale odměny z nich vám určitě ulehčí život. Herní dobu vám dle libosti protáhne kooperativní multi-player, kde můžete s ostatními hráči sprovodit ze světa nějakého bosse. V kompetitivní verzi, kde také zabíjíte bosse, soutěží dva týmy v tom, kdo má v závěru na účtě více bodů. Oba dva režimy moc zábavy nenabízí a tak se vraťme raději k hlavnímu příběhu a k největší bolístce, kterou máme po hraní Sword Art Online: Fatal Bullet na srdci. Jak jsme již psali výše, po získání ArFa-syse jste vysoce populární a každý si s vámi chce povídat. Doslova každý. První mise, ve které najdete Arfu, je na dlouhou dobu poslední příležitost si vystřelit. Čekají vás totiž (bez přehánění!) desítky minut dialogů, vyprávění, poučování, představování, pochlebování a jiných blábolů. Hra má tempo jako hodinová ručička a vy musíte bojovat nejen s neobvykle enormním množstvím informací, ale i s ospalostí. V některých okamžicích se vám hra snaží vsugerovat, že máte možnost příběh ovlivnit a nasměrovat určitým směrem. Bohužel je to jen klam. Technický design příběhu je naprosto pevný a na vás jsou jen volby ála: Vykročím pravou nebo levou nohou. Výsledek je vždy stejný a možnost výběru nám přijde téměř jako výsměch.

Přečti si  Mafia 4 by měla být brzy oznámena

Po vizuální stránce se jedná o čistokrevný průměr. Při vývoji byl použit Unreal Engine 4 a hra nevypadá vůbec špatně. Oproti jiným hrám s japonsky stylizovanou grafikou ale nenabízí nic navíc. Arény jsou strohé a svět jednoduchý a nezajímavý. Palec nahoru si zaslouží ztvárnění NPC a bossů. Audio hry je úplně jiná písnička. Zvuky svištění mečů a zavírání automatických dveří nebo sympatický dabing a příjemný soundtrack patří mezi pár pozitivních vlastností Fatal Bullet.

Nelze říct, že by bylo ovládání doslova nepohodlné. Hra se ovládá prostě jinak, než jsme zvyklí z ostatních stříleček jako Destiny nebo Fortnite. Ani po dvou hodinách hraní jsme přesně nevěděli, proč tohle dělá tohle a třeba tohle zase najednou nefunguje. Fatal Bullet má holt své charakteristické ovládání, kterému musíte dát dostatek času na to, aby se usadilo ve vaší svalové paměti. Sword Art Online se hráčům poprvé nabízí z pohledu třetí osoby, a tak se jistě ptáte na kameru. Ovládání celého avatara a kamery za jeho tělem je v 90% případů v pořádku. V krizových situacích nás ale kamera několikrát pozlobila a byla spíše na obtíž, než aby nám pomáhala a poskytovala přehled o tom, co se děje a odkud to lítá.

Přečti si  TopSpin 2K25 poběží v 60 fps na všech platformách

Pokud jste se již někdy nachomýtli k nějakému předešlému dílu Sword Art Online, nebo patříte mezi těch 1000 českých fanoušků na Facebooku, určitě dejte Fatal Bullet šanci. Nebudeme vám nic nalhávat, hra vás pravděpodobně zklame, ale potkáte zde známé charaktery a příběh vás určitě pobaví. A teď k té druhé skupině. Nikdy jste až do teď o Sword Art Online neslyšeli? Pokud si hru zakoupíte a přežijete úvodní půl hodinku, MOŽNÁ si hru zamilujete. Je zde ale dost nedostatků, a tak se jedná o risk, který bychom vám nedoporučovali.

Vývojáři: Bandai Namco Entertainment

Vydavatel: Bandai Namco Entertainment, Dimps

Datum vydání: 23.2. 2018