My konzolisté o motokárových závodech moc nemluvíme. Poslední hra s motokárami, která stála za hřích, letos oslaví 20 let od svého vydání. I přes nevelké množství pokusů různých herních studií zůstaly závody, ve kterých seberete power-up v podobě naváděné rakety a vyprášíte s ním kožich jednomu z vašich soupeřů jedoucímu po trati zakroucené jako střeva kouzelného jednorožce, výhradní záležitostí konzolí od společností Nintendo.

Časy se ale mění a na hráče se v nejbližší době přiřítí dvě motokárové hry, které by neměly uniknout vaší pozornosti. Team Sonic Racing a Crash Team Racing: Nitro Fueled si to rozdají v přímém souboji nejen na PC, ale i na konzolích PlayStation 4 a Xbox One. A právě první jmenovaný titul dorazil do naší redakce a jeho recenze naleznete v následujících odstavcích.

3… 6… Ano, k dispozici je 15 hratelných postav.

Mohlo by se zdát, že Sonic bude mít před svým zrzavým sokem mírný náskok díky skutečnosti, že Team Sonic Racing není žádný remake, remaster ani nic podobného a jedná se o zbrusu novou hru, kterou nesvazují relativně žádné předlohy či mantinely. Úspěch hry tak závisí pouze a jen na vývojářích, kteří před vydáním avizovali barevné a zábavné tratě, upravitelnost a vylepšování vozidel i lokální a online multiplayer.

První, co vás při spuštění závodu praští do očí, je samozřejmě grafické zpracování, které je nejen u her zaměřených na mladší cílovou skupinu, ale i u závodních her obecně, stěžejní. Ačkoliv jsme hru testovali na konzoli PlayStation 4 Pro, žádné 4K radovánky se nekonaly. Klasická verze PS4 poskytuje modrého ježka v rozlišení 1920 x 1080 (1080p), výkonnější verze pak 2688 x 1512 (1512p). Obě výkonnostní verze si se hrou rozumí a těžit se můžete na 60fps s občasnými propady na základní PS4 a to i při splitscreenu pro dva hráče.

Co se týče designu, nedošlo k žádným vrcholným objevům a Sonic spíše než by se snažil vymyslet cosi převratného, tak se nechává více či méně nenápadně inspirovat u kolegy Maria. Některé tratě a pasáže totiž jakoby z oka vypadly opěvovanému Mario Kart. Ať už je skutečnost jakákoliv, Team Sonic Racing vypadá po grafické stránce výborně a zvolená barevná paleta se k modrému hrdinovi, který se objevil už v desítkách her, naprosto hodí.

Přečti si  [AKTUALIZOVÁNO] STALKER 2 - Neexistují žádné plány pro PS5, Game Pass je jeden z důvodů Xbox exkluzivity

Příběhová kampaň je skrytá pod položkou Adveture a je rozdělena do 7 kapitol. Zápletka není nikterak složitá a mezi zajímavé ji lze zařadit jen těžko. Napsána je ale tak, aby si z ní odnesli něco i ti nejmenší z nás. Singleplayer nás přivádí k prvnímu faktu, který nás na hře nepotěšil. Team Sonic Racing nabízí jen a pouze 9 tratí, které se omílají stále dokola a brzy vám tak závodění může přijít stereotypní. Okruhy se tu a tam nevýrazně modifikují nebo se jezdí pozpátku, ale od hry, která se chce porovnávat s nejlepšími, jsme čekali více.

O poznání zajímavější než počet tratí je samotná gameplay jejíž technický design se opět inspiroval u jiných titulů. Ovšem ani zde studio Sumo Digital nesáhlo vedle a inspirací u Mario Kart a OnRush si zkušenější hráči všimnou hned zkraje hry. Už v názvu titulu figuruje výraz Team a právě v duchu týmové spolupráce se celá hra nese. Sice ovládáte vždy jen jednoho závodníka, ale na trati jsou s vámi pokaždé ještě dva vaši kumpání, se kterými si vypomáháte ve snaze vystoupat na nejvyšší příčky. Využívat můžete přátelského boostu nebo si mezi sebou přeposílat power-upy, které se vám třeba v určitý moment nehodí. Pokud vám ovšem týmová souhra nic neříká, dají vám to vaší kolegové pěkně sežrat jednou ze svých připravených peprných hlášek.

Přečti si  Do Rocket League míří NASCAR 2021 Fan Pack DLC
Ach jo. Barvu legendárních součástek si změnit nemůžete.

A pokud vás ani smutné animované postavičky nepřimějí k tomu, abyste si navzájem pomáhali, je pro vás připraven i klasický režim, kde závodí každý sám za sebe. O to více pak vyniknou modifikace, které si na svá vozítka můžete připnout a vylepšit tak jeho schopnosti. Sonic má svoje vozítko sice rychlé, ale jeho obrana je slabá. V té naopak dominuje Knuckles. Kryty motorů, pneumatiky, klaksony, … všechny tyto vychytávky si odemykáte přes …ehm… lootboxy. Není ovšem lootbox jako lootbox! Hra sleduje vaše statistiky a zná vaši oblíbenou postavu. Krabičky, které odemykáte za herní měnu, poté obsahují především itemy právě pro vašeho oblíbence. Sice tak hráči přichází o ten kouzelný pocit napětí, ale v závodní hře s dětským legendárním hrdinou je to pravděpodobně správná volba.

Milým překvapením je sekce Online Multiplayer, kde nechybí ranking systém. V ideálním případě tedy závodíte s hráči, kteří jsou na tom výkonnostně podobně jako vy. Pokud si ale nelibujete ve všech závodních režimech, budete možná trpce zklamáni. Online režim postrádá jakoukoliv filtraci, díky které byste si mohli vyhledat pouze ty lobby, ve kterých se jezdí váš oblíbený mód.

Team Sonic Racing je bezesporu zábavná a kvalitní závodní hra, která by si jistě zasloužila více pozornosti než jí bude pravděpodobně dopřáno. Hráčská základna se již teď přiklání na stranu Crash Team Racing a netrpělivě čeká na jeho vydání. Odložení data vydání, které Sonica postihlo, tak může mít ještě tragičtější následky než se mohlo ze začátku zdát. Team Sonic Racing si ovšem vaší šanci zaslouží.

Vývojáři: Sumo Digital

Vydavatel: Sega

Velikost: 16.32 GB