Ačkoliv je novinka od Ivory Tower již od samotného oznámení srovnávána s konkurenčí Forzou Horizon, tak se i přesto najdou hry, ze kterých se tato arkádová a obsahem nadupaná hra inspiruje znatelně více. Je to ale vůbec špatně?

The Crew Motorfest je arkádová závodní hra. Už tato skutečnost může mnohým hráčům stačit k tomu, aby nad hrou zlomili hůl a nechali ji plavat. Nové The Crew ale není jen další bezduchá arkádovka, která se zařadí mezi méně povedené díly série Need For Speed, ale překvapí svými skrytými kvalitami. Ačkoliv zde není mnoho originálních nápadů, tak mě hra dokázala nadchnout a pohltit na celých 30 hodin. Co mě nejvíce oslovilo a nad čím mi naopak zůstával rozum stát?

Při prvním spuštění vás hra uvítá akční prezentací, kterou jsme si mohli osahat již během konání letošního Gamescomu. Hra vám vysvětlí základy a dá vám ochutnat z několika playlistů, které jsou ve hře k dispozici. Těch bylo při vydání celkem 15. Do nich se napasovalo 110 závodů, což je číslo, které mě původně celkem odpudilo. Seznam playlistů a především jejich náplň je ale pokaždé originální a jediné, co se po čase opakuje, jsou některé okruhy. Formule, motorky, off-road, drifty, supersporty, koncepty… nechybí ani letecké či vodní sady.

Každý z těchto playlistů má navíc své vypravěče a průvodce, kteří vás upozorní na vše důležité a řádně vám vysvětlí to, proč je právě jejich playlist ten nejlepší. Standardně se jedná o vývojáři vymyšlené postavy, ale setkáte se i s některými influencery jako Supercar Blondie nebo YouTube kanál Donut Media. Nejvíce si mě získaly playlisty, které se týkaly formulí a driftování. Jezdit furt bokem a dopředu se dívat bočním okénkem nikdy nebyl můj šálek kávy, ale zpracování této disciplíny si mě doslova podmanilo. Hra vám navíc šroubuje do hlavy informace o historii a původu driftování. I zde je ovšem nutno připomenout, že se jedná o arkádové pojetí a pokud tak čekáte driftovací simulaci, kterou si dáte o víkendu na svém volantu, tak bych být vámi mírnil očekávání. Na ovladači DualSense se ale driftuje příjemně a co se týče ovládání, tak jsem měl obtíže jen při řízení motorek.

Poctivě se vývojáři věnovali taktéž i ozvučení vozidel. Jednotlivě byla nazvučena všechna dostupná vozidla, a to včetně elektro aut, které jsem si díky extrémní akceleraci oblíbil nejvíce. Mnoho těchto přibližovadel lze i upravit k obrazu svému výměnou několika komponentů. Od klasického prohazování kapot, zatmavení skel a přítlačná křídla až po poněkud ujetější neonové pneumatiky či fantasy plameny z výfuku.

Přečti si  TEST: Hibloks Charging Case Unbounded - Na cestách s VR bezpečně a s nabitou baterií

Co mě na úpravě aut zamrzelo nejvíce je to, že všechny dopravní prostředky mají přidělené kategorie a není žádná možnost je z nich vymanit. Co tím myslím? Samozřejmě nechci udělat z Jeepa letadlo, ale rád bych si z nějakého veterána vytvořil driftovací speciál. Není zde ale žádná možnost na něj driftovací pneumatiky dostat a já se tak musím držet několika vývojáři předurčených aut. V tomto směru mě více potěšilo Need for Speed Heat, kde měli hráči zcela volnou ruku.

Na začátku recenze jsem zmiňoval, že ačkoliv se každý snaží srovnávat nové The Crew s Forzou Horizon, tak je zde titul, který se Motorfestu podobá o mnoho více. A tím je Riders Republic. Asi není náhoda, že se jedná o další hru, která vznikla pod dohledem Ubisoftu. A opravdu mají hry mnoho společného, a nejen tedy snahu hráčům naservírovat co nejvíce obsahu v playlistech, co nejvíce dopravních prostředků všeho druhu a vše to zabalit do mladistvě ujetého a pestrobarevného balíčku. Pokud jste Riders Republic hráli, tak si dost možná pamatujete speciální eventy Mass Race. Ty nechybí ani zde. Nemusíte na ně ale čekat a rovnou si je vyvoláte z nabídky aktivit. Závodíte proti mnohem většímu množství hráčů, a to hned v několika kategoriích. Dochází tak na všemožné kombinace a vyhrává ten, co má štěstí stabilní internet a řádně vylepšený vozový park.

Přečti si  Bethesda zdánlivě připravuje dva neohlášené Fallout projekty

Kromě těchto závodů je zde i několik dalších speciálních eventů. Zmínit můžu například Demolition Royale, které je takovým destruction derby v otevřeném světě. Sbíráním power-upů zvyšujete svou šanci na přežití sebe i celého svého týmu, který je složen ze 4 hráčů.

Jedna věc, kterou Ubisoftu nikdy nikdo neodpáře, je jejich schopnost vytvářet úžasné mapy a otevřené světy. Ačkoliv za hrou stojí studio Ivory Tower, tak pevně věřím, že v tomto aspektu se jim od francouzských kamarádů dostalo mnoho rad a tipů. Motorfest se odehrává na havajském ostrově a i přes svou nepříliš dechberoucí rozlohu toho nabídne dost. Dálnice, velká města, menší města, pole, hory, závodní okruhy, džungle, pláže i vojenská letiště. To hře přidává na rozmanitost. Mám však troch obavy, že s přibývajícím obsahem by se tento „ostrůvek“ mohl hráčům pomalu ale jistě zajídat.

A právě na dodatečně přidaném obsahu bude hra záviset. Pokud se ale budou vývojáři o Motorfest starat alespoň z části, jako je tomu u Riders Republic, tak se momentálně obávat nemusíme. Nové The Crew potěší především příznivce arkádovějšího pojetí a pouličních závodů a fanoušci simulátorů zde budou dozajista trpět. Ivory Tower se ovšem podařilo vytvořit velmi sebevědomí titul, který již trhá rekordy prodejnosti a svým zenovým pojetím dává zapomenout na hry, se kterými je již od samotného oznámení srovnáván.

Vývojář: Ivory Tower

Vydavatelství: Ubisoft

Datum vydání: 14. září 2023

Doba testování: 30 hodin

8
9
5
7
7
6
recenze-the-crew-motorfest-kdyz-dva-delaji-totez-neni-to-totezNové The Crew potěší především příznivce arkádovějšího pojetí a pouličních závodů a fanoušci simulátorů zde budou dozajista trpět. Ivory Tower se ovšem podařilo vytvořit velmi sebevědomí titul, který již trhá rekordy prodejnosti a svým zenovým pojetím dává zapomenout na hry, se kterými je již od samotného oznámení srovnáván.