Recenze: The Dark Pictures: Man of Medan – Není vše takové, jak se zdá…
Domů » Hry » Novinky » Recenze: The Dark Pictures: Man of Medan – Není vše takové, jak se zdá…

30.8.2019

Vývojáři ze Supermassive Games si libují v hororových atmosférách a v takřka interaktivních filmech, což nám dokázali už ve hrách jako Until Dawn, která měla obrovský úspěch mezi hráči, či Hidden agenda, která byla spíš zajímavá svým způsobem ovládání přes aplikaci ve vašem smartphonu. Proto není divu, že novinka Man of Medan měla velká očekávání a všichni doufali, že přijde zase s něčím výjimečným. Tím něčím má být připravovaná série vyprávění kurátora, které se říká The Dark Pictures. Jak je na tom Man of Medan se podíváme o pár řádků níže.

Tento způsob vytváření herní série, zdá se mi poněkud podivný, ale není nijak neobvyklý. Mohli jsme se s ním už setkat například u Book of Demons, kde po zapnutí je na výběr, kterou z “her” chcete hrát (ačkoliv je k dispozici zatím pouze taková menší reminiscence Diabla), či nový HITMAN, který Vám dává podobný způsob výběru. Man of Medan je tak prvním z mnoha očekávaných příběhů kurátora knihovny, který je ztvárněn známým hercem Pipem Torrensem. Důvod přítomnosti tohoto kurátora je prostý, bude Vás provázet příběhem v něčem, čemu by se dalo říkat lobby a občas ho uvidíte na pozadí za postavami, které budete v příběhu ovládat. Trochu mě mrzelo, že mu nebyla přidána větší důležitost a tak když Vám naskočilo lobby během příběhu, tak místo radosti z toho, že Vám něco poví, jste byly vytrženi z kontextu a byl tak nastaven spíše jako rušivý element.

Teď už ale konečně ke hře samotné! Příběh se dělí na dvě části. Nejdřív cca 15 minutový prequel a poté hra samotná, jejíž gameplay je přibližně 3,5 hodiny. V prequelu se dozvíme o válečné lodi z období druhé světové války, která převážela (pravděpodobně) chemické zbraně a udeřil do ni blesk, který chemikálie uvolnil a celou posádku tak zabil. V samotné hře, která se odehrává v dnešní době, ovládáme celou partu pěti kamarádů, kteří se vydali společně na širé moře, aby si tak užili potápění do vraku starého válečného letadla. Po nějakém tom herním úvodu, kdy si vyzkoušíte pořádně co se jak ovládá, vás po vyplavání na hladinu čeká nemilé překvapení v podobě přepadené lodi místními rybáři. Ti Vás vezmou jako rukojmí, ale co se nestane… začne brutální bouřka. Díky tomu budete s loďkou a rybáři zaneseni ke staré lodi z druhé světové a samozřejmě to by nebyla správná hororovka, kdyby ten nejlepší nápad “jít se podívat dovnitř” nebyl jednohlasně odsouhlasen. Děj je poté už velmi jednoduchý. Oprostit se z pout a utéct jakýmkoliv způsobem.

Počin se spíš ovládá jako interaktivní film a tak očekávejte hlavně sezení na gauči s gamepadem v ruce, občasnými quick-time eventy a vybíráním možností, jak bude příběh pokračovat. V této fázi je ovšem razantně poznat, že se jedná o hru od tvůrců Until Dawn, protože 90% vašich rozhodnutí silně ovlivní kompletní příběh a to je super. Stejně tak úžasná možnost je hraní v kooperaci a to až v pěti hráčích, čili pro mě to byla příjemně strávená sobota s přáteli u vína a hry na gauči.

Bohužel ne všechno je tak růžové, jak se zdá. Hra je vytvořena v Unreal enginu, nicméně vypadá, jako by byla už 10 let stará, nevím, zda za to může kompromis vycházející z dosluhujících konzolí, ale i tak by to na PC mohlo být lepší. Kamera vás bude celou hru zlobit tak moc, že se jenom modlíte, abyste nemuseli nikdy před něčím utíkat, protože se téměř okamžitě zaseknete v každé scéně o nějakou zeď, či jinou překážku. A nakonec… ten příběh. Myšlenka toho, že je něco na lodi v nepořádku je fajn, nicméně zpracování je natolik špatné, že už takřka po prequelu víte, co se celou dobu děje. Netuším, jestli někdo šlapal na krk vývojářům, aby hru už vydali, nicméně to byla obrovská chyba. Projekt si hraje na to, že celou dobu vlastně vůbec netušíte co se děje a pomalu tomu přicházíte na kloub. Problém je, že průměrný hráč to odhalí hned a veškerý strach přichází už jen z občasných jump scare chvilek, které vlastně nejsou ani tak strašné. Celý příběh tak ztrácí pointu, což je u příběhové hry problém, takže… no… zatím si asi ještě jednou zahraji Until Dawn a budu věřit, že další epizoda bude mnohem lepší.

Vývojáři: Supermassive Games

Vydavatel: Bandai Namco Games

Datum vydání: 30. 8. 2019

Cena digitální kopie: 29.99 €

Velikost hry: 80 GB

Platformy: PS4, PC (recenze), Xbox One,

• Grafika - 4/10
    4/10
  • Zvuk / Soundtrack - 6/10
    6/10
  • Příběh / Sandbox - 5/10
    5/10
  • Hratelnost - 3/10
    3/10
  • Zábava - 3/10
    3/10
  • Herní doba - 3/10
    3/10

Je obrovská škoda, že jedna z nejočekávanějších her letošního roku nedopadla dle našeho očekávání. 4 hodiny gameplaye Vám bude bohatě stačit na to, že si řeknete, že už byste raději zemřeli, než abyste museli pokračovat. Špatná kamera, špatně pojatý příběh, špatná grafika. Ani já, člověk co se bojí v Metru, DOOMu či Subnautice se u této hororové hry neorosil a to je rozhodně velká škoda.

CENA NA STEAMU: 29.99 €
HRA ODPOVÍDÁ CENĚ 5.99 €

4/10