V roce 2014 jsme byli svědky hry od Šindži Mikamiho, jednalo se o první díl strašidelné hry The Evil Within, který nás nechal zavzpomínat na staré poctivé hororovky. Příhodně v pátek třináctého k nám zavítal díl druhý. The Evil Within 2 se upíná trošku jinou cestou než jeho předchůdce. Na otázku, zda se jedná o změnu k lepšímu či naopak, se vám pokusíme odpovědět v následujících řádcích.

The Evil Within 2 je jako sloučenina několika prvků různých her. V druhém díle, který je na první pohled nepodobný původnímu je možno vidět hned několik inspirací. Namátkou je tu kousek z The Last of Us, Resident Evilu a možná, že si všimnete i kousku Silent Hillu.

Hlavní postavou je opět Sebastian Castellanos. Poměrně sympatický chlápek, který zažívá trauma kvůli zmizení své ženy a smrti dcery. Hned v úvodních cut scénách pochopíte, jak se asi hlavní hrdina cítí a není divu, že se utápí ve sklence něčeho ostřejšího.

Příběh začíná, když se dozvíte, že vaše dcera je stále naživu, ale uvězněna v technologii STAM. To nepovažuji za žádný spoiler a začátek hry můžete vidět v našem gameplay videu. Vydáváte se tedy do přístroje známého jako STAM, který má na svědomí skupina lidí zvaná Mobius. Jste samotní ve virtuálním světě. V seskupení Mobius je i vaše bývalá parťačka Juli Kidman. Ta s vámi bude v neustálém kontaktu při toulkách světem.

Hra nabízí tři stupně obtížnosti, já hrál na obtížnost Survival. Musím uznat, že jsem se někdy i zapotil. The Evil Within 2 nabízí celou škálu nepřátel. Někteří bossové jsou vážně ohavní a jde z nich strach a celková atmosféra hry dokáže zahrát na vaši nervovou soustavu. Sem tam se budete ztrácet, protože po interakci s nějakým předmětem nebo po projití zrcadlem nebudete mít absolutně páru, kde jste. Neustále vás hra portuje na různá místa a vy budete opravdu zmatení.

Jak jsem již nastínil, The Evil Within 2 se snaží jít trošku jinou cestou než díl první. A to zejména tím, že se snaží rozšířit cílovou skupinu lidí. Hra už není vyloženě survival hororovkou ve správném slova smyslu. Tedy ne, že by jste se nebáli nebo občas nelekli, ale jde spíš o střílečku, kde si neděláte těžkou hlavu z ničeho. Dohrání příběhu mně trvalo zhruba patnáct hodin, avšak přiznám se, ke konci jsem už neprocházel vše a pokud hru budete vyzobávat kousek po kousku, tak si přičtěte další dvě až tři hodinky.

Dále hra nabízí crafting, levelovaní postavy s poměrně rozvitým stromem vylepšení a stealth systém, který není úplně vyladěný k dokonalosti. Hra se sice prezentuje jako survival horor, ale pokud budete vše procházet a sbírat věci na crafting a náboje, tak nebudete mít pocit žádných nedostatků.

Graficky hra rozhodně neztrácí, vypadá pohledně a není tu asi nic co bych nějak zásadně vytknul. Jsou tu malé nedotaženosti a nedokonalosti, ale hra vesměs nabízí pěkný pohled. Audio stránka mě někdy opravdu dokázala přikovat do křesla a na záchod jsem si musel rozsvítit půl domu. Jsem strašpytel.

Vývojáři:  Tango Gameworks
Vydavatel: Bethesda Softworks
Datum vydání: 13. říjen 2017