Recenze: The Sinking City – Psychopatie na vzestupu
Domů » Hry » Novinky » Recenze: The Sinking City – Psychopatie na vzestupu

10.8.2019

Není to ani rok, co jsme se v kůži Edwarda Pierce plížili po ostrově Darkwater a snažili se rozluštit případ rodiny Websterů. Příběh plný okultismu, psychologie a napětí nepřesvědčil o svých kvalitách úplně každého a zatímco si jedna polovina hráčů Call of Cthulhu užívala plnými doušky, ta druhá už se těšila na herní adaptaci dalšího z příběhů od legendárního autora Howada Phillipse Lovecrafta, kterou je The Sinking City od studia Frogwares.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Pokud se herní studio rozhodne, že jako svůj další projekt zpracuje detektivku na motivy knih od H. P. Lovecrafta, mělo by mít nejen talentu na rozdávání, ale také pořádnou odvahu, protože Lovecraftians, jak se přezdívá leckdy až fanatickým fanouškům zmiňovaného autora, neodpouští nejmenší chyby a nesrovnalosti. Jedním z takto odvážných je ukrajinské studio Frogwares, na jehož hru se podíváme v naší recenzi.

Tentokrát budeme sledovat osud soukromého detektiva Charlese Reeda, který se snaží dožít svůj spíše průměrný život na okraji Bostonu a záhadné zatopení městečka Oakmont je mu celkem šumák. Tento fakt se ovšem mění poté, co mu v noci nedávají spát noční můry a halucinace, které se vážou právě k této nešťastné události. Charles tuší, že cesta do Oakmontu se zapíše na seznam ne zrovna těch dobrých životních rozhodnutí. Nemá ovšem na výběr.

Městečko Oakmont není zrovna turistické letovisko a nic na tom nezměnila ani katastrofa, která ho postihla. Po březích se válí potrhané mrtvoly žraloků a lidí, chapadlo sem, chapadlo tam… no kvalitka. O obsah svého žaludku se příliš bát nemusíte, grafické zpracování bohužel není na takové úrovni, aby se vám z všudepřítomných nechutností udělalo zle a už vůbec není na takové úrovni, kterou bychom očekávali nebo si alespoň přáli. Ačkoliv grafické ztvárnění dosti pokulhává za dnešními standarty, The Sinking City vše dohání hutnou atmosférou a neskutečně sofistikovaným příběhem, jemuž lze vytknout jen necitlivé dávkování akce a uspěchaný začátek. Hra vás bez rukávků hodí do vody a sleduje, jak se učíte plavat. Aby nedošlo k omylu, The Sinking City je komplikovaná hra, která potrápí vaše mozkové závity, otestuje vaši psychickou zdatnost a odpoví vám na životní otázky, které jste si dosud nekladli.

The Sinking City přináší do herního Lovecraft univerza nepříliš často viděnou věc, a to otevřený svět. Některé ulice jsou sice ještě stále zatopené, ale pomocí lodí se můžete vcelku volně po celém Oakmontu pohybovat. Nutno ovšem říci, že open-world hře příliš nesvědčí a rádi bychom viděli The Sinking City stvořené ve stylu již zmiňovaného Call of Cthulhu (recenze/trailer). Město se zdá být tak nějak víc prázdné a mrtvé než by mělo být a zdlouhavé cestování z místa na místo je holé neštěstí. Různé potvůrky, stvůrky a další nepřátelé se pohybují buď bezcílně a nebo směrem k vám. A to nás přivádí k dalšímu faktoru, který neudělal radost nám a snad ani nikomu jinému. Bojový systém. Nebudeme vám lhát, je to prostě špatné. Pokud by bylo umělé a frustrující střílení ze hry odstraněno, nikdo by kvůli tomu nebrečel. Bohužel je ale hra navržena a napsána tak, že souboje jsou zde nutností. Pokud už tedy zbraň vytasíte, náboji šetřete. Munice je zde v Oakmontu, ve státě Massachusetts, vzácnější než zlato a tak můžete být sebevíce majetnější, z hostinského nějakou sto dolarovkou informace nevytáhnete. Ano, za pivko se taky platí municí.

S touhle Jolandou se hádat fakt nechcete.

Studio Frogwares nepatří mezi herními studii k nějakým otloukánkům a v této branži si vybudovali skvělou pověst hlavně díky detektivním příběhům se Sherlockem Holmesem. Slušný počet již ozkoušených a úspěšných herních mechanik přenesli vývojáři i do svého nového projektu. Řešíte hádanky, sbíráte důkazy,… řekli byste, prostě poctivá detektivka, že? Bohužel se do hry dostaly i mechaniky neozkoušené a nekonvenční. Za zmínku jistě stojí RPG prvky a systém craftingu, jejichž přítomnost, ať už mile či nemile, překvapila mnoho hráčů. Hlavně craftění na nás působilo jako zbytečná přidaná hodnota, jejíž nekvalita a nepropracovanost hře spíše ubližovala.

Na vysoce kvalitní trailery daly zapomenout také bugy, které se ve hře objevují. Technická stránka hry obecně nepatřila mezi světlé body přibližně 20ti hodin, které jsme v The Sinking City strávili. Neúměrně dlouhé nahrávací obrazovky při rychlém cestování jsou už pak jen třešničkou na nepříliš povedeně vyzdobeném dortíku. To totiž The Sinking City přesně vystihuje. V jádru máme téměř dokonalou a ukočírovanou zápletku se sympatickými detektivními mechanikami a mrazivou atmosférou ozdobenou neadekvátním grafickým zpracováním, zbytečným systém craftění a soubojovým systém, u kterého bychom mohli někoho urazit v případě, že bychom ho dále komentovali.

A pro další kouzlo budeme potřebovat asistenta z publika. Hlásí se někdo?

Naší recenzi ovšem zakončíme pozitivním odstavcem. Naše srdce zaplesalo nad velmi kvalitně zpracovanou českou lokalizací u níž jsme si nevšimli žádných překladatelských nesmyslů a hru, která je jako detektivka na jazykový obsah velmi komplikovaná, se povedlo přeložit na výbornou. Radost tak udělá i těm hráčům, kteří cizím jazykům neholdují. Potěšila i možnost vybrat si ze tří druhů obtížností.

Vývojáři: Frogwares

Cena digitální kopie:  1499,-

Velikost hry: 12.57 GB

Platformy: PlayStation 4 (recenze), Xbox One, PC

Celkové hodnocení:
  • Grafika - 5/10
    5/10
  • Zvuk / Soundtrack - 7/10
    7/10
  • Hratelnost - 4/10
    4/10
  • Příběh - 9/10
    9/10
  • Zábava - 7/10
    7/10
  • Herní doba - 7/10
    7/10

Z recenze vám již jistě došlo, že hra cílí hlavně na fanoušky a příznivce známého autora, kteří si dokážou vychutnat velmi povedenou zápletku i přes mnoho nedostatků a chyb, kterých se vývojáři, při snaze splnit svůj ambiciózní plán, dopustili.
+ systém hádanek a řešení případů
+ příběh Charlese Reeda
+ atmosférické