První dvě epizody The Walking Dead jsme měli možnost prožít a odehrát již v prosinci loňského roku. Dnes přišla chvíle, kdy se pátou epizodou příběhový kruh uzavírá.

Všech pět epizod vám nesebere příliš času, každá z nich je velmi krátká poslední z nich vám vezme 1,5 hodiny herního času, což nevydá ani na cestu Praha – Brno. Vliv některých rozhodování stále nemá příliš velký vliv na následující vývoj událostí, pár takových ale stále naštěstí je a zejména pak ty co na konci každé epizody porovnáváme s volbami ostatních hráčů. Tentokrát nám do nich mohou zasahovat i přátelé, díky systému Crowd Play.

Hra se od předchozích epizod vůbec nikam neposunula a tak je zcela zbytečné snažit se hledat jakýkoli nový herní prvek či mechanismus. Hra stojí na pevných základech minima interakce a maxima možných voleb v dialozích. Není tak divu, že řadu hráčů to již přestává bavit a mnohdy dialogy i rychle odbudou, jen aby se dostali k nějaké akci. Vývojáři mohli nabídnout nějaký puzzle, který by hráče na chvilku zaměstnal, protože jinak jinak jste v podstatě odsouzeni spíše do role diváka sledujícího příběh, který je jediným tahounem hry a nutno podotknout, že velmi zdařilým.

Clementine nám trochu odrostla již začala řešit ženské problémy a proti předchozím dílům poměrně zdrsněla a stala se nedůvěřivou a pesimistickou bojovnicí. Javi, který nahradil Leea není nijak zajímavou postavou a to i přes to, že v této sérii je mu dopřán hlavní prostor. Clemetine tak jako vedlejší postava tohoto hlavního hrdinu převyšuje. Doufáme, že v další sérii se z této dívky stane hlavní postava, protože právě kvůli ní mají hráči o sérii ještě zájem.

Zombíci v této epizodě hrají spíše druhé housle a tak se vám občas stane, že na ně dočista zapomenete, větší obavy vám tak dělají ti živý. Může za to především rodinné drama a  milostný trojúhelník a vztahy sourozenců. Příběh tak není nijak originální a závěr hry už tak nějak tušíte předem.

Technické zpracování hry se nese v duchu předchozích epizod a tak nečekejte výrazný posun v grafice ani zvuku, který je tradičně velmi dobrý hlavně co se dabingu týče. Hra tak nabízí velmi slušný seriálový až filmový zážitek a čas který u ní strávíte vám příjemně uteče. Jak jsme již psali doufáme, že v příští epizodě bude z Clementine již hlavní postava a tvůrci přidají nějaký nový herní obsah minimálně v podobě řešení hádanek, jinak nevidíme důvod k dalšímu setrvání u této série.