Dnes se podíváme na indie adventůru The Watchmaker, partičky Micropsia Games, která pochází až z dalekého Santiaga v Chile. Nejedná se o žádné herní matadory, nebo zkušené vývojáře, konkurující světovým firmám. Je to zkrátka partička lidí, která za sebou má pár menších her a která se chce ukázat světu, a „probít“ na výsluní. K tomu, aby dosáhli slávy a bohatství, musí Micropsia Games tvořit dobré, a poctivé hry. V dnešní recenzi se tedy podíváme na jejich nejnovější kousek – The Watchmaker.

The Watchmaker je indie adventůra, zasazená do šíleného steampunkového světa, plného ozubených kol, tvořících „clock tower“. Hlavním hrdinou je v tomto neobvykle zasazeném příběhu strážce věže Alexandr. Ten si poklidně žije svůj život hodináře – spravuje hodiny, promazává kolečka a dotahuje šroubky. Vše se změní až jednoho dne, kdy ho probouzí cizí hlas, který mu oznámí, že někdo sabotoval jeho milované hodiny, což s sebou přináší jednu velkou a zásadní nevýhodu – čas se zbláznil! Skutečně, čas není přesný a hodiny nefungují. Nejhorší ze všeho je, že Alexandr kvůli této anomálii stárne velmi rychle – a to je Váš, jakožto hráče, hlavní problém.

Kolika se dožiji?

Jak už jistě všichni chápete, kromě sabotéra hodin, bude váš hlavní nepřítel čas. Místo zdraví je zde věk, a jakmile dosáhnete devadesátky, je po vás, přičemž jeden rok vám přibývá přibližně co osm sekund. Jenom doufejme, že nikdo nesabotuje hodiny v tom našem, reálném světě. Po herním prostranství jsou rozmístěny checkpointy, které vám nějaký ten rok uberou. Jelikož se jedná o adventůru, tak je samozřejmé, že obsahuje nějaké ty puzzly. Jelikož by váš věk nestačil ke splnění puzzlů, jsou ve hře rozmístěné ještě klíče, které vám také uberou pár let. Na chvíli se tak z Alexandra může stát mladý zajíček, ale za pár minut, zase starý děda. Kromě klíčů a výukových dokumentů sbíráte ještě posilovač many a příběhové dokumenty, které vám postupně přibližují samotný příběh.

Přečti si  FIFA 21 dorazí do Xbox Game Pass pro PC a EA Play 6. května

God of Watches?

Nyní už víme, co ve hře můžeme sbírat, je to ale vše, co nám hra nabízí? Jasně, že ne…to by toho moc nebylo. Co je tedy hlavní výplň hry? To hlavní – zábavu zde tvoří různé puzzly a hádanky, smíchané s bojem proti malým mobům, a co víc – dokonce si střihnete i pár boss fightů. Nic jako sekání mečem, nebo střílení z luku zde ale neočekávejte. Alexandr je vybaven magnetickou rukou, která se o vše postará. Buď lze použít jako magnetický výboj pro útok, posouvání různých věcí, nebo s její pomocí můžete přitahovat a přesouvat různé věci. Kromě štítu a klasického tlačítka „akce“ je zde ještě možnost zpomalit, nebo přesouvat zpět čas. Obě tyto možnosti hojně využijete při řešení ne jednoho puzzlu. Navíc, ve hře budete kromě smrti stářím velmi často umírat také pády do propastí, čí pádů z velkých výšek – a právě zde přijde přesunutí času zpět velmi vhod. Jak jsem již zmínil, hra obsahuje také několik boss fightů. Neočekávejte však rubačky ve stylu God of War, vše se zde řeší právě díky Alexandrově magnetické ruce. A tak je každý boss fight jiný a svým způsobem unikátní.

Steampunk v hodinové věži?

Jeden z hlavních aspektů, kterým se hra liší od těch ostatních, je unikátní prostředí. Chvíli sice trvá, než si na něj zvyknete, ale po nějaké době se vám zaryje pod kůži, a společně s doplňujícím soundtrackem vytvoří velmi příjemnou atmosféru. Škoda jen, že se samotnou grafikou si vývojáři trochu víc nevyhráli. Grafika sice nemá být v této hře to hlavní, ovšem některé pohledy, které se vám při hraní naskytnou, působí velmi staře. A to je docela škoda, když už před sebou máte zajímavou scenérii, tak si ji zkrátka neužijete úplně naplno. A to si nejsem jistý, zda se zde můžeme vůbec vymlouvat na to, že se jedná o indie hru, neboť i v tomto odvětví se čas od času zrodí něco překrásného. A to nejhorší je, že hra není moc dobře optimalizována, takže si ji na starších strojích nejspíš nezahrajete, neboť hrát na míň než 30 fps je minimálně velmi nepříjemné.

Přečti si  Warzone Season 3 Combat Pack je zdarma k dispozici pro předplatitele PlayStation Plus

Na závěr

The Watchmaker je celkem příjemná záležitost, která nabídne pěkné a unikátní prostředí tvořené ozubenými koly hodinové věže. Nápad s rychle plynoucím časem, který zároveň nahrazuje klasický health bar, se mi osobně docela líbil a základ hry jako takový není vůbec špatný. Horší je to však s technickou stránkou – zastaralá grafika, pár zásadních bugů a všudy přítomná Indie úroveň hry. Pokud však netradiční puzzlovky patří do škatulky vašich oblíbených her a nevadí vám zmíněné zápory, pak hře dejte šanci a zahrajte si ji. Přece jen, hra dnes vypadá trochu jinak, než tomu bylo před týdnem, takže absence opravných patchů se bát nemusíte, časem se snad vše doladí. Bohužel pro Micropsia mi přijde, že marketing nemají úplně zvládnutý a o hru není až takový zájem, čemuž odpovídá i neúspěšný pokus o vybrání 30 000$ na kickstarteru. No, co naděláme, teď o hře víte aspoň vy!

Vývojáři: Micropsia Games

Vydavatel: 1C Company

Datum vydání: 23. březen 2018