Novinka z Polského studia CD Projekt RED  nás opět na téma zaklínače zavede zase trošku jinam a to je dobře. Je až zvláštní, jak dokáže původně spin-off karetní hry Gwent: The Witcher Card Game obrátit kompletně celý koncept tohoto díla na svoji stranu.

Pokud jste právě vylezli z pod kamene a neznáte zaklínače, tak se tam buď ihned zase vraťte a nebo dobře čtěte tuto recenze, kde s vám pokusím vše přiblížit. Tento fenomén (v anglickém znění The Witcher), převzatý z knižní předlohy, ovládl herní svět. Bělovlasý, lidský mutant Geralt z Rivie, zaklínač lovící příšery, se tak stal ikonickým hlavním hrdinou ve Fantasy RPG světě s parádním příběhem, kde není všechno jenom černé a bílé. Kromě tří dílů s několika DLC vyšla i karetní hra Gwent, která pronikla na svět právě až ve třetím díle, která se stala natolik oblíbenou a pro některé hráče leckdy větší zábavou než samotný příběh zaklínače Geralta, že vznikla samostatná hra Gwent: The Witcher Card Game. Tento počin se stal čistě multiplayerovým a CD Projekt RED se tak ujal dalšího zpracování ze světa zaklínače speciálně jako placený dodatek Thronebreaker: The Witcher Tales, který je plně provázaný s Gwentem a světe div se… je to až neskutečně dobré.

Přečti si  Red Dead Online, Psychonauts a Outlast 2 míří v květnu do Xbox Game Pass

Příběh nám sice nedopřeje samotného hlavního hrdinu Geralta, ale válečnici a královnu Lyrie a Rivie – Meve. Není zcela zřejmé, v jakém čase se příběh odehrává, ovšem to nijak neubírá příběhu, který se na vás příjemně line ze všech stran. Vaše válečnice ve zlatavé zbroji táhne se svoji armádou proti Nilfgaarďanům a jak později zjišťuje, tak není vše tak, jak se zdá. Opět se tedy setkáváme s příběhem, který není černý a bílý, nýbrž takový šedý a veškerá vaše rozhodnutí, která provede během vašeho průchodu budou mít svoji hlavní roli v příběhu ať už dříve, či později. Rozhodnutí jsou občas pojata velmi unikátně. Samozřejmě zde bývají možnosti, ze kterých si můžete vybrat, ale zároveň můžete (když jste šikovní) splnit Optional úkoly v soubojích a leckdy to pohne s příběhem opravdu velmi zajímavě a nikdy nevíte, na jakou stranu to bude.

Hra se ovládá pouze myší a připomíná tak point-and-click adventuru s karetními souboji, nicméně se nenechte zmást. Nejeden RPG prvek bude spatřen a využit a to rozhodně potěší. Vrátíme-li se tak kapku zpět v recenzi, všimneme si, že jsem psal o táhnutí Meve s armádou. Tito muži jsou znázorněni balíkem karet, který využíváte k souboji, který vám bude skvěle vysvětlen a to nejenom úvodním tutoriálem, nýbrž i několika puzzle, u kterých se nejednou zapotíte. Bohužel vás první kapitola bude chvílemi štvát, jelikož klasický souboj je povětšinou vynechán a je duel nějakým způsobem upraven, aby se jednalo spíš o puzzle. Nicméně od druhé kapitoly už to začne být parádní zápřah na všechny strany. Váš inventář je zde znázorněn rozbitím tábora, kde můžete vylepšovat své karty, svůj příděl surovin, kterých naštěstí není zase tak málo a hlavně si upravovat svůj balík, se kterým hrajete. Po mapě taktéž nacházíte různé truhly, ať už zakopané jako pirátské poklady, či zamčené a získání klíče k nim si musíte nalézt a nejednou z nich získáte věc (kartu, rámeček, suroviny…) pro multiplayerovou verzi Gwentu. Ať už jste tedy začátečník, či profesionál v karetních hrách, tak si tento počin skvěle užijete jak kvůli hernímu stylu, tak kvůli příběhu a zároveň po dokončení naleznete ve svém Online balíku zajímavé bonusy.

Přečti si  Warzone Season 3 Combat Pack je zdarma k dispozici pro předplatitele PlayStation Plus

Vývojáři: CD Projekt RED

Vydavatel: CD Projekt RED