Po několika rozšířeních se stala z prvního dílu The Division výborná hra. Oznámení druhého dílu přišlo právě ve chvíli, kdy do tohoto stádia dospěla a proto pokračování překvapilo nejednoho hráče. Díky použití stejného enginu by se mohli hráči dočkat nejen aktivit, na které jsou již zvyklý z prvního dílu, ale také prvotřídního zážitku. Jak se s tím vším vývojáři popasovali se dočtete v naší recenzi. Vítejte ve Washingtonu.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Náš příběh započal roku 2001 operací s názvem Dark Winter, která měla původně sloužit jako test nebo chcete-li cvičení, díky kterému měla vláda Spojených Států zjistit, jak se chovat v případech, kdy teroristé použijí biologické zbraně. Vše se zvrtlo velmi zvráceným způsobem, který vyústil v události prvního dílu The Division v roce 2015. Naše mise je tentokrát trochu jiná. Jako agent Divize jste odpověděli na nouzové volání, které vás pomocí souřadnic GPS dovedlo do Washingtonu. Město je na pokraji svých sil a mocné nepřátelské skupiny se jej snaží srazit na kolena. Je čas vrátit moc nad hlavním městem do správných rukou. Jdeme na to!

Kampus je jednou z osad, o které se musíte starat a vylepšovat je.

Jak vám asi již došlo, Washington D.C. není momentálně žádným rájem na Zemi. Proti Vám, agentům divize a vaší snaze tuto situaci zvrátit, stojí nemálo překážek. Tím nejvíce palčivým problémem jsou nepřátelské frakce, které mají své vlastní představy o tom, jak by měl svět kolem nich vypadat. A o kom to mluvíme?

Hyeny dostali svá přízviska podle jejich chování ve chvíli, kdy se celá sociální struktura začala rozpadat. Kradly auta a potraviny, rabovaly obchody a opuštěné domy,… Hyeny jsou jedinou skupinou, která je se současným stavem spokojena a dělají vše proto, aby vše zůstalo tak, jak je. Další zvrácenou skupinou jsou Psanci, jejichž hlavní motivací je pomsta. Šíří po městě nemoci a strach. Poslední skupinou, kterou vám představíme (nechceme vám vyzradit nic, co byste nemohli znát z upoutávek) jsou Věrní synové. Ti se skládají výhradně z bývalých členů jednotek JTF, kterou vláda vytvořila krátce po událostech v New Yorku.

Všechna stvoření, se kterými přijdete do křížku, dostali do vínku slušnou umělou inteligenci a tak se vás leckdy pokusí oběhnout nebo jinak poškádlit. Vaším misím a jiným posláním to dodává na různorodosti. V takové Dark Zóně se pak obtížnost boje s A.I. bojovníky dále stupňuje. Stejnou inteligencí bohužel nebyla obdařena NPC, která máte na své straně a tak od nich nečekejte zázraky.

O to více střílení a práce zbude pro nás. A to je dobře! Střílení je v Tom Clancy’s The Division 2 čistá radost. Ozvučení, rozptyl, modifikace,… Tady si přijdete na své. Zbraní je zde navíc dostatek a bez pochyb ještě nějaké v budoucnu dostaneme.

Přečti si  Lost Judgment bylo oficiálně oznámeno a vyjde na konci září

K dosažení levelu 30, který je vlastně takovou vstupní branou do Engame, vám nepostačí jen plnit všechny hlavní mise, ale svou pozornost budete muset obrátit i na úkoly vedlejší. Stejně tak důležité pro vaše levelování bude i zachraňování rukojmích, přebírání kontrolních bodů či přepadávání surovinových konvojů. Dosažení 30. levelu vám zabere 30 až 40 hodin.

O Tom Clancy’s The Division 2 se s jistotou dá říci, že nedostatkem obsahu netrpí. I přesto nás ale vývojáři ještě před samotným vydáním hry seznámili s nadcházejícím obsahem, který bude dostupný všem hráčům bezplatně a to i bez ohledu na to, zda jste si pořídili verzi klasickou nebo například Gold. A co tedy agenty čeká a nemine? První rozšíření dorazí v létě a ponese název D.C. Outskirts a zavede nás do námi ještě nenavštívených lokalit okolo Washingtonu. Druhé rozšíření ukáže hráčům útroby samotného Pentagonu. Třetí rozšíření se chystá na zimu letošního roku a zakončí tak první rok The Division 2. Na to, co bude obsahem posledního DLC si musíme ještě počkat.

V The Division 2 najdete mnoho Easter Eggů, skrytých bossů a žertíků.

Česká lokalizace bohužel stále nepatří mezi standardy. O to větší palec nahoru si tak vývojáři zaslouží za to, že do tak na text bohaté hry náš rodný jazyk přidali. Až na mluvené slovo je zde přeloženo téměř cokoliv. Sem a tam se objeví nějaké anglické slovíčko, ale i tak je tento překlad faktorem, který možná přesvědčí některé váhavé hráče ke koupi.

Při rozebírání grafického ztvárnění se nedá příliš mluvit o kompromisech. Město je bohaté a cit pro detaily je doslova skvostný. Všude se válejí odpadky a fakt, že technické služby hlavního města mají jaksi nefungují, je nepopíratelný. The Division 2 jsme hráli na výkonnější verzi PlayStation 4 a bohužel jsme se často potýkali s do očí bijícím doskakováním textur, kterým nejednou trvalo ukázat se nám i několik dlouhých vteřin. Snad se optimalizace dočká nějakého vylepšení a tato kaňka z Divize zmizí. Na výkonných PC je Tom Clancy’s The Division 2 úplně jiná pohádka a hra vypadá snad ještě lépe, než jsme si vůbec mohli přát.

. . .

Tom Clancy’s The Division 2 je bez debat velká hra. A jak to už bohužel u takových open-world her bývá, najdeme zde spousty chyb a bugů. Nejsme žádní krátkozrací pisálkové a tak samozřejmě dokážeme pochopit, že sem a tam najdeme levitující láhev s vodou, která si to vykračuje hlavním městem USA nebo že se z ničeho nic nemůžeme pohnout kvůli betonovému bloku, který se jaksi zapomněl načíst. Tyto a jim podobné chybičky jsou stále součástí takto velkých her ať už chceme nebo ne a byla by od nás zrůdnost je promítat do hodnocení, když je s největší pravděpodobností spraví jeden z budoucích patchů. The Division 2 má ovšem i mnohem větší problémy. Technický stav hry není ani v době psaní této recenze ideální a množství hráčů stále reportuje velké bugy jak na PC, tak i na konzolích. Nejedná se přitom o nějakou pozdě načtenou texturu nebo NPC, kterému jeho zbraň nesedí v rukou tak, jak by měla, ale o zásadní chyby, které hráčům nedovolují ve hře pokračovat. Jeden z těchto game-breaking bugů potkal při hraní i nás. Ve snaze pobavit se při hraní s kamarádem jsme se připojili na jeho relaci a dokončili s ním jednu misi. Nic nevypadalo podezřele, misi jsme dokončili a radovali se z nabytých ixpéček. Jak se později ukázalo, fakt, že jsme se připojili na někoho, kdo měl hotovou jednu z hlavních dějových misí, způsobilo to, že ve chvíli, kdy jsme v našem herním postupu k oné misi dorazili, se vše sesypalo a mise nám zůstala nepřístupná. Bug, který se na internetu reportuje pod názvem Meet with Division Coordinator issue nám odepřel možnost dokončit příběh na 100% a vyzkoušet si tak Endgame. Z tohoto důvodu naše recenze bere v potaz pouze příběhovou kampaň a Endgame si vezmeme na paškál až poté, co se dočkáme opravného patche.

Přečti si  Sezóna 9 Apex Legends přináší novou možnost hlášení hráčů za „smurfing“

. . . 

Ať už se po Washingtonu pohybujete pomocí gamepadu nebo klávesnice s myší tak vězte, že The Division 2 má vcelku specifické ovládání a pokud je druhý díl Divize vaší premiérou, tak si budete muset přivyknout nejen na způsob pohybu vaší postavy, ale novinkou by pro vás mohlo být i přepínání zbraní či pohyb v inventáři. Samotné jádro gameplaye se od předchozího dílu příliš nezměnilo a zlý jazykové tvrdí, že druhý díl je spíše jen jeho vylepšený předchůdce. Ano i ne. Většina podobností má základ v použití stejného enginu, na kterém studio Massive celou hru postavilo. A odvedlo vskutku poctivou práci. Nemusíte se tak bát, že by ve hře chyběla kterákoliv vaše oblíbená aktivita s dílu prvního a zároveň se můžete těšit na hromadu novinek, které pro nás vývojáři připravili.

I přes náš prvotní skeptický přístup nás Tom Clancy’s The Division 2 přesvědčil o svých kvalitách a  desítky hodin strávených v ulicích Washingtonu jsme si užili plnými doušky. Do křesla nás nepřipoutalo jen grafické zpracování a požitek ze střelby, ale i důraz na detail, množství sbíraček a smysl pro humor. K dokonalosti toho ale chybí mnoho. Herní požitek nejvíce kazí malé i velké bugy. Až se vývojářům podaří technické problémy odstranit, zbude vysoce kvalitní open-world akce, kterou je radost hrát. 

Vývojáři: Massive, Ubisoft

Vydavatel: Ubisoft

Datum vydání: 15. března 2019

Cena v PS Store: 1.799,-

Platformy: PlayStation 4 (Recenze), Xbox One, PC