Hry od studia Naughty Dog asi není třeba fanouškům PlayStationu představovat, protože se jedná o herní klenoty a měly by patřit do sbírky každého, kdo si tuto oblíbenou konzoli společnosti Sony kdy pořídil. Zejména potom sérii Uncharted, která se těší extrémní oblibě a která, jak si troufám tvrdit, dokázala překonat i legendární sérii Tomb Raider.

Nyní mají novopečení majitelé PS5 možnost vydat se na honbu za poklady díky remasteru dvou posledních dílů UNCHARTED 4: Thieves End a UNCHARTED: The Lost Legacy, které jsou úhledně zabaleny do bundlu nazvaného Uncharted: Legacy of Thieves Collection.

Popravdě řečeno již dlouhou dobu jsem přemýšlel o tom, že se do světa Uncharted vrátím a zopakuju si tyto skvělé dobrodružné hry, které jsou navíc studiem Naughty Dog mistrně odvyprávěny, už jsem uvažoval nad tím, že přepojím kabel z PS5 do PS4 a pustím se do celé série pěkně od začátku, když v tom přišlo oznámení o vydání kolekce Legacy of Thieves. Musím říci, že jsem to z povděkem kvitoval, protože vzhledem k hrami nabitému začátku roku bych měl celou sérii opět solidně rozkouskovanou a prostě bych si ji neužil dle svých představ. Poslední dva díly pro mě tak byly ideální příležitostí, jak spojit příjemné s užitečným.

Děj A Thief’s End a The Lost Legacy tu nebudu nijak zdlouhavě vyprávět, na to ostatně jsou samostatné recenze, ale jen ve zkratce shrnu, že první z nich je o tom, že Nathan Drake se vydá spolu se svým znovunalezeným bratrem Samem, který je v nemalém průšvihu, do pátrání po legendární pirátské kolonii. Čtvrtý díl vám na střední obtížnost zabere nějakých 14-15 hodin herního času, zatímco The Lost Legacy, které původně vznikalo jako DLC ke čtvrtému dílu, ale vývojáři měli tolik nápadů a inspirace, že vznikla samostatná hra na krásných 8 hodin. V těch se vydáte do světa s duem žen, se kterými Nathan přišel v minulosti do nejednou do kontaktu. Ujímáte se zde role Chloe Frazer, která se svou společnicí Nadine Ross vyráží na honbu za klem Ganéshy. Celkově vzato kolekce tak nabízí více než 20 hodin parádní zábavy, kterou nikde jen tak nedostanete.

Nejedná se o remake, ale remastery, které byly vylepšeny speciálně pro konzoli PS5. Právě díky faktu, že se jedná o remaster mají majitelé  UNCHARTED 4: A Thief’s End & UNCHARTED: The Lost Legacy Digital Bundlu příležitost aktualizovat na PS5 verzi za pouhých 10 dolarů, což vzhledem k tomu, co vše kolekce nabízí je více než dobrá investice a to i přes fakt, že neobsahuje multiplayer.

Jak jsem již několikrát zmiňoval, tak obě hry jsou remasterem, nikoliv remakem, takže zde v žádném případě neočekávejte nic extra navíc a obě hry tak jsou zcela poplatné předchozím verzím pro PS4 s tím rozdílem, že na PS5 získáte grafické vylepšení v podobě lehounce jemnějších detailů a vyšší snímkové frekvence, v nabídce je možnost vybrat si mezi třemi vizuálními režimy.

• Fidelity – díky kterém si hru budete moci užít v rozlišení 4K@30fps
  • Performance – soustředící se na rozlišení 60 FPS
  • Performance+ – díky kterému vám hra poběží ve 1080p@120fps.

Obě hry stejně jako na PS4 podporují prostorový 3D zvuk, který je opravdu radost užívat si na sluchátkách. Zahrnuty jsou i české titulky a foto režim, ale ani ten nebyl nijak rozšířen, což je možná trochu škoda. Někomu může přijít vhod i možnost přehrání uložených pozic z předchozí generace na PS5 a jednoduše pokračovat v příběhu dál, ale osobně bych to moc nedělal a raději si obě hry užil pěkně od začátku a to hned kvůli důvodům, které popisují níže.

Společnost Sony totiž nezapomněla ani na základní implementaci haptiky, která využívá spouště DualSense i o něco jemnější vibrace, je však znát, že tato funkce byla přidána dodatečně a tak nepočítejte s pocity, které můžete zažít například u hry Ratchet&Clank: Rift Apart.

Co mě však na kolekci velmi příjemně překvapilo a co musím obzvláště vyzdvihnout je potom naprostá absence jakýchkoli načítacích obrazovek, které byly na předchozí konzoli standardem a co si budeme nalhávat, mnohdy byly opravdu dlouhé. Díky rychlému uložišti zde toto nepříjemné čekání zcela odpadá a hra vás tak drží v neustálém tempu a působí o to filmověji.

Remasteru není co vytknout a popravdě řečeno se řadí mezi ty lepší, které kdy vyšly, a jsem rád, že jej Sony na PS5 přinesla, protože kdo ví, kdy se dočkáme nového plnohodnotného dílu Uncharted, který mi už pomalu začíná chybět. Ano, přiznávám se, jsem velkým fanouškem Naugrty Dog a způsobu, jakým dokáží hráče vtáhnout do svých příběhů. Proto neváhejte a po kolekci určitě sáhněte.