Recenze: Warhammer: Chaosbane – Elfové z jiného světa…
Domů » Hry » Recenze » Recenze: Warhammer: Chaosbane – Elfové z jiného světa…

3.7.2019

Warhammer, jako takový, je neskutečným způsobem promyšlený svět, kde existuje pouze a jenom válka. Je jedno, jestli se jedná o jeho verzi 40 000 nebo fantasy, vždycky se můžete těšit na řežby, ať už to budou krysy (myšleno až několika metrové bestie), či mariňáci. Tentokrát nás příběh zavede do fantasy verze v herním stylu Diabla, neboli izometrického RPG od vývojářů z Eko Software, kteří mají sice na svědomí několik her, ale žádná z nich není vyloženě známá pecka.

Jak by se dalo očekávat, tak svět, který má velkou fanouškovskou základnu, bude mít i velmi očekávané herní tituly. Bohužel (nebo bohudík?) tomu tak není a to hlavně díky zřídka kdy hratelným kouskům. Dalo by se říct, že Warhammer 40K: Dawn of War 1 a 2 byly super (u trojky budeme předstírat, že nikdy nevyšla) nebo z fantasy třeba Vermintide 1 a 2, kde se dá říct, že se jedná o příjemné výjimky. Chaosbane rozhodně není prvním titulem z tohoto světa ve stylu hack’n’slash, nicméně je rozhodně tím příběhově nejrozvinutějším. Hra nás zavede do čtyř kapitol, kde se budeme primárně vyskytovat ve městech Praag a Nuln, kde nejenom můžete provádět něco málo konverzací s NPC nebo nakupovat a prodávat, ale hlavně odtud budete skákat na úkoly do dungeonů, kde jsou vlastně taková samostatná neprovázaná instance. Lore, který se vám pokouší hra vštípit do hlavy je sice pěkný a zajímavý, nicméně prakticky nijak nepodporuje gameplay celé hry. Každý dungeon má totiž v podstatě stejně prostředí, které je jenom občas jinak přeházené. Stejné potvory na zabíjení, jenom s jinou barvou schopností a hlavně úkoly typu: “hej kámo, dojdi odsud až nakonec, tam zabij toho tlustýho borce se sekerou a vrať se zpátky a nemusíš se bát, pak tu budeme mít pro tebe dalších podobných úkolů asi tisíc”.

Kdo ovšem hraje takovou hru kvůli příběhu, že? Grafika a soubojový systém je senzační. Chvilkama jsem měl i pocit, že mimika, fyzika a chůze jednotek je mnohem propracovanější, než v největším konkurentovi Diablu 3. Jelikož si na začátku můžete vybrat ze čtyř postav, které jsou kompletně odlišné, tak se nemusíte obávat, že byste si nevybrali. Schopnosti každé z nich jsou tvořeny do stromů, kde můžete používat pouze některé. Každá schopnosti totiž stojí body, kterých máte X v základu a ačkoliv je můžete libovolně přehazovat, nepočítejte s tím, že budete používat všechno to nejlepší. Díky tomu vás hra částečně nutí nalézt tu nejlepší kombinaci pro váš herní styl.

Když už se jedná o diablovku, tak zde nesmí chybět ani CO-OP, který můžete hrát s přáteli už během kampaně. Musíte ovšem počítat s tím, že v tu chvíli už příběh opravdu padá, protože ho prostě vždycky někdo přeskočí. Nejenom CO-OP je to, co se od takovýchto her očekává. Tím hlavním lákadlem by měl být late game neboli co budete dělat po dohrání hry. Odpověď zní bohužel “nic moc”. Je zde sice pár modů, jako opětovné zabíjení bossů, vymlácení jednotek na čas s občasnými eventy, ale je to prostě pruda. Vývojáři sice slibují bonusový obsah, který bude v season pass, nicméně já osobně už po těch X hodinách nemám důvod se ke hře vracet.

Vývojáři: Eko Software

Vydavatel: Bigben Interactive

Datum vydání:  31. 5. 2019