Nestává se často, aby byla mobilní hra natolik úspěšná, že se dočká konzolového portu. World of Warriors je jednou z mála. Podaří se jí překročit svůj mobilní stín a pobavit náročné konzolové hráče?

Recenzovaná verze: Play Station 4 Pro

World of Warriors vyšel na mobilní zařízení s iOS a Androidem v roce 2014. Jednalo se o zábavné RPG, které bavilo miliony hráčů. Hra nabízela hromadu možností, režimů a navíc byla Free-to-Play. Po 4 letech se hra dostává i do rukou jiných uživatelů než jen majitelů iPhonů a jiných smartphonů.

První aspekt, kterého si na hře všimnete, je její grafické zpracovaní. To se od mobilní verze liší samozřejmě rozlišením, detaily a kvalitou textur. Stylizace zůstává stejná a za to se na studio Mind Candy nelze zlobit. Nápaditost úrovní, originálnost postav a design arén patří mezi pozitiva konzolové verze. Ono není úplně na místě nazývat WoW (pozor, neplést s WoW) portem. S mobilním bratříčkem má společnou jen stylizaci a hlavní koncept.

Zjednodušeně, hlavní premisou je zde sesbírat všechny bojovníky, vylepšit jejich level a vybavit je talismany a lektvary, díky kterým vyzrajete na každého, kdo se vám postaví do cesty. Během prvních pár minut vás hra naučí základy ovládání. V tutorialu se naučíte, kdy je lepší použít lehký nebo těžký útok, jak uskakovat nebo jak nejefektivněji používat štít. Mimo tyto dobře známé praktiky máte k dispozici i speciální útoky, které se liší podle typu vašeho hrdiny. Máme zde bojovníky vody, větru, ohně a země. I zde se hra drží v zajetých kolejích a nikoho tak nepřekvapí, že bojovníci ohně mají proti svým vodním oponentům jistou nevýhodu. Tento handicap můžete snižovat pomocí výše zmíněných talismanů. Situace se může jevit jako zbytečně komplikovaná, ale dalším postupem hrou budete mít dostatek bojovníků s různými elementárními schopnostmi a důraz na strategické vybírání postav nebude tak enormní. U bojovníků se ještě na chvíli zastavíme. Mobilní verze World of Warriors pro iOS nabízela hráčům téměř 140 charakterů. To je oproti 40-ti na konzoli markantní rozdíl. Verze na PlayStation 4 sice není F2P, ale za vynaložené peníze nás hráčů si představujeme trochu vyrovnanější poměry.

Navigačním rozcestníkem je ve hře vaše osada. Malé náměstíčko, na kterém najdete vše důležité. Tréninkové hřiště, na které jsme se často vraceli, abychom zjistili, co děláme špatně. Chrám, kam nosíte krystaly a odemykáte si tak nové bojovníky. Online arénu, které vám doporučujeme se vyhýbat do té doby, než si nebudete opravdu jisti vaší znalostí hry a ovládnutým skillem. V neposlední řadě je zde slévárna. Zde vyrábíte lektvary, talismany nebo meče, které vám přidají nějaké to procento k dobru. Na jihu osady je velká brána, při jejímž projití se vám objeví množství offline turnajů (kampaň). Je zde sedm turnajů a jejich úspěšné zvládnutí není procházka růžovým sadem. Spíše bychom to přirovnali k prvnímu dílu Crashe Bandicoota. Každý turnaj má svou unikátní arénu a hlavního bosse. Režimy soubojů jsou vcelku dobře promíchané a repetitivní je zde jen soubojový systém.

Přečti si  Larian Studios pracuje na dvou projektech založených na vlastním duševním vlastnictví

Chcete hrát s kamarádem? Kampaň bohužel možnost kooperace nenabízí. Nenabízí se to ale ani v multiplayeru, kde k tomu některé režimy doslova vybízejí. Je to nevýslovná škoda, že vývojáři nepřidali do hry tak žádanou věc jako je možnost spolupráce. S kamarádem si tak zahrajete maximálně proti sobě.

Když si shrneme cartoonovou grafiku, jednoduché ovládání a další možnosti, které nám hra nabízí, tak přemýšlíme, na jakou cílovou skupinu vlastně hra míří. Po hodinách hraní musíme říct, že na konzole nám World of Warriors, jako placená hra, příliš nesedí. Systém F2P by ji bezesporu vyhovoval více. Absence co-op je dalším aspektem, kterým si hra zavírá cestu k potencionálnímu úspěchu.

Přečti si  Ghost of Tsushima PC požadavky odhaleny, Cross-Play pro Legends potvrzen

Vývojáři: Mind Candy

Vydavatel: Sony Interactive Entertainment