Kiryu Kazuma se po třech letech strávených ve vězení vrací zpět na svobodu. Bývalý člen Yakuzy se po propuštění vrací do svého rodného města v očekávání, že se zde setká se svou milovanou Harukou, kterou bere jako svojí dceru. Haruka ale v sirotčinci není. Jak se později Kiryu dozví, byla účastníkem vážné dopravní nehody v Tokiu. Má v tom prsty mafie nebo šlo o čistou náhodu? Yakuzu 6 je příběh o lásce a zradě, o životě a smrti a Kiryu Kazumovi, který si musí ve snaze odhalit pravdu projít peklem.

Recenzovaná verze: Playstation 4 Pro

V Japonsku je série Yakuza nesmírně populární. Spletitý příběh Kirya a Haruky začal už před třinácti lety na PlayStation 2. Pro potencionální nové hráče není vůbec lehké naskočit do takhle rozjetého vlaku a to si Sega dobře uvědomuje. Nejen proto najdete hned v hlavním menu položku History, ve které se dozvíte vše o předcházejících událostech. Pokud ale po hlavě skočíte přímo do hry, hra vám stejně během prvních dvou kapitol připomene to nejdůležitější z minulého dílu. Díky tomu se tak například dozvíte, proč byl Kiryu (zase) ve vězení nebo proč se váš dobrý přítel schovává v tokijské kanalizaci. Sega již předem oznámila, že Yakuzu 6: The Song of Life je posledním dílem o Kiryu Kazumovi. Jak tedy dopadla poslední epizoda této dlouholeté ságy?

Příběh na chvíli stranou

Yakuza byla vždy hlavně o silném příběhu, který dokázal hráče upnout na dlouhé hodiny. V dnešní době ale jen příběh nestačí. Zvlášť když se má jednat o městskou open-world akci. Takže, co vlastně Yakuza 6 nabízí jiného než mlácení gangsterů na ulici Tokia? Asi by bylo snazší napsat, co nenabízí. Rozloha obou měst, ve kterých se hra odehrává, patří v dnešní době k silnému podprůměru. Z jednoho konce Kamurocha na druhý vám to sprintem nezabere ani tři minuty. Pokud ale zvolníte tempo, zjistíte, že obě města toho nabízejí mnohem víc, než se může na první pohled zdát. Všude jsou rozeseté různé minihry. Zahrát si tak můžete šipky, Virtua Fighter 5 nebo chodit do posilovny. Zpívání karaoke nebo kočičí kavárny (CatCaffé) už jsou jen třešničkou na dortu.

Přečti si  Remake The Last of Us bude víc než jen jednoduchý vizuální upgrade

Jestli jsou vaše ústa stále zavřená, tak vězte, že v Yakuze 6: The Song of Life si zahrajete i baseball nebo můžete lovit ryby (harpunou!). Většina miniher vás při úspěšném zdolání odmění nějakými těmi XP body. Vedle hlavní příběhové linie jsou tu samozřejmě vedlejší mise. Nutno podotknout, že techničtí designéři si s těmito misemi dali záležet. Žádné nápady se neopakují a příběhy, kdy jdete okolo schodiště, ze kterého z ničeho nic spadne dvojce mladých lidí, kterým se během pádu prohodila těla, jsou originální a pobaví. To ovšem stále není vše. Jak Kamurocho, tak i Horošima jsou plné obchůdků, restaurací nebo prodejních automatů. Můžete tak zpeněžit cetky, které najdete na ulici nebo zajít na večeři a doplnit si tak zdraví a ostatní staty. Hlavně to moc nepřehánět s alkoholem, každý se pak s vámi chce rvát a lidé na vás pokřikují slova, která hra naštěstí nepřekládá.

Jak je u série Yakuza zvykem, grafickému zpracování se dá jen těžko něco vytknout. Městské části, vytvořené podle reálných lokací, vypadají bravurně. Města si žijí vlastním životem a po ulicích se prochází spousty lidí. Sem tam i nějaký ten pes, ale víte, jak to tam v Japonsku mají… Zajímavou možností je přepnout si kameru do výšky očí a vy se tak můžete lépe rozhodovat, kam pošlete svůj silně charismatický pohled.

Určitě vás potěší, že hra je téměř bez grafických bugů či nedostatků. Opravdu dlouho jsme hledali alespoň nějakou texturu, která se třeba špatně načetla, ale bez úspěchu. Jedinou výtku máme ke zpracování obličejů u vedlejších postav. Zatímco u hlavních protagonistů, jako Kiryu nebo Yuta, je obličej při rozhovoru doslova jako živý, tak u vedlejších postav se pohybují jen ústa a oči. Nebuďme ale krátkozrací. Yakuza 6: The Song of Life běží na PS4 Pro výborně a renderováná příběhová videa jsou prostě skvostná. Výborná optimalizace se hodí především pro souboje, které probíhají vždy ve vysokém tempu. K dispozici je množství ničivých kombinací, se kterými pošlete do věčných lovišť i velkou přesilu nepřátel. Pokud vám zrovna dojde mana na vaše speciální útoky nebo je nepřátel prostě příliš, stačí na ulici najít jízdní kolo, bedýnku od saké nebo dopravní kužel a situace se rázem otočí.

Přečti si  Starfield nevyjde v tomto roce

Protivníci jsou vcelku inteligentní a platí zde často citované pravidlo: „Jestli nevezmeš ten květináč a nepraštíš mě s ním, udělám to já.“ Samotný souborový systém doznal jistých změn a oproti minulému dílu (Yakuza 0) zde není tolik kombinací a možností. I přesto patří souboje mezi to nejlepší a nejzajímavější co Yakuza 6 nabízí. Tedy pokud se zrovna nezaseknete o barovou židličku nebo o malý schod a soupeř vás kvůli tomu nedomlátí k smrti. To pak máte chuť jít ven na procházku. Takových situací vás pár určitě potká, ale postupem času se naučíte rozpoznávat tato nebezpečí dostatečně dopředu.

Zpět k příběhu

Jak jsme již psali výše, Yakuza 6: The Song of Life je posledním dílem s Kiryu Kazumou. Jak vše skončí, vám samozřejmě neprozradíme, ale můžeme vám slíbit, že pokud této hře darujete svůj čas, můžete se těšit na napínavý příběh plný zvratů, rodinných dramat a těžkých rozhodnutí a to vše s korejskými, čínskými a japonskými gangy válčícími na pozadí. Vyvrcholení příběhu Kiryu Kazumi v nás zanechalo stejný pocit, jako když dosnídáme palačinky – chtěli bychom více.

Vývojáři:  Sega, Ryu ga Gotoku Studio

Vydavatel: Sega

Datum vydání: 17.4. 2018