Patnáct let po Call of Pripyat se fanoušci hry STALKER konečně dočkají dlouho očekávaného pokračování Heart of Chornobyl. Hra má za sebou nesmírně složitý vývoj, který si shrneme níže.

Společnost GSC Game World ve skutečnosti poprvé oznámila STALKER 2 již v roce 2010 s předběžným termínem uvedení na trh v roce 2012. Ukrajinské studio se však potýkalo s finančními potížemi a 9. prosince 2011 muselo být rozpuštěno, což zanechalo fanoušky v extrémních obavách o budoucnost této střílečky z pohledu první osoby/hororové série.

Vedení společnosti GSC Game World se však nevzdalo. Přibližně o tři roky později studio vzkřísili a rozhodli se nejprve pracovat na menším projektu Cossacks 3. Tato real-time strategie byla uvedena na trh v září 2016 se smíšenými ohlasy kritiků, ačkoli většina uživatelských recenzí na Steamu je poměrně pozitivní. Po dalších dvou letech bylo studio GSC Game World připraveno vrátit se k tvorbě hry STALKER 2.

Zdroj: GSC Game World

Datum vydání, platformy, ceny, edice

Nová iterace pokračování byla oznámena v květnu 2018, několik týdnů před každoročním veletrhem Electronic Entertainment Expo, přičemž společnost GSC Game World usilovala o to, aby na celosvětové výstavě získala smlouvu s vydavatelem. V té době ukrajinské vývojářské studio cílilo na rok 2021.

Na začátku roku 2020 společnost GSC také prozradila, že hra bude vyvíjena pomocí technologie Unreal Engine 4 od společnosti Epic, nikoliv pomocí proprietárního X-Ray Engine, který byl použit v předchozích dílech. Studio fanoušky rychle ujistilo, že to neznamená, že by STALKER 2 byl exkluzivní hrou pro Epic Games Store.

Během těchto prvních let se zdálo, že vývoj probíhá relativně hladce. Na E3 2021 studio předvedlo první pořádný trailer, který byl ohromující, a odhalilo první odklad na 28. dubna 2022. Před koncem roku se objevila malá kontroverze, když GSC Game World oznámilo implementaci technologie blockchain/NFT do hry STALKER 2. Masivní odpor komunity je však rychle donutil tento plán přehodnotit a zaříznout.

Krátce poté začaly skutečné potíže. V lednu 2022 byla hra odložena na prosinec. Následující měsíc Rusko napadlo Ukrajinu, což donutilo společnost GSC a její ukrajinské zaměstnance „přesunout vývoj na vedlejší kolej“. Koncem března se část týmu přestěhovala z Kyjeva do Prahy, aby zůstala v bezpečí před válkou. Vývoj byl oficiálně obnoven koncem května a v té době nikdo neočekával, že prosincové datum bude dodrženo.

Ostatně o GSC jsme znovu slyšeli až na konci roku 2022, kdy vydali další nádherný gameplay trailer. Potíže však neustaly, protože v červnu 2023 se na GSC zaměřili ruští hackeři a v září vše zkomplikoval dokonce požár kanceláře. Na veletrhu Gamescom však bylo možné STALKER 2 hrát. Zde se aktualizovaný informační list sdílený s novináři zmiňoval o termínu vydání v 1. čtvrtletí 2024.

Konečný odklad byl oznámen v polovině ledna. STALKER 2 je nyní oficiálně naplánován na 9. září 2024 na PC a Xbox řady S|X (hra bude přibližně tři měsíce exkluzivní pro konzoli Xbox). Při uvedení na trh bude k dispozici také v rámci předplatné služby Game Pass.

Předobjednávky jsou nyní k dispozici na obou platformách. Všichni zákazníci, kteří se rozhodnou pro předobjednávku, obdrží následující bonusy:

  • Rozšířený obsah táboráku: další kytarové melodie a příběhy, které můžete slyšet ve hře u táborových ohňů stalkerů.
  • Skin pro zbraň „Ranní ptáče
  • Skin na kostým „Ranní ptáče
  • Odznak „Ranní ptáče“ pro více hráčů
  • Balíček pro službu Steam: Animovaný avatar, animovaný rámeček avatara a animované pozadí profilu

Cena standardní edice pro PC je 59,99 USD. Edice Deluxe, jejíž cena je 79,99 USD, přidává následující:

  • Další příběhové vedlejší úkoly
  • Pro jednoho hráče: 1 skin kostýmu a 3 skiny zbraní.
  • Multiplayer: 2 kostýmové skiny a 3 skiny zbraní
  • Digitální artbook
  • Digitální soundtrack

Ultimate Edition stojí 109,99 dolarů a obsahuje všechny výše uvedené položky a navíc STALKER 2 Season Pass s přístupem ke všem budoucím DLC, včetně dvou příběhových rozšíření.

Zdroj: GSC Game World

Žánr a prostředí

Stejně jako předchozí hry série se i STALKER 2 odehrává ve fiktivní verzi černobylské vyloučené zóny. Jde o to, že jaderná událost (jak historická z roku 1986, tak fiktivní, která se podle herního příběhu odehrála v roce 2006) vytvořila v Zóně násilné mutanty a záhadné anomálie. Takzvaní STALKERové zde riskují své životy, aby našli bezcenné artefakty, které mají být propašovány ze Zóny.

Co se týče žánru, stále se jedná o střílečku z pohledu první osoby se silným hororovým nádechem a rozšířenými prvky přežití.

Zdroj: GSC Game World

Gameplay

Stejně jako v předchozích hrách STALKER budou mít hráči možnost prozkoumávat plynulý radioaktivní otevřený svět o rozloze zhruba 64 kilometrů čtverečních, ačkoli tak budou činit v kůži nové postavy jménem „Skif“. Budou si také moci vybrat svou cestu v rámci značně rozvětveného příběhu, který připravila společnost GSC Game World. Například příslušníci různých frakcí mohou stát za spřátelení nebo si zaslouží kulku.

Jelikož se jedná o střílečku z pohledu první osoby, můžete očekávat intenzivní přestřelky s různými nepřáteli, kteří se vás snaží přelstít. Každý mutant se může vyskytovat v různých podtypech, díky čemuž je jejich chování méně předvídatelné. Největší nebezpečí na vás čeká v oblastech s doupaty, kde mutanti loví ve velkých skupinách. Abyste se s nimi mohli vypořádat, obsahuje STALKER 2 více než 30 typů zbraní s mnoha modifikacemi, takže si hráči mohou vytvořit stovky osobitých smrtících kombinací.

Na těchto extrémně nebezpečných místech se samozřejmě také nachází většina skutečně cenných artefaktů a tajemství Zóny. Hráči se navíc musí mít na pozoru před nebezpečnými anomáliemi a ještě ničivějšími archeoanomáliemi. To vše navíc k základním mechanikám přežití pro hlad, spánek, krvácení a radiaci.

Díky dynamickému dennímu a nočnímu cyklu a systému počasí je zóna živá. Společnost GSC také vytvořila takzvaný systém simulace života „A-life 2.0“, díky němuž herní svět působí ještě dynamičtěji. Odhadovaná délka hry (včetně vedlejšího obsahu) je přibližně sto hodin hraní.

Hra STALKER 2 by měla při uvedení na trh obsahovat podporu modů, alespoň na PC. Vývojáři potvrdili, že po uvedení na trh přijde režim pro více hráčů, ale žádné podrobnosti zatím nesdělili.

Zdroj: GSC Game World

Technologie a specifikace

STALKER 2 poběží na Unreal Engine 5 poté, co vývojáři přešli z UE4. Společnost GSC Game World již dříve hovořila o tom, že Lumen a Nanite v UE5 jsou „těmi správnými stavebními kameny“, které mají zajistit požadovanou atmosféru.

Víme také, že vývojový tým použil aplikaci Audio2Face AI společnosti NVIDIA k vytvoření animace obličeje a synchronizace rtů na základě hlasových stop. A konečně, STALKER 2 byl jednou z prvních her, která oznámila integraci NVIDIA DLSS 3 (Frame Generation).

Oficiální systémové požadavky naleznete níže. Na konzolích bude verze pro Xbox Series X obsahovat režim 60 FPS.

MINIMUM:

    • OS: Windows 10, Windows 11
    • Processor: AMD Ryzen 5 1600X / Intel Core i5-7600K
    • Memory: 8 GB RAM
    • Graphics: AMD Radeon RX 580 8GB / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
    • Storage: 150 GB available space
    • Additional Notes: SSD

DOPORUČENO:

    • OS: Windows 10, Windows 11
    • Processor: AMD Ryzen 7 3700X / Intel Core i7-9700K
    • Memory: 16 GB RAM
    • Graphics: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB / NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER 8GB / NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti 11GB
    • Storage: 150 GB available space
    • Additional Notes: SSD

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno