O modelu PS5 Pro neslyšíme poprvé a jak již víme, tak na ni společnost Sony na 100% pracuje. Nyní se další specifikace a podrobnosti o PS5 Pro objevily online, včetně údajného termínu odhalení.

Konzole bude poháněna vlastním osmijádrovým CPU Zen 2, možným dvojnásobným výkonem Tempest Engine, dvěma shader engine a dalšími. Zajímavé je, že první sada informací byla od leakera Toma Hendersona, který také tvrdil, že Sony pracuje na štíhlejším modelu PS5. Jak většina z vás ví – ukázalo se, že informace jsou přesné a štíhlejší modely PS5 jsou nyní k dispozici po celém světě.

Na fórech ResetEra nyní uživatel zveřejnil předpokládané další podrobnosti a specifikace modelu Sony PS5 Pro, které by měly být odhaleny v září příštího roku. Začátkem tohoto měsíce leaker @Kepler_L2 navrhl, že upgrade CPU u pověstného modelu Pro je poměrně malý ve srovnání se současným CPU PS5 a tato nová informace od uživatele ResetEra obsahuje některé další podrobnosti o CPU. Model Pro si tímto „únikem“ zachová architekturu Zen2 používanou v aktuálním modelu PS5, i když s vyšší dynamickou špičkovou frekvencí. Zajímavé je, že tyto nové informace také zmiňují „zrychlené sledování paprsků – něco, co Tom Henderson také zmínil v červenci tohoto roku. Níže jsme zahrnuli podrobnosti, které byly zveřejněny na fórech ResetEra.

  • Viola je famózní na TSMC N4P.
  • GFX1115
  • CPU Viola zachovává architekturu Zen2, která se nachází ve stávající PS5, kvůli kompatibilitě, ale frekvence bude opět dynamická s maximální frekvencí 4,4 GHz. 64 KB mezipaměti L1 na jádro, 512 KB mezipaměti L2 na jádro a 8 MB sdílené L3 (4 MB na CCX).
  • Viola má při plné aktivaci 30WGPs, ale bude mít pouze 28WGP (56 CU) pro čip v jednotkách PS5 Pro.
  • Trinity je vyvrcholením tří klíčových technologií. Rychlé úložiště (hardwarově urychlená komprese a dekomprese, již existující klíčová technologie PS5), zrychlené sledování paprsků a upscaling.
  • Architektura je RDNA3, ale přebírá vylepšení sledování paprsků z RDNA4. BVH traversal bude řešen vyhrazeným RT hardwarem, spíše než se plně spoléhat na shadery. Bude také zahrnovat přeskupování vláken, aby se snížily rozdíly v datech a provádění, něco podobného jako Ada Lovelace SER a TSU Intel Arc.
  • 3584 shaderů, 224 TMU a 96 ROP.
  • 16GB 18gbps GDDR6. 256bitová paměťová sběrnice s šířkou pásma paměti 576 GB/s.
  • Cílová frekvence GPU je 2,0 GHz. Díky tomu jsou TFLOP s duálním vydáním v rozsahu 28,67 TFLOPs vrchol (224 (TMU) * 2 (provoz, duální problém) * 2 (takty jádra)). 14,33 TFLOPs, pokud ignorujeme faktor dvojího problému.
  • 50-60% nárůst rasterizace oproti Oberon a Oberon Plus, více než dvojnásobek hrubého výkonu RT.
  • XDNA2 NPU bude představeno za účelem urychlení zakázkové techniky dočasného strojového učení společnosti Sony. Toto bude jedno z hlavních zaměření PS5 Pro, jak jsme viděli u vykreslování šachovnic pro PS4 Pro. Cílem je dočasně stabilní vylepšený výstup 4K při rychlosti vyšší než 30 FPS.
  • Odhalení září 2024

Na X (dříve Twitter) byl Tom Henderson dotázán na tyto uniklé dodatečné specifikace PS5 Pro, ale Henderson odpověděl, že je nemůže komentovat. The leaker dodal, že od Sony se očekává, že úplné specifikace konzole uniknou tento měsíc kvůli dev kitům distribuovaným vývojářům třetích stran.

Žádná z výše uvedených informací samozřejmě zatím nebyla oficiálně potvrzena. Ve skutečnosti Sony v tuto chvíli ani nepotvrdila existenci modelu Pro. Berte tuto „informaci“ prozatím s velkou rezervou. Jakmile se objevá další informace, budeme vás o tom informovat.

Přečti si  Bethesda zdánlivě připravuje dva neohlášené Fallout projekty

Určitě by bylo hezké, kdybychom měli vylepšené konzole před vydáním GTA 6.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno