Náklady na vývoj her ve formátu AAA stále rostou nebývale rychlým tempem, přičemž většina hlavních her nyní stojí minimálně 100 milionů dolarů a někdy i více. Dvě poměrně nedávné hlavní hry od Sony ve skutečnosti stáli více než dvakrát tolik.

Tato informace pochází, kupodivu, ze špatně redigovaného dokumentu předloženého společností Sony v rámci probíhajícího soudního procesu Microsoft vs FTC. Přestože jsou části textu v dokumentu vymazány, upravený text je stále viditelný a čitelný. Můžete si jej prohlédnout níže (prostřednictvím novináře Toma Warrena na Twitteru).

https://twitter.com/tomwarren/status/1674085197158002689?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1674085197158002689%7Ctwgr%5Eed432e9d80f56df9d57c85c80230cb7f411e189a%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fgamingbolt.com%2Fthe-last-of-us-part-2-and-horizon-forbidden-west-development-cost-over-200-million-each

Podle dokumentu měl Horizon Forbidden West, který byl spuštěn v roce 2022, rozpočet na vývoj 212 milionů $. Jeho vývoj trval pět let, od roku 2017 do roku 2022, přičemž Guerrilla zaměstnávala více než 300 zaměstnanců na plný úvazek ve špičce. Mezitím vývoj The Last of Us Part 2 z roku 2020, který probíhal od roku 2014 do roku 2020, stál přes 220 milionů dolarů, přičemž Naughty Dog zaměstnávalo na plný úvazek na vrcholu produkce přes 200 zaměstnanců.

Přečti si  Podrobné informace o hře F1 24 - aktualizovaný model pneumatik, aerodynamický model, nastavení pohonné jednotky a další informace

Zdá se také, že dokument naznačuje, že tyto náklady souvisely pouze s výrobou a nezahrnovaly výdaje na věci, jako je marketing.

V roce 2021 bývalý šéf Sony Worldwide Studios Shawn Layden, který opustil Sony v roce 2019 řekl, že tam, kde všechny hlavní exkluzivity AAA PS4 měly náklady na vývoj přes 100 milionů dolarů, by tyto náklady byly pravděpodobně dvakrát vyšší u titulů pro PS5.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno