Od ledna do března byly Xbox Series X/S lídrem na trhu mezi konzolami nové generace ve Spojených státech, Kanadě, Velké Británii a západní Evropě.

Globální nedostatek polovodičů za posledních pár let omezil prodeje elektroniky, a i když to zahrnovalo i Xbox Series X/S, zdá se, že duo konzolí nové generace společnosti Microsoft si stále vede dobře.

Ve svém posledním čtvrtletním fiskálním briefingu společnost oznámila 6% meziroční růst svých herních příjmů za čtvrtletí leden-březen, což mimochodem také znamenalo historicky nejlepší čtvrtletí v historii Xboxu mimo vánoční období. 

Tržby z obsahu a služeb Xboxu vzrostly meziročně o 4 %, přičemž k tomu přispěl především růst Xbox Game Pass a prodeje first party her. Obsah a výnosy ze služeb přesáhly 3 miliardy dolarů, což je pro Xbox vůbec poprvé  v prvním čtvrtletí kteréhokoli kalendářního roku v jeho historii. Tržby z hardwaru Xboxu mezitím vzrostly o 14 %, zatímco Microsoft také říká, že nabídka konzolí se oproti minulému roku zvýšila.

Přečti si  Červnové oznámení Gears 6 zdánlivě teasuje herec JD Fenixe

Během následujícího rozhovoru s investory o výdělcích poskytl generální ředitel společnosti Microsoft Satya Nadella další podrobnosti o komerčním výkonu Xbox Series X/S a odhalil, že duo konzolí získalo globální podíl na trhu konzolí již dvě čtvrtletí po sobě, přičemž tyto dvě konzole jsou aktuálně lídrem nové generace v USA, Kanadě, Velké Británii a západní Evropě.

S našimi konzolemi Xbox Series S a X jsme získali globální podíl již dvě čtvrtletí po sobě a v tomto čtvrtletí jsme lídrem na trhu mezi konzolemi nové generacev USA, Kanadě, Velké Británii a západní Evropě,“ řekl Nadella.

Zprávu na Twitteru potvrdil také viceprezident Microsoftu pro komunikaci Frank Shaw.

Zatímco neustále omezené zásoby PS5 a přetrvávající nedostatek zásob jistě přispěly k rozdílům mezi těmito dvěma konzolemi, nelze popřít, že Xbox Series X a Series S zaznamenaly od svého uvedení v listopadu 2020 působivou prodejní dynamiku a jejich tempo nepolevuje. Nabídka je samozřejmě jedním z největších faktorů ovlivňujících prodeje hardwaru právě teď a Xbox zjevně těží z toho, jak situaci řeší Microsoft.

Přečti si  Splinter Cell Remake by mohl obsahovat technologii, která umožní nepřátelům detekovat hráče pomocí Ray-Traced Reflections

Společnost Microsoft přestala poskytovat údaje o prodeji hardwaru již dávno, takže nevíme, jaké jsou globální prodeje Xbox Series X/S za současného stavu. Začátkem tohoto roku však zprávy odhadovaly, že tyto dvě konzole v té době dodaly více než 12 milionů kusů po celém světě, což by nám mělo poskytnout přibližnou představu o tom, jaká čísla by mohla být právě nyní.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno