Po hodinovém Demu PREY, které nám Arcane studio společně s Bethesdou nabídli jsme zkrátka museli zjistit co nám bude plná hra schopna nabídnout a zda hra bude spíše jako Half Life, nebo BioShock.

Dobrý příběh, který musíte hledat

Asi netřeba připomínat, že hrajete za postavu jménem Morgan Yu, která je součástí velmi tajemného experimentu na palubě vesmírné stanice Talos-I, nacházející se na oběžné dráze měsíce a bojujete zde s mimozemskou invazí.  Ale pěkně popořadě. Díky audiologům a e-mailům se během hry dozvídáte, že hra se odehrává v naprosto smyšlené budoucnosti, kde prezident Kennedy přežije pokus o atentát a společnost investovala do vesmírných programů, které znamenali výstavbu vesmírných stanic a mezihvězdné výpravy. Toto dění přilákalo mimozemskou rasu Typhon, která na lidstvo zaútočila, ale naštěstí se nám podařilo ubránit a jako bonus zajmout jednoho z vetřelců. Vědci potom díky zkoumání tohoto jedince vytvořili řadu neuromódů, kterými se snažili vylepšovat schopnosti lidí.  Ale jak už to tak bývá hned během experimentu se něco zvrhne a stanici náhle ovládanou vražední vetřelci – Mimici  Tyfona. A přesně v tento okamžik začíná náš příběh. My se tedy vydáváme pokračovat dál za ony dveře, které nás v Demu nepustily dál, abychom zjistili zda útok vetřelců odrazíme, nebo zda vesmírnou stanici vyhodíme do povětří (do povětří vždyť jsme ve vesmíru!!).

Mrazivého pocitu v zádech se prostě jen tak nezbavíte

Nutno podotknout že Prey nám servíruje velmi napínavou atmosféru a hráč se má stále na pozoru a to ať procházíte velké haly, nebo menší prostory Talosu. Vždy máte nepříjemný pocit samoty a strachu v zádech, že na vás od někde něco vyskočí a na pohodě vám nepřidají ani prostory které jsou lemovány mrtvými v děsu ztuhlými těly. Nehledě na to, že se Mimicové dokáží přeměnit i v předměty, které slouží k dennímu užívání. Navíc zvuk zvýrazňuje pocit děsu a šoku vždy v pravý okamžik.

Zásoby a zase jen ty zásoby

Vaším hlavním úkolem při průchodu hrou je hlídat si dostatečné množství zdrojů jako zdraví a munice, jinak se pro vás může průchod hrou stát velmi frustrujícím a to minimálně do doby, než nějaké zdroje znovu získáte.  Navíc máte k dispozici několik střelných zbraní, ale i několik řekněme high-end tech zbraní jako je GLOO Gun, která zcela jistě našla inspiraci v Half Life 2, kterou můžete nepřítele na nějaký čas zmrazit, ale díky které si můžete stavět i platformy po kterých je možno lézt. Nutno ovšem podotknout, že střelba je ve hře nedobrá a mohli na ní vývojáři ještě trochu zapracovat, do značné míry na tom má svůj podíl pomalý pohyb hrdiny Morgana Yu.

Schopnosti a perky není radno podceňovat

Kromě zbraní má vaše postava celou řadu schopností, které si jste schopni odemknout pomocí jednotlivých stromů dovedností zahrnující schopnost opravovat stroje, plížit se, unést těžší předměty, navýšit si zdraví a další. Samozřejmostí je i vylepšování vašeho obleku pomocí perků.

Jedinou schopnost, kterou hlavní hrdina nemá a která a kterou by jste ocenili podobně jako sůl je možnost hackovat a otvírat dveře, protože soustavné hledání karet a kódů k uzamčeným dveřím, jež vám brání v postupu. Budete se tak muset neustále vracet aby jste byli schopni dostat se někam dál.

Po grafické stránce je hra lehce pod průměrem a to i přes fakt, že hru pohání Cryengine, který dokáže vykouzlit naprosto úchvatné prostředí. Kde ale hra ztrácí na grafice, tam to dohání pracovitostí level designérů, kteří si s jednotlivými částmi stanice opravdu vyhráli a dali na stanici znát běh času a to jak se postupně stanice vyvíjela a to i v důsledku mocenských vlivů.

Chybička se vloudí

Bohužel má hra v sobě i několik chyb a glitchů, které studio v brzku jistě opraví, kdy nejznámější z nich vám dopřeje nekonečné množství zásob a díky kterému speedruneři jsou schopni hru proběhnout za necelých 20 minut, ale pokud této chyby nevyužijete máte šanci si užít zhruba 23 hodin slušné zábavy a to není vůbec špatné.

Celkově nás ale hra poměrně příjemné překvapila hlavně z toho důvodu, že demo samotné na nás nikterak dobře nezapůsobilo. a nakonec se zdá, že má hra blíže k BioShocku.