LEGO hry jsou obvykle známy tím, že si berou vzor a inspiraci u oblíbených filmových sérií, s tím, že se vývojáři snaží vždy hře přidat jistou nadsázku a spoustu humoru. To je také jedním z důvodů proč se LEGO hry dlouhodobě těší slušné popularitě.

Recenzovaná verze: Xbox One

V říjnu 2013 jsme měli možnost vydat se s kostičkami za prvním Marvelovským dobrodružstvím. Nyní se na trhu objevuje druhé pokračování, které si opět bere to nejlepší z tohoto universa a snaží se opět vše přetavit v kostičkami nabitou zábavu. Jako vždy i tentokrát se jedná o hru, která je zaměřena na děti i dospělé, nicméně zkušenost je spíše na snadné straně, což znamená, že při hraní nebudete mít velké problémy vy ani vaše děti, což V LEGO hrách je již jistým standardem. To důležité oč vývojářům již leta jde je totiž zábava a humor.

Co odlišuje LEGO Marvel Super Heroes 2 od minulých her, je, že hratelnost je mnohem rafinovanější než u předchozích her. Ono každá nová LEGO hra se pokouší představit nějakou inovaci a změnu a LEGO Marvel Super Heroes 2 v tomto případě není výjimkou.

Výsledek obrázku pro LEGO Marvel Super Heroes 2

Příběh v podstatě navazuje na předchozí díl a kostičkovaní hrdinové se pustí do křížku s Kangem Dobyvatelem, kterému se podařilo najít Time Stone, který mu dává konečně schopnosti cestovat vesmírem i časem a snaží se získat města i světy pod svou nadvládu, což vede k celé řadě zajímavých setkání. Kostky zaplať, jsou tu ještě hrdinové od Marvelu, kteří se raději rozsypou, než aby dovolily Kangovi uskutečnit jeho plán. Humor je opět vrcholem příběhu, i když ten není až tak moc zajímavý a je spíše vedlejší součástí a produktem pro řadu vtipných hlášek a situací. Bitvy s bossy jsou z větší části zábavné a to i přes to, že nepřináší kdoví jakou výzvu, ale berme to tak, že hra je zaměřena především na mladší hráče.

LEGO Marvel Super Heroes 2 se zaměřuje na nově představené hrdiny jako jsou Guardians of the Galaxy, Black Panther a další. Ti nabízejí osvěžující změnu v bojovém systému, protože všechny tyto postavy mají své vlastní jedinečné síly a schopnosti, které se v boji s nepřáteli ukazují jako velmi zábavné. Ovšem nutno podotknout, že mají i své nevýhody a tak vás hra vcelku rafinovaně nutí mezi jednotlivými hrdiny přepínat. V případě, že využijete lokální co-op, můžete se až s dalšími třemi kamarády skvěle doplňovat. Pokud jste hráli některou z minulých LEGO her, tak víte, že ve hrách funguje uzamčený systém odemykání postav, který je bohužel součástí i této hry. Osobně mi to vcelku vadí, protože již první lokalita vám nabízí místa, kam se zatím nejste schopni dostat a kam pokud budete chtít se budete muset vrátit s některou z postav, kterou si odemknete v průběhu dalšího hraní. A tak je to co LEGO hra a chce to již změnu.

Přečti si  Star Wars Jedi: Survivor se 25. dubna připojí k EA Play

Výsledek obrázku pro lego marvel superheroes 2 gameplay

Soubojový systém ve hře, jak již bylo zmíněno, spíše závisí na super schopnostech každého z hrdinů. Můžete například využít Star-Lorda, abyste se vznášeli a nepřátele postříleli ze vzduchu, ​​nebo můžete využít zbraně k tomu, abyste zničili vzdálenější předměty a cíle. Samotný Star-Lord má také schopnost házet gravitační miny, které do sebe nasají nepřátele a předměty. Podobný druh bojové svobody je dán i jiným postavám a navzdory obrovskému množství postav se kupodivu každá z nich chová zcela jinak. Ale nečekejte žádný hlubší, nebo strategický soubojový systém, jak bylo několikrát zmíněno i tentokrát je hra určena především pro mladší hráče. Vzhledem k jednotlivým schopnostem postav a jejich počtu je to ale trochu škoda.

Graficky je to snad nejlépe vypadající hra v LEGO sérii. Efekt hloubky ostrosti je používán během cutscén a jiných filmových okamžiků velmi šetrně, takže to často vypadá jako předrenderovaná cutscéna z filmu. Světy jsou díky svému množství, které čítá téměř dvacet lokací, opravdu rozmanité, pestré, plné světla, vyznačují se spoustou barev a efektů. Navíc vám každá lokace dává určitou volnost pohybu k detailnějšímu průzkumu. Seznam charakterů prezentuje většinu hrdinů Marvelu kromě  X-Menů a Fantastické 4, Jedná se tak o největší seznam hrdinů a jejich variací co kdy v LEGO hrách byl a dost možná i v jiných herních sériích, včetně nabušených bojovek.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

Tento seznam hrdinů navíc můžete doplnit o vlastní postavu, kterou vám vývojáři dovolí vytvořit v novince, kterou je editor postav, který je na poměry hry až nezvykle podrobný a detailní. Kupříkladu tvůrci her Destiny či The Division by se mohli se svými editory co učit. Vývojáři vás totiž nechají upravit vzhled obličeje, oblečení, schopnosti a dokonce i hlas. S vlastní postavou máte možnost vyrazit do světa či se vydat do boje v aréně. I Vzhledem k množství postav vývojáři na hráčích malinko šetřili, alespoň co se herní doby týče, hra s tolika hrdiny by si zasloužila jistě o něco větší herní dobu. Osobně jsem hru odehrál za něco málo přes 11 hodin, což není úplně nejvíce, pokud se ale budete vracet do předchozích lokací a odemykat dříve nedostupná místa jste schopni ve hře utopit mnohem více času.

Hra již řadu let běží na jednom enginu, který vývojáři neustále vylepšují, což se projevuje také na množství a intenzitě vydávaných her. A hra má i své slabší stránky. Kromě zmíněné herní doby jde hlavně asi o kameru, která vám během misí bude činit ve hře dost často nový stupeň obtížnosti a to díky nemožnosti jejího natočení, což můžete vidět i v první hodině našeho hraní níže. To ovšem neplatí v režimu volného hraní, kde si s ní můžete manipulovat dle libosti. Pro mě je další věcí na škodu to, že vývojáři nijak neinovovali systém hádanek a jejich řešení, který je ve všech LEGO hrách téměř totožný a jsem velmi zvědav, jak dlouho ještě budou tento model schopni držet. Posledním negativem je také zmíněný špatný odemykací systém charakterů během postupu hrou a nutnosti vracet se do již prošlých levelů.

Jinak se jedná opět o velmi zábavnou LEGO skákačku, která sází především na easy gameplay spojený s humorem a zábavou, které nemlže nikoho urazit.

Vývojáři:  TT Games
Vydavatel: WB Games