Na světě je jen málo herních sérií, které zůstávají stejně silnou značkou v průběhu desetiletí, natož pak po dobu 14 let. Takové série by se dali spočítat na prstech jedné ruky, případně dvou rukou, ovšem velmi neohrabaného dřevorubce, kterému nějaký ten prstíček schází.

Od roku 2004 společnost Capcom vytvořila sérii, která si kolem sebe vytvořila opravdu širokou fanouškovskou základnu s tuctem titulů, které zahrnují více generací konzolí, hand heldů a mobilních portů, především pak v zemích vycházejícího slunce. Série na začátku vynikala poněkud neohrabaným soubojovým systémem, který se ovšem v průběhu let vylepšil až k dokonalosti. Co se ale nezměnilo, jsou sice složitější ale, zato špičkové herní mechaniky a vyšší obtížnost, především potom pro nováčky v sérii. Vývojáři ovšem Monster Hunter: World navrhli tak, aby hra byla schopna oslovit i tyto sérií nepolíbené hráče a předvedla jim, oč celé roky přichází. A je nutno poznamenat, že se jedná o opravdu velkolepou hru a to i přes to, že ji hard core fanouškovská základna označuje jako zjednodušený facelift předchozích dílů.

Princip hry je v základu vcelku jednoduchý. Musíte zabít monstrum, podotýkám, že několikrát, abyste získali materiály vhodné pro výrobu zbroje jež můžete libovolně kombinovat a zbraní, kterých je ve hře celkem 14 a to hned v několika dalších variantách. To vám umožní troufnout si na větší a nebezpečnější monstrum, což je nezbytným krokem v posunutí se hlavní příběhovou linií. Ta je rozdělena do řady questů a několika vedlejších úkolů, které mimo to doplňuje i řada vedlejších misí, investigací a eventů.

Hra samotná je potom rozdělena do tří částí, kdy začínáte jakožto lovecká nicka se svým kočičím parťákem v Low Rank části hry, kde monstra, vybavení, materiály a další předměty odpovídají vašim minimálním zkušenostem a vybavení. S lehkou nadsázkou by se dalo říci, že low rank hry funguje jako takový 50 hodin dlouhý tutoriál, ve kterém se seznamujete se základními monstry jejich silnými a slabými stránkami, NPC postavami, mechanikami a vůbec řadou funkcí, které hra nabízí.

Podotýkám pouze řadou funkcí, jelikož po přechodu do High Ranku, kterého dosáhnete zhruba na Hunter levelu 11, se vám možnosti a funkce hry dále rozbalí a vy zjišťujete, že nejste žádný badass hunter, jak si myslíte, ale úplný žebrák. Brnění i zbraně, o kterých jste si mysleli, že máte na maximální možné úrovni, získávají zcela nové možnosti a upgrady, včetně nejrůznějších dekorací a gemů zvyšující a rozšiřující jejich statistiky. Také monstra, která jste se naučili relativně rychle zabíjet, disponují větší silou a nabízejí zcela nové předměty, které potřebujete k sestavení nových a především mnohem efektivnějších buildů. Ty vám potom velmi dobře poslouží v okamžiku, kdy narazíte na pětici starších draků, kteří jsou opravdovou výzvou.

Třetí část hry, tedy endgame nastává zhruba po 80 hodinách hry zabitím posledního staršího draka, kterým je Xeno´jiiva. Tento drak je velmi důležitý právě pro endgame, jelikož bez jeho gemu, který z něj vypadává, nepostavíte téměř žádný pořádný endgame build. Po dokončení vám hra nabízí další množství questů a to v závislosti na vašem Hunter Ranku. Navíc ve hře přibyla Tempered Monstra, o kterých raději ani nebudu psát, jelikož se z nich ještě teď v noci odkopávám.

Naštěstí téměř každou přítomnou aktivitu lze hrát v kooperaci až ve čtyřech lidech a to jak s kamarády, tak i s náhodnými online hráči. Můžete si vytvořit vlastní online session, do kterého si kamarády pozvete, nebo využijete velmi skvěle propracovaný matchmake hry. Vyhledávání online her funguje tak jako snad v žádné jiné hře a hráči si zde mohou navolit filtr, který nabízí možnosti, v jakém ranku chcete hrát, jaké zvíře chcete lovit, i to jakým jazykem případně hovoříte. Poslední možností jak hrát online je, že téměř u každé aktivity můžete vystřelit SOS signál, díky kterému vám někdo přijde na pomoc. Vy naopak můžete na nástěnce vyhledávat SOS signály jiných hráčů, které se vám zrovna hodí a jít na pomoc do jiného světa. Ovšem pozor, nemyslete si, že kooperace bude procházka růžovou zahradou, mnohdy může být mnohem více nervy drásající, než se pokusit monstrum skolit sám. Totiž na každý quest má celý tým k dispozici pouze tři životy, pokud vy, nebo vaši spoluhráči během questu třikrát zemřou je konec a vy se vracíte zpět na základnu a můžete začít pěkně od začátků. Může se vám tak snadno stát, že vaším největším nepřítelem nebudou monstra, ale trdla, která se vám připojí do hry.Proto je velmi důležité ve hře využívat všech dostupných výhod, jako jsou pasti, omračující světlice, jídlo, které vám dočasně zvedne statistiky, lepší munice a další.

Monster Hunter: World je především hra o grindingu kdy musíte hrát jednu aktivitu i několikrát po sobě, za účelem dosažení lepšího, či vhodného vybavení. Ovšem nepropadejte panice Monster Hunter: World není hra, která by byla založena na systémech RNG jako je to například u Destiny, kde váš drop závisí na štěstí. Tady je to založeno na vašich schopnostech i schopnostech týmu. Vše se odvíjí od toho, zda v boji zemřete, nebo ne a zda zvíře zabijete, nebo jen zajmete. Navíc řadu předmětů, které potřebujete k výrobě například petard, lektvarů ale i vybavení musíte zprvu sbírat, ale v pozdější fázi hry si značnou část budete moci nakoupit, vypěstovat, nechat přivést od obchodníka, nebo nechat najít kočičí partou, kterou v průběhu hraní vysíláte na expedice.

Hra nabízí tolik možností, že by se o tom dalo psát snad do nekonečna, ale mnohem lepší než o tom číst je si tuto hru zahrát a proniknout na opravdu dlouhou dobu do tohoto neuvěřitelně propracovaného světa. Pokud máte rádi kooperaci, grinding, širokou škálu skvěle vybalancovaných zbraní, rozmanitost nepřátel, pak věřte, že svých peněz rozhodně nebudete litovat. Navíc Campcom slíbil, že hra obdrží řadu dodatečného obsahu v podobě nových monster, speciálních eventů i zbraní a to zcela zdarma. Říkáte si ó jé, tak to tam budou jistě mikrotransakce a další nesmysli. Omyl ve hře není jediná mikrotransakce ani loot box a přitom to vše skvěle funguje a dokáže zabavit na desítky i stovky hodin.

Vývojáři: Capcom

Vydavatel: Capcom

Datum vydání: 26.1. 2018