Ubisoft před dvěma lety udělal nemalou radost všem fanouškům animovaného kontroverzního seriálu South Park, když vydal tahové RPG s názvem South Park: The Stick of Truth. Nyní může radost fanoušků pokračovat v podobě vydání druhého dílu s podtitulem The Fractured but Whole, který se po několika odkladech konečně dostal na trh.

Pokud jste hráli první díl, tak jistě víte, že hra je určena především pro dospělé publikum jelikož se od své seriálové podoby příliš neliší. Pokud jste první díl nehráli, nezoufejte, Ubisoft vám k tomuto pokračování přikládá první díl jako bonus a tak si můžete vesele užít řádění vulgárních vejrostků ze South Parku, kteří se inspirovali trilogií pána prstenů. Nyní nás ale zajímá aktuálně vydaný díl, který v podstatě navazuje na díl předchozí. Jen se naše oblíbená partička následující Cartmana a jeho nekončící fantasii převléká do Marvelovsky laděných superhrdinských kostýmů.

Vaším prvním úkolem je postavě, kterou je stejně jako v předchozím díle New Kid, vybrat barvu pleti, čímž si zároveň zvolíte úroveň obtížnosti hry. Dále si můžete vybrat účes jeho barvu, nějaké to líčení a případně vousy. Tímto výčtem editor postavy v podstatě končí a vy jste usazeni na toaletu, kde celé nové dobrodružství začíná jedním velkým vysráním se, které jak správně tušíte vás bude provázet po zbytek hry. Prdy jsou hlavní esencí tohoto dílu většina postupu i řešení nejrůznějších hádanek je na nich přímo závislá.

Jako první budete muset dát dohromady základní partu super-hrdinů, jejichž počet se vám postupem hry bude navyšovat až na konečných 12. Mezi hrdiny patří například kapitán Diabetes (Scott), Fast Pass (Jimmy), Lidský Drak (Kyle), Mosquito (Clyde) a Super Craig , ti vám budou nápomocni v boji, proti druhé partičce tvořenou Doktorem Timmym, Mysterionem (Kenny), Toolshed (Stan), Tupperware (Token) a Wonder Tweek.  To ovšem nejsou jediní nepřátelé, kteří na vás ve hře budou čekat, utkat se budete muset také s pedofily, knězi, striptérkami a mnohými dalšími obyvateli městečka, kteří se vám připletou do cesty během řešení záhady, pro kterou vás Mýval (Cartman) povolal. Ten chce totiž nalézt ztracenou kočku a získat tak odměnu 100 dolarů, které chce využít na financování filmové a seriálové franchisi na Netflixu. Zbaví vás tak hanlivého titulu Sir Douchebag a stanoví vám zcela novou identitu a to včetně pozadí vašich super-schopností a to včetně nepříjemného vyvrcholení, no spíše zjištění, že váš táta šuká vaši mámu.

Přečti si  Fallout Season 2 dostal od Amazonu zelenou

Městečko South Park si žije svým životem ve dne i v noci a vy tak během svého putování můžete prozkoumávat téměř vše kam se vaše malá všetečná postavička dostane. Zábavné jsou především noční toulky městečkem, ty jsou o poznání zábavnější, zobrazují celkovou zvrácenost místních obyvatel a vyplouvají tak na světlo některé záhady, na které narazíte během dne a věřte, že dokáží příjemně pobavit. Je jen trochu škoda, že se této noční době nedostalo o něco více prostoru. Celá hra je opět postavena na specifickém humoru, který staví na vulgaritách, úchylkách a fekálních projevech všech zúčastněných, což je pro South Park velmi typické. Pro některé fanoušky bude lehkým zklamáním absence českých titulků, které by hře zcela jistě slušely a mnozí hráči by si hru i více užili.

Hra v sobě opět nese prvky RPG a tak si můžete svobodně volit cestu podpůrného člena týmu či silového tanku. Soubojový systém je sice oproti předchozímu dílu přepracován, ale stále se jedná o tahový způsob občas až chaotického boje, kdy každá z postav disponuje třemi různými útoky a vždy jednou ultimátní schopností, která se v průběhu boje nabíjí. Bohužel soubojový systém je velmi stereotypní a nenabízí žádnou inovaci ani rozšířené možnosti boje a tak se po čase budete snažit některým pouličním bojům spíše vyhýbat, než je zdlouhavě absolvovat.

Totéž platí pro změny kostýmů, jednotlivé díly setů jsou rozmístěny po celém městečku a v případě, že po nich budete toužit nezbude, než důkladně prozkoumat každý kout, tím se vám může herní doba velmi slušně přehoupnout i přes 22 hodin. Nabudete tak pocitu, že je herní doba uměle prodlužována nuceným putováním městečkem z jednoho konce na druhý v potřebě nalézat předměty, které budou vylepšovat vaše schopnosti a možnosti. Od zdlouhavého putování vám mají pomoci místa nabízející rychlé přesuny po mapě, ale i ty jsou mnohdy od sebe poměrně vzdálené a navíc jsou vždy doprovázeny loadingem, který netrvá nijak dlouho, ale zkrátka je.

Přečti si  Assassin's Creed Hexe prý bude obsahovat magické schopnosti, posedlost a systém strachu

Nový South Park nabízí i nějaké ty drobnější puzzly, které musíte během svého putování rozluštit a poskládat, jinak vás hra nepustí dál, ovšem jedná se o velmi jednoduché hádanky, ve kterých často musíte nalézt nějaké předměty a ty složit v jeden celek, či překonat překážek pomocí přivolaných parťáků, kteří nadopováni vašimi análními výpary dokážou uzvednout nemožné, vyletět na vrchol budovy, nebo odfouknout překážející lávu. Všechny puzzly jsou ve hře řešitelné čtyřmi až pěti způsoby a neustále se opakují, což je škoda.

Jak jste asi vysledovali, tak všechen humor ve hře je postaven na šukání, prdění a sračkách, které tu a tam doplňují sexistické a rasistické podtexty a urážlivé vtípky např.: Mexičané budou pracovat za velmi málo peněz, či zjištění, že striptérky jsou svině. To vše je pro South Park typické a v našich končinách s tím asi nemáme nejmenší problém a nikoho to již příliš nepřekvapí. Problém je, že tyto vtipy jsou spíše banální a nenabízí tak větší hloubku a tím se tak často zcela minou účinkem. Jinak je hra zábavná a čas u ní vcelku rychle utíká, ovšem nevidím důvod proč ji hrát znovu. Jediným pozitivem je tak jistota rozšíření herního obsahu v podobě plánovaných DLC.

Hra je postavena na stejných grafických základech jako předchozí díl, i přes to, že hra byla vytvářena studiem Ubisoft San Francisco oproti prvnímu dílu, za kterým stojí Obsidian Entertainment a stále plně koresponduje se seriálovým zpracováním a to i v případě dabingu a soundtracku. Takže v tomto směru si rozhodně fanoušci nebudou mít nač stěžovat.

Vývojáři: Ubisoft San Francisco

Vydavatel: Ubisoft

Datum vydaní: 17.říjen 2017