Ve vesmíru není místo pro slabost. Jen ti nejsilnější přežijí, rozšíří svůj vliv a stanou se pány galaktického prostoru. Casus Belli je nová strategická desková hra z dílny slavného Martina Wallace, která právě bojuje o podporu na Gamefoundu. Přináší propojení průzkumu, expanze a ozbrojených konfliktů ve vesmírném prostředí a míří na hráče, kteří se nebojí činit těžká rozhodnutí.
V Casus Belli se každý hráč ujímá role mocenské frakce expandující do vesmíru. Cílem je prozkoumávat nové planety, zakládat kolonie a zajistit nadvládu pomocí diplomacie i válečné síly. Hra kombinuje mechanismy řízení zdrojů, správy akcí a konfliktní interakce mezi hráči. Klíčovým prvkem je systém akčních karet, který umožňuje plánovat tahy dopředu, ale zároveň reagovat na vývoj situace na herním plánu.
Každé rozhodnutí má důsledky. Například lze investovat do rozvoje a obchodu, nebo nasměrovat své lodě do bojů o strategické planety. Casus Belli není jen o válce – je to hra o rovnováze moci, příležitostech a správném načasování. Vizuálně hra staví na silném sci-fi motivu, s propracovanými komponenty, modulární mapou a výraznou grafikou.
Kampaň na Gamefoundu běží pár dnů a nabízí několik úrovní podpory. Základní verze hry je doplněna o možnost pořídit si exkluzivní obsah, včetně rozšířených balíčků frakcí a speciálních komponent pouze pro podporovatele. Podle autorů je hra ve finální fázi vývoje a plánuje se doručení v první polovině roku 2026. Casus Belli cílí na zkušenější publikum hledající hlubší strategii a silný tematický rámec. Díky jménu Martina Wallace, známého tituly jako Brass nebo Anno 1800, budí hra oprávněnou pozornost, tedy alespoň u mě. Můj osobní tip (nikterak potvrzený) je, že nám tuto hru za pár měsíců představí TLAMA Games, že nám ji přenese v češtině.