CD Projekt RED Lighting & FX Art Director Jakub Knapik a vedoucí grafický programátor Marcin Gollent byli nedávno dotazováni německým webem PC Games Hardware, na některé technické aspekty hry Cyberpunk 2077.

Jak se očekávalo, ústředním bodem rozhovoru byl ray tracing, přičemž Knapik vysvětlil, že přidání technologie do projektu bylo vcelku výzvou, zejména v souvislosti s masivním otevřeným světem, který Cyberpunk 2077 nabízí.

Ve svém nativním režimu, takže s deaktivovanými funkcemi DXR, je náš engine vybaven globálním osvětlením, a proto podporuje odrazy světel plošně agnostickým způsobem. Naším cílem bylo vytvořit platformu pro vykreslování, která bude používat pravidla PBR (fyzicky založené vykreslování) a realistický přístup k osvětlení na všech platformách. Ray tracing byl dalším krokem ve vývoji hry. Pracovali jsme na hybridním řešení, které je přidáno na vrcholu již existujícího nastavení, přičemž některé z našich subsystémů osvětlení jsme nahradili ekvivalenty paprsků.

V současné době používáme sluneční měkké stíny, což je řešení, které nám dává neuvěřitelně detailní výsledky, schopné zachytit všechny objekty viditelné pro oko a simulovat přírodní jev změkčujících stínů založený na vzdálenosti. Používáme světelný paprsek, který pracuje s naším proprietárním globálním osvětlovacím systémem a vytváří super realistickou atmosféru přicházející z oblohy a mraků. Také používáme emisní povrchy, jako jsou obrazovky, neony, k vyzařování realistického měkkého osvětlení s dokonalými stíny během noci.

Celkově se ukázalo, že implementace sledování paprsků do herního enginu na praktické úrovni bylo výzvou. Každý engine je formován tak, aby sloužil specifickým potřebám. V našem případě nám měl umožnit vykreslit neuvěřitelnou komplexnost Night City s jeho obrovskou vertikálností a obrovským množstvím aktiv po celém městě. To vše s dynamickým globálním osvětlením pracujícím v reálném čase se všemi místními světly, dynamickým denním a nočním cyklem a měnícími se meteorologickými stavy.

Sestava pro preview build Cyberpunku 2077 súdajně musela držet rozlišení 1080p s povoleným DLSS 2.0 NVIDIA na počítači vybaveném grafickou kartou RTX 2080Ti s aktivovanými třemi paprskovými efekty. V současné chvíli doufáme, že bude při svém vydání v listopadu mnohem více optimalizovaná. 

Přečti si  Sony začíná diskutovat o možnosti uvedení Helldivers 2 na Xbox

Později v rozhovoru Marcin Gollent uvedl, že Cyberpunk 2077 poběží pouze na DirectX 12. To v podstatě znamená, že nebude podporovat systém Windows 8 a ponechává systémy Windows 7 a Windows 10 jako jediné možné, na kterých bude možné hru spustit. 

Díky zavedení podpory DX12 pro Windows 7 SP1, kterou společnost Microsoft představila v loňském roce, poběží hra i na tomto systému. Uděláme a budeme testovat Cyberpunk 2077 na Windows 7 ve snaze odstranit všechny chyby, které by mohly nastat. Pokud jde o DX12 Ultimate, Cyberpunk 2077 bude fungovat se všemi GPU kompatibilními s DX12.

Cyberpunk 2077 vychází na PC, PS4, PS5, Xbox One a XSX 19. listopadu. 

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno